[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx
Anonymous - 23-08-2006, 21:50 Temat postu: [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx Witajcie, pasek klinowy mi sie odzywa i blaga o wymiane na nowy, jaki polecacie no i oczywiscie ceny. Bede wdzieczny za to:)
KaWu - 24-08-2006, 11:21
Ja polecam Mitsuboshi-bo taki mam zalozony i taki byl poprzednio. Ceny juz nie pamietam ale na pewno nie jest drogi.
Anonymous - 24-08-2006, 14:21
jako laik zapytam.. jakie sa obiawy ze takowy pasek chce sie wymienic?:))) ja jak skrece kierownice na maxa to cos tam sie slizga.. ale to chyba nie to:PP
roch_27 - 24-08-2006, 15:34
Pasek Mitsuboshi ewentualnie Gates
maniakowy napisał/a: | ja jak skrece kierownice na maxa to cos tam sie slizga.. ale to chyba nie to:PP | to raczej przekładnie kierownicza moze masz za mało płynu
pozdro
Anonymous - 16-09-2006, 18:19 Temat postu: [EA6A 2.0D] Jak wymienieć pasek rozrządu w Galancie GLS 2.O WITAM WSZYSTKICH! CZY JEST DUZY PROBLEM Z WYMIANA PASKA I ROLEK W TYM MODELU?CZY MA KTOS JAKIS SCHEMAT ROZRZADU?
roch_27 - 16-09-2006, 18:39
Ściągnij sobie manual do galanta EA zobacz tam jest wszystko ładnie pokazane
pozdro
Marcino - 21-09-2006, 14:51
A jakie paski polecacie, jakiej firmy do 2.5 V6...
Wiem ze jest Japaneze... ale szukam na forum i nie mogę znalesc.
Pozdrawiam
roch_27 - 21-09-2006, 14:53
Najlepiej Mitsuboshi ewentualnie Gates
pozdro
Matejko - 21-09-2006, 14:59
odrazu dodam ze firma SUN to to samo co mitsuboshi wiec mozna brac bez obaw, jeszcze dayco tez mozna polecic
Anonymous - 01-10-2006, 01:02 Temat postu: Olej silnikowy, rozrząd, paski klinowe Ponieważ dopiero od 3 dni, więc ciągle jeszcze oszołomionym ale nareszcie jestem posiadaczem Mitsubishi Galanta. Z tej okazji witam wszystkich bardzo serdecznie i cieszę się, że trafiłem na to forum bo wiedza jaką posiadacie jest imponująca. Załuję, że nie poszukałem Was w sieci jeszcze przed zakupem ale lepiej późno niz wcale.
Mój Misiek to EA2A z silnikiem 4G63 wyprodukowany w 1999 roku. Na razie jestem zachwycony choć czeka mnie porzadna konserwacja podwozia (auto sprowadzone z Danii) i prawdopodobnie robota przy skrzyni (nieprzyjemny choć na razie delikatny dźwięk kojarzący się z tarciem, bardzo dokładnie powiazany z przyspieszaniem lub hamowaniem silnikiem - czy dobrze kombinuję?). Zaczynam jednak od wymiany oleju i tu pojawił się problem. Co jest zalecane, a co lać według Was? Zaznaczę, że przebieg, wyglada na realny, to 136 tkm. i oczywiście nie mam pojecia na czym jeździł dotąd. Prosze także o informację na temat częstotliwosci zmiany paska rozrzadu w tym modelu oraz o Wasze rady od serca dotyczące eksploatacji i konserwacji. Z góry dziękuję i przygotujcie się na dużo więcej pytań z mojej strony. Ja obiecuję, że proporcjonalnie do wzrostu poziomu wiedzy o moim samochodzie będę się nią dzielił z Wami wszystkimi.
Pozdrawiam
Radek
Anonymous - 01-10-2006, 01:42
Witamy nowego rekiniarza
Nie ma pod maska gdzies plakietki przypietej co i kiedy bylo wlane? Przy tym przebiegu napewno lalbym syntetyk, napewno nie lotosy, selenie i inne dziwactwa tylko mobil, texaco, ew. castrol, a najlepiej to juz byloby gdybys kupil olej produkowany np. w niemczech (to te z pierwsza cyfra "4" przy kodzie paskowym; odpowiednikiem polski jest "5"). Znajdziesz je chocby na allegro i to taniej niz rozlewany u nas, co stoi w sklepie. Jesli chodzi o parametry, to odpowiednio powinno sie je stosowac w temp. powietrza:
5W-30 do 10 st.C
5W-40 do 20 st.C
10W-30 (-25 - 40) st.C
10W-40 i 10W-50 od -25 st.C
Pasek rozrzadu oryginalny (Mitsuboshi) zmienia sie po 90tkm lub 6 latach, Gates chyba po 70tkm. Sprawdz ew. czy nie ma rdzy gdzies, szczegolnie tylnie nadkola i kielichy amortyzatorow przednich. Problemy z hamulcami Ciebie juz nie dotycza, bo wlasnie w 99' je poprawiono. Moze jeszcze szwankowac zegarek (co jest typowe ) ale jak bedziesz potrzebowal to pewnie znajdziesz juz ten watek.
Poza tym standardowy przeglad jak po zakupie "nowo-uzywanego" auta czyli pozostale plyny, wycieki, zawiecha, wszelkie dziwne zachowania i dzwieki (bynajmniej nie te z radia ).
Zycze szerokiej drogi i dbaj o niego, bo to naprawde porzadny, piekny i wdzieczny woz
Pozdro!
Anonymous - 01-10-2006, 09:24
No i oby Ci nie wialo z pod uszczelek
Marcino - 01-10-2006, 14:55
A czy mozecie powiedzieć coś na temat Paska rozrzadu CONTI.. czy to jest Continental?? Myśle tu o pasku do silnika 2.5 V 6.
POzdrawiam
Anonymous - 01-10-2006, 15:08
Szczerze? W kwestii rozrzadu ja uznaje tylko oryginaly (w naszym przypadku Mitsuboshi) i ew. Gates, reszta do uspienia. Co do Conti to kiedys pekl znajomemu, ale to bylo w oplu, a tam wszystko jest mozliwe poza tym gdzies widzialem Contitech (to to samo, bo Continental to zupelnie inna firma) za 40zl - a takiemu to juz napewno bym nie powierzyl mojego silniczka Generalnie - jedni chwala drudzy zala - ja bym nie zaufal.
roch_27 - 01-10-2006, 20:40
Marcino napisał/a: | A czy mozecie powiedzieć coś na temat Paska rozrzadu CONTI.. czy to jest Continental?? | wiecej poczytasz TU
osobiście popieram opinię Simones w sprawie pasków pierwsze miejsce Mitsuboshi, dalej Gates
Contitech jeszcze nie stosowałem, jednak słyszałem że jest wysokiej jakosci paskiem i spełnia parametry oryginalu.
Ile jest w tym prawdy nie wiem
W najbliższym czasie planuje wymiane paska klinowego i właśnie polecają mi pasek z tej firmy.
pozdro
|
|
|