[92-96]Lancer CB0 - Różne rozmiary opon z tyłu i z przodu :)
arturocki - 22-04-2009, 15:11 Temat postu: Różne rozmiary opon z tyłu i z przodu :) Witam. Przymierzam się do zakupu dwóch opon na przód do swojego miśka. Zacząłem czytać, sprawdzać ceny.... i już mi głowa pęka Kupiłem samochód z alusami R15 i oponkami 195/55... pytanie czy takie są właściwe? W książce z działu download podane są parametry tylko do felgi R13 - takie też mam zimówki i wszystko gra. Ale teraz przyszedł czas na wymianę dwóch letnich gumek z przodu.
Trzymając się założania że mam prawidłowe w tym momencie założone na R15 195/55 znalazłem w dobrej cenie gumki Nokian NRE 195/55R15 85 H za 257 zł ...ale natknąłem się na takie cudo (podobno owiele lepsze): Toyo PXCF1 195/50R15 82 H i tańsze za 209 zł. I tutaj rodzi się pytanie czy mogę z tyłu zostawić 195/55, a z przodu założyć 195/50 Co o tym myślicie? Wogóle jakie są prawidłowe zalecane gumki przy feldze R15?
...pozdrawiam.
miki4x4 - 22-04-2009, 18:46
najbliższe oryginalowi 195/50/15
możesz załozyć inny profil, jednak zalecany jest jednakowy na obu osiach. Poza tym 195/55 będą Ci prawdopodobnie obcierały przy obciążeniu.
ictus - 22-04-2009, 19:26
zalecane jest tez robic przeglady w ASO co 15tys i wymieniac tylko orginalne czesci...
195/50 sa prawie 2x tansze niz 195/55 wiec nawet jak rozmiar nie do konca najlepiej oddaje fabryczny obwod to wszyscy jezdz na 50
a jak juz chcesz toyki to na allegro t1r chodza po 180szt chyba
arturocki - 23-04-2009, 09:13
Dzięki za szybką reakcje Samochód kupiłem z aluskami latem zeszłego roku i jeździłem na tych oponkach do zimy (195/55/15) i nic nie obcierało... tylko jak teraz przyszedł czas na wymianę dwóch zjechanych to zacząłem się zastanawiać czy wogóle miałem prawidłowe założone.... tak jak zauważył kolega ictus 195/50 są popularniejsze i owiele tańsze... i teraz pytanie: czy jak założę 195/50 na przód, a z tyłu zostawię 195/55 - to czy różnica nie będzie przeszkadzała w jeździe? Czy ma ktoś takie doswiadczenia? Wogóle jaka jest różnica na wysokości opony pomiędzy 55 a 50? Zakładam, że może to być do 1,5 cm - 2 cm ...czyli teoretycznie prawie żadna ...tymbardziej, że te tylne są zużyte czyli mniejsze o parę milimetrów od nowej, planuję pojeździć na niej max do początku zimy. Przepraszam, że zawracam gitarę, ale nie stać mnie w tym momencie na wymianę wszystkich czterech....
KaWu - 23-04-2009, 10:48
arturocki, prawidlowy przelicznik z fabrycznych to tak jak miki4x4, podal jest 195/50/15.
Jezeli dasz na tyl 195/55/15 to prawie 2 cm bedzie kolo po srednicy wieksze. Czyli auto bedzie ciut wyzej i mnijszy przeswit miedzy opona.
arturocki, napisał/a: | czy różnica nie będzie przeszkadzała w jeździe? |
nie
arturocki - 23-04-2009, 11:49
...dzięki i o to mi chodziło... pozdrawiam
ictus - 23-04-2009, 19:38
KaWu napisał/a: | Jezeli dasz na tyl 195/55/15 to prawie 2 cm bedzie kolo po srednicy wieksze. Czyli auto bedzie ciut wyzej i mnijszy przeswit miedzy opona. |
no tak 2cm po srednicy to pewnie bedzie o jakies 2mm wyzej stal tyl
KaWu - 24-04-2009, 10:28
ictus napisał/a: | KaWu napisał/a: | Jezeli dasz na tyl 195/55/15 to prawie 2 cm bedzie kolo po srednicy wieksze. Czyli auto bedzie ciut wyzej i mnijszy przeswit miedzy opona. |
no tak 2cm po srednicy to pewnie bedzie o jakies 2mm wyzej stal tyl |
kolega pytal, wiec napisalem jaka jest roznica przeliczenia.
2mm wyzej bedzie stal od czego Przypomanam ze 1cm to 10 mm - wiec sie nie smiej
|
|
|