To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - dźwięk tłumika

MikeSdz - 16-04-2009, 01:59
Temat postu: dźwięk tłumika
Witam,

posiadam usportowioną wersję CBO

zależy mi na osiągnięciu efektu dźwiękowego przy hamowaniu silnikiem lub puszczaniu gazu
chodzi o... jakby to nazwać, strzelanie, a może delikatniej - chrupanie

najlepiej jak sami usłyszycie.

coś takiego klik
lub coś w tym stylu klik

chodzi mi o ten przerywany dźwięk przy puszczaniu gazu (tryk tyk tyk tyk) :D

stary alfer - 16-04-2009, 07:12

MikeSdz napisał/a:
posiadam usportowioną wersję CBO


Rozwiń proszę ;)

Krzyzak - 16-04-2009, 07:14

zamontowac wtryskiwacz w kolektorze wydechowym
londolut - 16-04-2009, 07:20

MikeSdz napisał/a:
lub coś w tym stylu klik
Pogadaj z pawela. To jego Colt.
MikeSdz - 16-04-2009, 10:57

czasami uzyzskam taki efekt, tylko po większym przegazowniau
ale nie wiem czy po wyjęciu strumienicy uda mi się ten numer :/
a to taaak kręci :]

edit:

pawela ma po prostu sportowy wydech i mu się trafiło :]
ale jak "wymusić" taki efekt np na wydechu przelotowym hm?


EDIT: danych nie ma bo forumowicze nie doczytali UWAŻNIE czego dotyczy temat :roll:

stary alfer - 16-04-2009, 11:12

MikeSdz napisał/a:
silnik 1.6 16v
145HP na chipie,
0-100 - 7.238 sek
v-max - 243.2 km/h

masywnie obniżony,
krótkie amorki, koni
prawie sztywne czerwone sprężynki eibach
ominięty katalizator-strumienica,
oszukany przepływomierz czyli stożek pipercross
planowane:
kute tłoki i korbowód
podwójne uturbienie i zwiększenie masy pojazdu :]


Zdjęcia poprosimy i opis w temacie Nasze Miśki :twisted:

MikeSdz - 16-04-2009, 11:21

stary alfer napisał/a:
Zdjęcia poprosimy i opis w temacie Nasze Miśki :twisted:



nie mam narazie czasu, a zdjęć nie dam bo jestem po małej kolizji (mówiłem że jest za lekki) nie opanowałem podsterowności i zahaczyłem o barierkę na zakręcie. czekam na nowy zderzak :D

jak wszystko zrobię to się pochwalę. :] narazie dam to:



a tak wyglądał po:
przywiezieniu ze szrotu z niemiec
oderwaniu pogiętych blach i potłuczonych lamp
wycięciu przedniego wzmocnienia
i prostowaniu podłużnic

mam zamiar robić EVO look ale... sam nie wiem. i tak wszyscy mówią na niego evo :]

Morfi - 16-04-2009, 11:36

Tłumik koncowy z silencerem, najlepszy ala mugen :)
I jak amsz 7,3 do setki to mi kaktus na rece wyrośnie :D .
Pokaz wykres z hamowni, że masz 145 Hp. :D
Ogólnie się uśmiałem a ten twój chip jest sterownikiem do BMW :lol:

[ Dodano: 16-04-2009, 11:41 ]
Ogolnie chodzi o taki tłumik.
http://allegro.pl/item588...silencerem.html
Ale lepszy efekt jest jak masz przelot, czyli usuniecie kata i wstawienie rurki w jego miejsce :)
Powinien dac ten zabieg kolejne 5KM :wink:

MikeSdz - 16-04-2009, 12:52

Morfi napisał/a:
Pokaz wykres z hamowni, że masz 145 Hp. :D
Ogólnie się uśmiałem a ten twój chip jest sterownikiem do BMW :lol:
jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co się ma, chip przeprogramowany ręcznie

nie stać mnie na wizytę w wawie i na puszczenie 1500zł...
także box i lutowanie


Wiem że mugen do japończyków najlepszy, myślisz że z tym silencerem uzyskam taki efekt
nie robiąc przy tym za dużo hałasu? głośne buczenie jest strasznie uciążliwe

szkoda że nie zapodał jakiegoś filmiku z tym tłumikiem na japończyku.

ale dzięki wielkie za propozycję, będę go brał pod uwagę :)

odnośnie przelotu, srtumienice już dawno mam wyjętą i zaspawaną na rurze tej samej średnicy co pozostała część orurowania w układzie wydechowym, i właśnie myślę nad końcowym tłumikiem

coś co nie będzie niemiłosiernie wyło a co da w/w efekt.

ictus - 16-04-2009, 21:12

MikeSdz napisał/a:
podwójne uturbienie i zwiększenie masy pojazdu :]

turbo już nie

hmmm... zdecyduj sie
MikeSdz napisał/a:
0-100 - 7.238 sek

kup nowy stoper
MikeSdz napisał/a:
kute tłoki i korbowód

tylko jeden??? hmmm... tylko ktory by ci tu doradzic... chyba najlepiej 2 albo 3
Morfi napisał/a:
Ale lepszy efekt jest jak masz przelot, czyli usuniecie kata i wstawienie rurki w jego miejsce
Powinien dac ten zabieg kolejne 5KM

owszem da 5km ale jezeli masz wyjsciowo z 400-500km

MikeSdz - 16-04-2009, 21:16

dobrze, idźcie się kłócić na innym temacie,

prosiłem o doradzenie w sprawie dźwięku tłumika... :roll:

Morfi - 17-04-2009, 08:57

MikeSdz, dlatego kup taki z regulowanym silencerem. Tak aby do 3 tys obr. był cichy a póżniej jak rajdówka :D .
Takie efekty uzyskiwalismy w Hondach 8)

miki4x4 - 17-04-2009, 10:33

Morfi napisał/a:
Powinien dac ten zabieg kolejne 5KM


poczytaj trochę nt układów wydechowych, to nie będziesz pisał bzdur...Wydaje się, że to prosty zabieg - wstawić strumienice (która notabene nic nie daje przy seryjnym wydechu), usunąć katalizator (tu również można sobie osiągi popsuć zamiast poprawić). Po co firmy jak np. MG Motorsport robią układy dedykowane za kilka tys. zł, żeby można było osiągnąć ten sam efekt w domowym garażu... :?: :roll:

Morfi - 17-04-2009, 11:28

miki4x4, Nie zrozumiałes mojego posta :D Nie widzisz przymruzonego oczka :D .
I gdzie Ja pisze o strumienicy, która w Japonskich samochodach nic nie daje :D .
Po pierwsze jak zmieniasz wylot to i powinieneś polepszyc wlot powietrza. Do tego kolektor najlepiej 4-2-1 a nie 4-1.
I po co wywala sie kata??
Po to, aby odmulic samochód. Gdyz katalizator po 100 tys km nie spełnia już praktycznie swoich załozeń, gdyz jest juz wypalony.. i tylko utrudnia przepływ spalin :) a wiec usuwa sie go dla udroznienia układu wydechowego.
Mam nadzieje iz rozwiałem twoje wątpliwości co do pisania bzdur przezemnie :)
Prosze rowniez zajrzeć do fachowej literatury tjunerskiej jaka jest nie watpliwie stronka Pana Grabowskiego, który jest jednym z najlepszych w polsce tjunerow mechanicznych.
miki4x4, http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm polecam :D

MikeSdz - 17-04-2009, 12:47

Morfi napisał/a:
MikeSdz, dlatego kup taki z regulowanym silencerem. Tak aby do 3 tys obr. był cichy a póżniej jak rajdówka :D .
Takie efekty uzyskiwalismy w Hondach 8)


no właśnie, w hondzie, a posmakował ktoś takiego tłumiczka z silencerem
w mitsubishi bez katalizatora?

wiecie, nie mam gdzie anie od kogo zdobyć taki tłumik do przetestowania,
a wyrzucenie 300zł tylko po to żeby sprawdzić...

tak jak Morfi napisał, ważne żeby tak do 3-3.5k obrotów nie robił widowiska...

czasem trzeba w nocy wjechać do garażu a nad garażem jest sypialnia,
jakoś mi się nie widzi że wracam i wszyscy zrywają się na nogi :]



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group