To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [3.0 V6] Problem z napedem na cztery kola

kiler00725 - 05-04-2009, 14:36
Temat postu: [3.0 V6] Problem z napedem na cztery kola
Witam wszystkich czlonkow forum kupilem niedawno Mitsubishi Montero 1991 rok 3.0v6.
Pojechalem nim w teren i mialem maly problem po zalaczniu blokady chwilke podzialal i przestala, sprawdzalem blokady waszy sposobem i widzialem jak kolo szarpia wiec blokada dzialal prosil bym was o pomoc co mam zaczac sprawdzac i rozkrecac jak sprawdzic czy sprzegielka funkcjonuja prawidlowo pozdrawiam

Gene - 05-04-2009, 15:15

Dzien dobry,
napisz jaka masz skrzynie rozdzielcza i co dokladnie sie stalo ok.

kiler00725 - 05-04-2009, 21:43

Powiem tak nie mam zielonego pojecia jak to skrzynia napisz mi jak to sprawdzic.
A do twojego pytania co sie stalo poprostu wjezdzam w teren blokuje blokady i widze ze raz samochod pokonuje teren lekko bez problemow a za jakas chwilke blokada nie dziala i kola ciagna po przekantej a lampki na pulpicie wskazuja ze blokada jest zalanczona

Anonymous - 05-04-2009, 21:47

Jeśli masz Super Select to masz taki układ kontrolek na desce rozdzielczej:

http://www.maddox.pl/superselect.html

kiler00725 - 05-04-2009, 21:52

Nie mam takich kotrolek mam dwie oddzielne jedna jest taka jak pokazalas w linku zielkona i druga pokazuje napis zielony ze sa zablokowane mosty
jawaldek - 05-04-2009, 22:11

kiler00725 napisał/a:
Nie mam takich kotrolek mam dwie oddzielne jedna jest taka jak pokazalas w linku zielkona i druga pokazuje napis zielony ze sa zablokowane mosty


Wrzucenie jakiejś fotki znacznie ułatwiło by sprawę. Jeśli nie masz tylnej blokady mechanizmu różnicowego to po włączeniu przedniego napędu koła będą brać po przekątnej. Zdjęcie rozwikła jaką masz skrzynkę ->>ES czy SS a jest to KOLOSALNA różnica w sposobie jazdy i załączania skrzyni. Pozdrawiam i witam na forum :)
Poczytaj http://tlc80.com/?p=117

kiler00725 - 07-04-2009, 15:14

witam dodaje zdjecia
http://img149.imageshack....tsubishi011.jpg
http://img149.imageshack....tsubishi017.jpg

[ Dodano: 07-04-2009, 15:17 ]
mam nadzieje ze te fotki pomoga okreslic jaka mam skrzynie bo kompletnie sie nie znam na terenowkach

Anonymous - 07-04-2009, 17:05

Pajero I, skrzynia ES :wink:
kiler00725 - 09-04-2009, 17:57

Ok dziki moze napiszecie mi cos wiecej na temat tych napedow i skrzyni jak ja oceniac itd
pozdrawiam

Anonymous - 09-04-2009, 18:03

Wszystko o "napędach" :wink: :

http://forum.mitsumaniaki...p=269915#269915

kiler00725 - 10-04-2009, 00:25

Ok poczytalem i powiem ze nie za bardzo wiem jaka jest roznica, nie wiem czy dobrze rozumuje ale u mnie nie ma blokady na 100% moze cie mi to jakos jasno przedstawic sorki ze wam zawracam glowe ale chcial bym wiedziec pozdrwaim dziekuje za odpowiedz
Gene - 10-04-2009, 09:50

Kiler00725, masz najpopularniejsze rozwiazanie jakie kiedys bylo w autach terenowych. Naped jest przekazywany na tylna os z mozliwoscia "dopiecia na sztywno" przedniej osi. Nie ma centralnego mechanizmu roznicowego. Wiec 4H i 4L wlaczamy tylko gdy wiezdzamy w teren lub gdy jezdzimy po nawierzchni o zmniejszonej przyczepnosci.
Kontrolka pierwsza z piktogramem napedu na obie osie 4WD zapala sie kiedy wlaczasz tryb 4H lub 4L.
Powinna zgasnac kiedy wracasz do 2H.
Wheel lock Zablokowane kolo - tego nie jestem pewny ale sygnalizuje sprzegniete przednie kola z polosiami. Informuje nas o stanie sprzegielek. Wazne aby po przejsciu na 2H spowodowac rozpiecie sprzegielek cofajac kilka metrow auto.
Tu znajdziesz instrukcje uzytkownika do Pajero I generacji: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=9978
Pierwszy post, drugi link. Poczytaj o uzywaniu napedow i sprzegielek. :wink:
powodzenia

Gene - 10-04-2009, 09:58

to tez warto: http://forum.mitsumaniaki...ght=sprzegielka


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group