To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS DID] SILNIK - lambda w diesel

advent - 21-04-2009, 12:13
Temat postu: [MSS DID] SILNIK - lambda w diesel
byłem na kompie i wyskoczył mi błąd P0032 według kompa sonda lambda nie działa po skasowaniu błędu błąd wyskakiwał na nowo. W poszukiwaniu części serwis mitsubishi powiedział że w tym silniku nie ma sondy lambda
(1.9 DID) czy ktoś ma jakieś sugestie na ten temat?

cns80 - 21-04-2009, 12:57

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Wystarczy poszukać ;)

Zdaje się że błąd 3-go wtryskiwacza.
Rozwiązanie masz w serwisówce na stronie 13D-26 (po angielsku). Tabela błędów jest na stronie 13D-7.
Sprawdź czy wszystko dobrze styka, a potem pojedź do fachowca od wtrysków common rail i niech Ci sprawdzi wszystkie wtryskiwacze.
Na 13D-53 masz opisane jak się sprawdza wtryskiwacze omomierzem.

Serwisówka: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3453

advent - 21-04-2009, 14:36

wielkie dzięki za serwisówkę i za podpowiedz widzę że silnik powinien mieć około 20 stopni czyli zimny więc zabiorę się za te pomiary pod koniec tygodnia ale po kontroli napiszę jaki był wynik moich badań wielkie dzięki

[ Dodano: 25-04-2009, 22:50 ]
witam ponownie dziś pobawiłem się przy autku i nic nie stwierdziłem pomierzyłem wtryskiwacze ale nie ma między nimi żadnej różnicy sprawdziłem też połączenia wszystko jest ok nawet zresetowałem komputer ale i to nic nie dało wolne obroty są podwyższone do 1100 i co jakiś czas słychać jakby stukał któryś wtrysk zwłaszcza pod obciążeniem a i auto straciło trochę na mocy nie wiem co mam o tym myśleć może ktoś miał coś podobnego proszę o pomoc

Anonymous - 09-06-2009, 23:00

advent, poradziłeś sobie z problemem? W mojej cari mam obecnie to samo a już od dłuższego czasu słyszę podczas przyśpieszania terkotanie jakby od wtryskiwacza albo może próżniówki. Dodatkowo mam wrażenie, że turbina włacza sie później niż zwykle.
Przeczytałem całego posta od początku i spróbowałem też wymontować ten trójnik przy próżniówce, sprawdziłem jego drożność i nic tam złego nie zobaczyłem.

advent - 16-06-2009, 11:30

witaj keam74 jeśli chodzi o ten trójnik to łatwo sprawdzić jego działanie wystarczy zdjąć ten cienki wężyk,odpalić silnik i zatkać ten króciec palcem powinno być wyczuwalne ssanie jeżeli nie to między cienkim a grubym króćcem jest malutki otworek taki na szpilkę może być zatkany -jeśli chcesz sprawdzić czujnik turbiny to musi ci ktoś przy zapalonym silniku naciskać na pedał gazu i patrzeć na obrotomierz, czujnik jest z tyłu silnika na turbinie jego praca jest wyczuwalna gołą ręką między 1500-2000 obrotów.Jeśli chodzi o ten stukot to mam go nadal byłem w serwisie w łodzi na Teresy i sprawdzili mi ciśnienia na wtryskach wszytko w normie wiem bo stałem i obserwowałem na monitorze ich pracę każdego po kolei ale te odczyty mogą mówić swoje a wtryski robić inaczej NIE WIEM.A co do błędu o którym pisałem wcześniej to i owszem był ale dotyczył on uszkodzonych świec żarowych (a nie sondy lambda) za jedną zaśpiewano mi 180zł a potrzebowałem dwie .Świeczki kupiłem w sklepie po 40zł i wymieniłem sam.Pozdrawiam i powodzenia.
DIDCAR - 13-02-2019, 18:01
Temat postu: Błąd P0032 i niskie obroty na biegu jałowym
witam wszystkich i chciałbym odświeżyć temat byłem dzisiaj u mechanika podłączyłem pod kompa i błąd P0032 - wysokie napięcie w obwodzie sterowania grzałką sondy lambda RZĄD 1 CZUJNIK 1 - objawy czy zimny czy ciepły raz obroty w okolicach 1000 a potem spadek do około 500 ma ktoś ma jakiś pomysł oprócz podpięcia pod komputer nic nie robiłem. Jest jeszcze jedna rzecz przedmuch na końcówce elastycznej wydechu ale czy to może mieć znaczenie
Bizi78 - 13-02-2019, 20:23

Z tego co się orientuję to w klekocie nie masz sondy lambda :wink: .
Jeśli numer błędu się zgadza to może to być wtryskiwacz.



Niestety klekoty są uciążliwe w diagnostyce :? .

DIDCAR - 14-02-2019, 18:46

W takim razie trzeba sprawdzić wszystkie wtryski i rozpoczynam eliminację mam nadzieję iż znajdę ją szybko. Dzisiaj rano obroty około 850 pod 900 przejechałem 20 km i po dojechaniu na miejsce pracy spadek 500 - 600.
Bizi78 - 14-02-2019, 19:01

Ja bym zaczął od podpięcia pod lepszy komputer bo numery mogą się nie zgadzać.
plecho1 - 14-02-2019, 19:07

Diesle Mitsubishi to ciężki temat dla większości uniwersalnych skanerów więc dla pewności też polecam podpięcie pod sprzęt w ASO.
DIDCAR - 23-03-2019, 02:47

Witam ponownie Panowie i Panie mój błąd biję się w piersi podłączyłem bestię pod komputer obroty mieszczą się w normie a efekty dźwiękowe które temu towarzyszyły spowodowane były bzdurą widocznie wjechałem w zaspę i podgięła się rura od webasto pod osłonę silnika i piszczało wniosek jest jeden jeździć dopóki koła nie odpadną :) pozdrawiam i dziękuję za pomocne rady.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group