Pajero II - [2.5 TD] Podejrzane Objawy
Mighn - 27-03-2009, 22:32 Temat postu: [2.5 TD] Podejrzane Objawy Ciężko mi określić co w autku jest normalne, a co nie do końca, po prostu nie znam tego auta i pewne objawy i odgłosy wydają mi się dziwne... przesiadka z vectry na benzynie z automatem na pajero z dieslem i manualem nieco wymaga oswojenia.
Generalnie silnik chodzi równo i miarowo, odpala idealnie, nie kopci (chyba że na zupełnie zimnym dam mu ostro po gazie, wtedy troszkę ciemnego dymy leci przez moment z rury, ale na tyle mało ze nie da się tego zauważyć w lusterku), autko pali kolo 10-11L/100km udaje się go spokojnie rozpędzić do 120km/h a na długim odcinku poszło 140 km/h (choć jeżdżę zazwyczaj równo 100km/h), wolne obroty w okolicy 8500.
-na ciepłym silniku (nigdy na zimnym) lekki pulsujący dźwięk podczas wciśnięcia sprzęgła połączone z lekko wyczuwalną wibracją pedału
- czasem trzeba pokonać lekki opór podczas wbijania biegu (głównie 2 i 3) sporadycznie bieg wchodzi z delikatnym zgrzytem (sprzęgło w podłodze) [możne to być moja wina związana z odzwyczajeniem się od manuala].
- czasami (nie zawsze) po odpaleniu rano silnik wpada w dość mocne wibracje niezależnie od wciśnięcia sprzęgła czy biegu, nawet bardzo delikatne dodanie gazu natychmiast go uspokaja objawy całkowicie znikają po 2-3 minutach jazdy.
- czasami na wygrzanym silniku podczas jazdy w korku na sprzęgle/luzie niewielkie ale dość "ostre" wibracje także ustępujące o nawet minimalnym dodaniu gazu.
- powyżej 2-giego biegu spadek obrotów poniżej około 1700-2000 powoduje że silnik dostaje ciężkich drgawek (np przedwczesne wbicie wyższego biegu) wibracji dostaje całe auto do tego słychać jak wszystko buczy i wibruje.
dodam ze po wciśnięciu sprzęgła auto toczy się bez najmniejszych oporów (sprawdzane na wyłączonym silniku z leciutkiej górki), natomiast sprzęgło po puszczeniu nie ślizga się.
Wiem że bez oglądnięcia auta ciężko tak naprawdę zawyrokować co i jak, ale może powyższe objawy coś komuś przypominają...
jawaldek - 27-03-2009, 23:16
Wiesz co chłopie pytań zadałeś co nie miara.Na odległość ciężko jest coś poradzić i podpowiedzieć. Koło Krakowa jest polecany przez MitsuManiaków mechanik P.Leszek tel.0-501-350-495 on chyba najlepiej wyjaśni Ci co i jak po wizycie u Niego.Trzeba się tylko wcześniej telefonicznie umówić Pozdrawiam
Mighn - 28-03-2009, 02:09
chętnie bym to zrobił, ale obecnie mam kolo 1300 km do Krakowa a jak dałem autko do angielskiego mechanika to zawyrokował: "stare, najlepiej zmienić"
jawaldek - 28-03-2009, 11:27
Cytat: | chętnie bym to zrobił, ale obecnie mam kolo 1300 km do Krakowa |
Aaaaaa no to tak,troszkę za daleko Ale może mimo wszystko warto zadzwonić do P.Leszka Pozdrawiam
altmarcin - 29-03-2009, 12:00 Temat postu: Re: Objawy podejrzane
Mighn napisał/a: |
- czasem trzeba pokonać lekki opór podczas wbijania biegu (głównie 2 i 3) sporadycznie bieg wchodzi z delikatnym zgrzytem (sprzęgło w podłodze) [możne to być moja wina związana z odzwyczajeniem się od manuala].
... |
- dopóki olej w skrzyni się nie rozgrzeje to normalne w Pajero, latem powinno być zdecydowanie lepiej
Mighn napisał/a: |
- czasami (nie zawsze) po odpaleniu rano silnik wpada w dość mocne wibracje niezależnie od wciśnięcia sprzęgła czy biegu, nawet bardzo delikatne dodanie gazu natychmiast go uspokaja objawy całkowicie znikają po 2-3 minutach jazdy.
... |
- moim zdaniem świece żarowe do wymiany
Mighn napisał/a: |
- powyżej 2-giego biegu spadek obrotów poniżej około 1700-2000 powoduje że silnik dostaje ciężkich drgawek (np przedwczesne wbicie wyższego biegu) wibracji dostaje całe auto do tego słychać jak wszystko buczy i wibruje.
... |
- teraz masz klekota - "traktorowaty" mało elastyczny silnik ze słabą kulturą pracy na niskich obrotach - tak jak w ciężarówkach Star na za niskich obrotach całe auto się trzęsie i buczy - po prostu unikaj takich obrotów i przyciskania gazu - zauważ, że jak puścisz gaz to nawet na takich niskich obrotach na biegu nie będzie wibracji, ale jeżeli chcesz się rozpędzić to redukuj bieg
|
|
|