Pajero II - [3.0 V6] Problem z napedem na cztery kola
kiler00725 - 05-04-2009, 14:36 Temat postu: [3.0 V6] Problem z napedem na cztery kola Witam wszystkich czlonkow forum kupilem niedawno Mitsubishi Montero 1991 rok 3.0v6.
Pojechalem nim w teren i mialem maly problem po zalaczniu blokady chwilke podzialal i przestala, sprawdzalem blokady waszy sposobem i widzialem jak kolo szarpia wiec blokada dzialal prosil bym was o pomoc co mam zaczac sprawdzac i rozkrecac jak sprawdzic czy sprzegielka funkcjonuja prawidlowo pozdrawiam
Gene - 05-04-2009, 15:15
Dzien dobry,
napisz jaka masz skrzynie rozdzielcza i co dokladnie sie stalo ok.
kiler00725 - 05-04-2009, 21:43
Powiem tak nie mam zielonego pojecia jak to skrzynia napisz mi jak to sprawdzic.
A do twojego pytania co sie stalo poprostu wjezdzam w teren blokuje blokady i widze ze raz samochod pokonuje teren lekko bez problemow a za jakas chwilke blokada nie dziala i kola ciagna po przekantej a lampki na pulpicie wskazuja ze blokada jest zalanczona
Anonymous - 05-04-2009, 21:47
Jeśli masz Super Select to masz taki układ kontrolek na desce rozdzielczej:
http://www.maddox.pl/superselect.html
kiler00725 - 05-04-2009, 21:52
Nie mam takich kotrolek mam dwie oddzielne jedna jest taka jak pokazalas w linku zielkona i druga pokazuje napis zielony ze sa zablokowane mosty
jawaldek - 05-04-2009, 22:11
kiler00725 napisał/a: | Nie mam takich kotrolek mam dwie oddzielne jedna jest taka jak pokazalas w linku zielkona i druga pokazuje napis zielony ze sa zablokowane mosty |
Wrzucenie jakiejś fotki znacznie ułatwiło by sprawę. Jeśli nie masz tylnej blokady mechanizmu różnicowego to po włączeniu przedniego napędu koła będą brać po przekątnej. Zdjęcie rozwikła jaką masz skrzynkę ->>ES czy SS a jest to KOLOSALNA różnica w sposobie jazdy i załączania skrzyni. Pozdrawiam i witam na forum
Poczytaj http://tlc80.com/?p=117
kiler00725 - 07-04-2009, 15:14
witam dodaje zdjecia
http://img149.imageshack....tsubishi011.jpg
http://img149.imageshack....tsubishi017.jpg
[ Dodano: 07-04-2009, 15:17 ]
mam nadzieje ze te fotki pomoga okreslic jaka mam skrzynie bo kompletnie sie nie znam na terenowkach
Anonymous - 07-04-2009, 17:05
Pajero I, skrzynia ES
kiler00725 - 09-04-2009, 17:57
Ok dziki moze napiszecie mi cos wiecej na temat tych napedow i skrzyni jak ja oceniac itd
pozdrawiam
Anonymous - 09-04-2009, 18:03
Wszystko o "napędach" :
http://forum.mitsumaniaki...p=269915#269915
kiler00725 - 10-04-2009, 00:25
Ok poczytalem i powiem ze nie za bardzo wiem jaka jest roznica, nie wiem czy dobrze rozumuje ale u mnie nie ma blokady na 100% moze cie mi to jakos jasno przedstawic sorki ze wam zawracam glowe ale chcial bym wiedziec pozdrwaim dziekuje za odpowiedz
Gene - 10-04-2009, 09:50
Kiler00725, masz najpopularniejsze rozwiazanie jakie kiedys bylo w autach terenowych. Naped jest przekazywany na tylna os z mozliwoscia "dopiecia na sztywno" przedniej osi. Nie ma centralnego mechanizmu roznicowego. Wiec 4H i 4L wlaczamy tylko gdy wiezdzamy w teren lub gdy jezdzimy po nawierzchni o zmniejszonej przyczepnosci.
Kontrolka pierwsza z piktogramem napedu na obie osie 4WD zapala sie kiedy wlaczasz tryb 4H lub 4L.
Powinna zgasnac kiedy wracasz do 2H.
Wheel lock Zablokowane kolo - tego nie jestem pewny ale sygnalizuje sprzegniete przednie kola z polosiami. Informuje nas o stanie sprzegielek. Wazne aby po przejsciu na 2H spowodowac rozpiecie sprzegielek cofajac kilka metrow auto.
Tu znajdziesz instrukcje uzytkownika do Pajero I generacji: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=9978
Pierwszy post, drugi link. Poczytaj o uzywaniu napedow i sprzegielek.
powodzenia
Gene - 10-04-2009, 09:58
to tez warto: http://forum.mitsumaniaki...ght=sprzegielka
|
|
|