To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.6] SILNIK- PROBLEMY Z ODPALENIEM

Joanka - 01-04-2009, 15:05
Temat postu: [MSS 1.6] SILNIK- PROBLEMY Z ODPALENIEM
witajcie,
przeszukalam forum i nie znalazlam podobnego tematu,jakby co to wiecie 8)

Mamy MSS 1.6 z 2003, benzyna + gaz (sekwencja), 96 tys km

Problem zaczal sie pare tygodni temu, autko nie odpala za pierwszym razem, nalezy mu pomoc 8) no i poza tym czuje sie benzyne.
Problem jest jak autko i cieple i zimne po nocy.

Obroty ok
Jadac na benzynie czuje sie spadki mocy silnika.

sprawdzony zostal
akumulator ok
swiece zmienione
filtr paliwa wymieniony
sonda lambda wymieniona
instalacja gazowa sprawdzona i jeszcze raz sprawdzona (zreszta problem byl i jak bak gazu byl pusty)

Pojechalismy do zakladu, powiedzieli ze elektryka ok.

Problem jest taki,ze nie jestesmy teraz w Polsce i kazdy problem to inny mechanik,dni mijaja, a Misiek jak nie odpalal to nie odpala :(

Macie jeszcze jakies rady,czasem mi sie wydaje ze nie znaja tego samochodu i stad ta przepychanka :cry:
Moze jakies sugestie?
J.

cns80 - 01-04-2009, 15:10

Nie pamiętam konstrukcji tego silnika, ale czy tam nie ma zaworu ciśnienia na listwie wtrysków ? Jeśli puszcza to będą spadki mocy. A druga rzecz to szczelność przewodów paliwowych.

Przy gazie przychodzi mi do głowy jeszcze kondycja pompy paliwa w baku. Może tu coś puściło.
Joanka napisał/a:
filtr paliwa wymieniony
Czy kłopoty nie zaczęły się od tego ???
Joanka - 01-04-2009, 15:18

dzieki za szybka odpowiedz :)

cns80 napisał/a:
Czy kłopoty nie zaczęły się od tego ???

niestety nie, problem z odpalaniem byl juz wczesniej

cns80 napisał/a:
ale czy tam nie ma zaworu ciśnienia na listwie wtrysków ?

niestety nie wiem ,bede musiala sie podpytac mojej Malzowiny 8)

cns80 - 01-04-2009, 15:21

Poczekaj jeszcze aż koledzy od benzyniaków się wypowiedzą, bo ja to jeżdżę dieslem i się nie znam ;)
Myślę że paru speców od 1,6 się u nas znajdzie.

cyklista - 01-04-2009, 16:57

Ja bym zaczął sprawdzanie od wtrysków paliwa, bo problem masz tylko na benzynie (dlatego odpalanie jest kiepskie i spadki mocy na benzynie), i oczywiście pompa paliwa (ale tu nie wiem dlaczego miałoby śmierdzieć benzyną) i przewody paliwowe (tu rozumiem śmierdzenie benzyną ale niem rozumiem spadków mocy w czasie jazdy)


jakby było cokolwiek z elektryką to by na gazie nie chodził dobrze, jak masz sekwencje to zla lamba itp.. odbiła by się od razu na działaniu sekwencji


najtaniej to na początek zalac do baku preparat do czyszczenia wtrysków i wyjeździć go na benzynie, a najpewniej to dobry mechanik który sprawdzi dokładnie cały tor zasilania benzyną

Anonymous - 02-04-2009, 14:42
Temat postu: problemy z silnikiem
Po pierwsze zrób reset kompa (odepnij klemę od akumulatora) i odpal na zimnym. Jeśli będzie lepiej to prawdopodobną przyczyną będzie ZŁA MAPA WTRYSKÓW którą w każdej sekwencji trzeba zrobić. Ja mam taki sam silnik 4G18 w Lancerze z gazem sekwencyjnym i jak go kupiłem to na gazie chodził byle jak. Kupiłem interfejs do gazu i już sam sobie reguluję. To co zaobserwowałem to to że nikt wcześniej nie zrobił porządnej mapy wtrysków i autko jeździło jak jeździło. Teraz wyjaśnię dlaczego jest to takie ważne. Silnik po przełączeniu na gaz dalej pobiera sygnały (czasy wtrysków) z komputera BENZYNOWEGO, oczywiście przelicza je sobie według tej mapy na odpowiednie czasy wtrysków gazu. Jeżeli mapa jest zrobiona prawidłowo to po jeśli np na obrotach biegu jałowego czas wtrysku (benzyny) wynosi 2 ms, to po przełączeniu na gaz powinno być dalej 2 ms na kompie benzynowym. (komputer gazu przeliczy to na inną wartość np na 2,4 ms) Jeżeli teraz sonda lambda wykryje za bogatą lub za ubogą mieszankę to zwiększy bądź zmniejszy czas wtrysku (benzyny) tak aby sonda lambda pokazała że mieszanka jest OK. Ponieważ komputer benzynowy uczy się ustawień to zapamięta tą wartość i już zawsze będzie to dawka wyjściowa. Można to łatwo zdiagnozować bo właśnie przy przełączaniu z gazu na benzynę i odwrotnie silnik będzie np tracił obroty lub będzie szarpał albo zamulał. Rozwiązaniem jest reset kompa. Jeśli to nie pomoże to trzeba szukać innej usterki. Pozdrawiam.
Tutaj fotki mapki, punkty czerwone (benzyna) i zielone (gaz) powinny się pokrywać.
http://www.fotosik.pl/pok...d4df4bb9a2.html
http://www.fotosik.pl/pok...88aa748be9.html

Joanka - 02-04-2009, 15:30

bardzo dziekuje za wasze sugestie :)
choc to
AdamColt napisał/a:
Tutaj fotki mapki, punkty czerwone (benzyna) i zielone (gaz) powinny się pokrywać.
http://www.fotosik.pl/pok...d4df4bb9a2.html
http://www.fotosik.pl/pok...88aa748be9.html

jest juz wyzsza szkola jazdy ale postaram sie rozgryzc..

Male odswiezenie tematu
wczoraj Misiek byl u kolejnego pana mechanika,ktory powiedzial Malzowinie ze to 99 % wtrysk paliwa,zregenerowal ponoc wszystko.
Samochod przy odbiorze odpalil za pierwszym razem ALE dzis po nocy juz znowu ten sam problem :?
Mechanik mowil tez zeby wyjezdzic ta benzyne, juz niewiele jej zostalo - potem chyba do kolejnego speca zawieziemy autko.
Wczesniej jednak (choc pwnie dopiero w sobote) postaramy sie cos sami zadzialac !
Czytalam o odczytywaniu bledow ECU - moze mnie ktos wyjasnic/odeslac do zrodla/ gdzie i co polaczyc aby odczytac ewentualne bledy?
pozdrawiam

Anonymous - 02-04-2009, 15:51
Temat postu: Problem z uruchomieniem silnika
Zrób reset i daj znać czy pomogło, no chyba że chcesz jeździć od mechanika do mechanika i każdy coś wymieni, zregeneruje, a Ty wydasz worek kasy na to.
cns80 - 03-04-2009, 08:19

AdamColt, spadki mocy są na benzynie, więc mapy wtrysku gazu nic nie zmieniają. Najpierw trzeba zobaczyć czy świeci się Check Engine i jeśli tak to odczytać błędy. Jeśli się nie świeci to nic nie zobaczymy. Reset kompa można zrobić, ale nie sądzę aby pomogło. Ja obstawiam spadki ciśnienia w układzie zasilania benzyną. Obstawiam że na listwie wtrysków jest zawór ciśnienia (nie wiem czy jest, bo silnika 1,6 nie oglądałem dokładnie) i to on obniża ciśnienie wtrysków.
Joanka, czy największe spadki mocy są przy gwałtownym przyśpieszaniu czy przy jeździe ze stałą prędkością także ?

Joanka - 03-04-2009, 14:01

no wiec nie pomoglo zresetowanie,niestety :? Jak nie odpalal to nie odpala ehh Chyba to cos innego.


cns80 napisał/a:
czy największe spadki mocy są przy gwałtownym przyśpieszaniu czy przy jeździe ze stałą prędkością także ?

przy jezdzie ze stala predkoscia a szczegolnie jak jest pod gorke (tutaj jest taki teren ze albo z gorki albo pod gorke) , mialam takie wrazenie ze samochod po prostu osiadl z sil :roll:

zako7 - 03-04-2009, 16:19

Według mnie powodem tego dziwnego zachowania jest brudna przepustnica,
też mam ten silnik 4G18 i też posiadam instalację gazową.
Miałem kiedys takie objawy, po wyczyszczeniu przepustnicy wszystko wróciło do normy :wink:

Anonymous - 05-04-2009, 12:35
Temat postu: spadki mocy
Do cns80
Jeżeli komp benzynowy przystosuje się do pracy na gazie to po przełączeniu na benzynę znowu musi się dostosować (jeśli jest źle zrobiona mapa) i dlatego spadki mocy będą na BENZYNIE!!

cns80 - 05-04-2009, 19:06

AdamColt, na sekwencji ? W życiu nie widziałem takiego objawu, a już kilka mocnych (pow. 200 KM) sekwencji widziałem.
Anonymous - 05-04-2009, 23:25
Temat postu: re
Tak, właśnie na sekwencji jeśli jest źle zrobiona mapa wtrysków. Mapę wtrysku kiedyś robiłeś?
cns80 - 06-04-2009, 07:37

AdamColt napisał/a:
Tak, właśnie na sekwencji jeśli jest źle zrobiona mapa wtrysków. Mapę wtrysku kiedyś robiłeś?
Mapę wtrysku robił mi kolega-fachowiec. Ale jak było źle to i na gazie i na benzynie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group