[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A 2.0]TURBO DO GALANTA :]
Anonymous - 20-07-2006, 20:37 Temat postu: [EA2A 2.0]TURBO DO GALANTA :] mam taka w sumie dziwna mysl.. az ze mechanikiem nie jestem i jeszcze dlugo dlugo nie to mam pytanie:>
czy do zwyklego galanta.. 2.0 16v mozna wstawic turbine?:)) i jaki koszt bylby takiego cuda:))
ciekaw jestem.. po prostu:) pozdro
piwkotom - 20-07-2006, 21:04
temat juz wielokrotnie poruszany i tutaj i na MKP.
szacunkowo? 10tysi nie liczac ewentualnej niezbednej zmiany ukladu napedowego.
O turbinie elektrycznej (gdyby przyszla Ci na mysl) zasadaniczo zapomnij.. efekt zaden.
Wymien Gala 2.0 na 2.5 V6. Zapewniam ze pomoze
a tak a propos tematu zalacze odpowiedz firmy Zastec tuning z Lodzi na temat podniesienia mocy w moim aucie:
moje pytanie:
"From: piwkotom@interia.pl [mailto:piwkotom@interia.pl]
Sent: Wednesday, June 21, 2006 1:02 AM
To: zastec@zastec.pl
Subject: Mitsubishi Galant '97 2.5 V6 automat
Witam,
chcialbym troche poprawic mozliwosci swojego auta w zwiazku z tym mam pytanie: co ewentualnie i w jakim zakresie finansowym mozecie Panstwo w tym temacie zrobic. Auto ma w serii 161KM co przy tym silniku nie rzuca na kolana W aucie jest zamontowana instalacja gazowa 5 gen (mokra sekwencja) prod. holenderskiej. dlatego chcialbym wiedziec mniej wiecej co mozna uzyskac dzieki urzadzeniu Power-Tec Plus, szacunkowo dla tego silnika i jaki bylby koszt monatazu i strojenia;
co ewentualnie jeszcze moznaby z tym zrobic? stozek? strumienica? magnetyzery? (wiem, ze efekty budza wiele kontrowersji ale chcialbym znac Panstwa opinie w tej sprawie) nie wiem? Chodzi mi raczej o "miekki" tuning silnika, bez powaznych ingerencji. Ewentualnie jakies Panstwa propozycje rozwiazan, no i co istotne: cen."
Odpowiedz:
"Witamy serdecznie,
faktycznie 160KM z 2.5 V6 jeszcze przy automacie i dużym jakby nie patrzeć aucie nie rzuca z pewnością na kolana, choć z pewnością samo V6 powoduje, że silnik pracuje komfortowo. Generalnie zawsze w Tuningu pewnym ograniczeniem jest automatyczna skrzynia, ponieważ
zwykle powoduje, że auto jest "niemierzalne" na hamowni lub mierzalne ale pomiar obarczony jest dużym błędem pomiaru.
Możemy Panu zaproponować delikatne zmiany, polegające na montażu sportowej wkładki filtra powietrza (nie stożka), ewentualnie poprawienie nieco ukł. dolotowego, jeśli
takowe będą konieczne (musielibyśmy to obejrzeć) + wydajniejsze świece SplitFire + tuning elektroniczny (sterownik Power-Tec) + ewentualnie wydajniejszy ukł. wydechowy.
Sam tuning elektroniczny przynosi ok. 7-12% przyrost mocy, w zależności od danego silnika, komputera sterującego, etc. Wsparty sportowym filtrem powietrza i ew. zmianami w ukł. dolotowym oraz wydajniejszymi świecami plus ok. 2-5%. Cały ukł. wydechowy
(zaznaczam zawsze - dobry wydech wcale nie oznacza że będzie głośny (!!) - głośność bardzo podobna do seryjnej, jedynie delikatny, bardziej rasowy pomruk podczas przyśpieszania) powoduje przyrost mocy w granicach ok. 5-15%.
Reasumując - przy odpowiednio przeprowadzonych przeróbkach, opisanych powyżej uzyskuje zwykle się ok. 10-14% przyrost bez wydechu oraz ok. 15-20% przyrost wraz z wydechem. Są to wartości już bardzo odczuwalne w mocnym benzynowym silniku bez turbo.
Ile to kosztuje...
- sportowy filtr powietrza firmy K&N - ok. 200zł
- Tuning elektroniczny (moduł Power-Tec) - 1400zł do V6
- kpl. wydech ze stali nierdzewnej (od kolektorów do tylnego zderzaka) -
w zależności od stopnia skomplikowania konstrukcji, zastosowanych
końcówek przy ostatnim tłumiku - ok. 1200-1600zł.
Serdecznie pozdrawiamy,
ZT Zastec Tuning "
pzdr
roch_27 - 20-07-2006, 21:07
maniakowy napisał/a: | czy do zwyklego galanta.. 2.0 16v mozna wstawic turbine?:)) |
pewnie że można
maniakowy napisał/a: | jaki koszt bylby takiego cuda:)) |
no na pewno do tanich rzeczy nie należy możesz sobie zobaczyć ile kosztuje w USA zobacz
pozdro
Anonymous - 21-07-2006, 07:28
heheheh nie no myslalem troche o mniejszych cenach:) zostaje mi tylko zmienic autko;-) ogolnie nie narzekam na mojego miska.. ale ten brak mocy czas mnie lekko denerwuje:) tymczassem pozdrawiam
Krzyzak - 21-07-2006, 08:09
maniakowy - najprostszy tuning Twojego auta, to całkowite wyjęcie LPG - wraz z demontażem wszystkich wcięć i elementów instalacji oraz przywróceniem fabrycznej sprawności wtryskiwaczy, itp. itd.
Anonymous - 21-07-2006, 15:33
tak serio to nie jestem zbyt zadowolony z tego ze w ogole mam ten gaz;-) a to dlatego ze malo kto wie co to jest a tym bardziej umie to naprawiac;) wiec mam nadzieje ze gaz bedzie mi sluzyl;-) a w ogole po co wyjmowac gaz zeby doprowadzic do normy wtryski?:>>
roch_27 - 21-07-2006, 15:46
maniakowy napisał/a: | po co wyjmowac gaz zeby doprowadzic do normy wtryski?:>> | Krzyżakowi chodziło chyba o to, że jak jeździsz na gazie to wtryski są wyłaczone i dlatego zbiera się na nich syf w postaci nagaru (zapycha dysze wtryskiwaczy) co może być powodem mułowatości na benzie
piwkotom - 21-07-2006, 16:23
nie wiem czy Darek akurat tu tak do konca ma racje, bo jak mi sie wstepnie wydaje, to masz pewnie instalke z sekwencyjnym wtryskiem gazu, moze nawet V gen. A to chyba juz nie jest tak zle i nie powinno w widoczny sposob wplywac na silnik i jego osiagi.
Sugeruje sie jednakl tym co napisales, ze malo kto wie co to jest, bo przy V gen. rzeczywiscie malo kto w tym kraju wie co to jest.
Anonymous - 21-07-2006, 18:30
tak tak.. nie napisalem ale chodzilo mi ze mam gaz tej V gen. czyli czarna magia dla wiekszosci specjalistow;-))) jak kupowalem auto to ludzie sie smiali ze ktos przed sprzedarza wyjal gaz;-)) takze takie fachury w naszym kraju sa! o!:) boje sie tylko czasu kiedys cos sie popsuje;))
[ Dodano: 21-07-2006, 18:39 ]
a w ogole tak sie zastanawiam co sadzicie o tych elktronicznych tuningach do benzyny?:)) bo np. w skodzie TDI ktora miala zaledwie 90KM chip dal tyle ze smiga teraz calkiem calkiem;-) i tu byla znaczaca roznica ... ale ciekawe czy w benzynie jest tez tak zauwazalny.. bo slyszalem raczej srednie oceny benzyniakow;-)
TommiCrazy - 21-07-2006, 19:06
w skodzie tedeiczku ma silnik na turbinie, dlatego zmiana programu przynosi tak zauwazalne efekty, niema co programowac wolnossacego silnika dla prawie niezauwazalnych efektow. jak bedziesz mial silnik benzynowy turbo to juz taka zabawa ma jak najbardziej sens, z drugiej strony za srednio 3-5 tys mozna kupic silnik juz z turbina, skrzynie wsadzasz od eclipsa fwd turbo i smigasz galem ja huragan.....
Anonymous - 06-07-2007, 21:30
Ma ktoś może w galu v6 2,5 sportowy wydech (w cenie ok 2 tys.), chciałbym sobie taki wstawić bo mi oryginalny pierdzi, ale nie wiem czy warto.
Jeśli poprawia to osiągi choćby o 3 % to fajnie, może coś ktoś poleca (w Warszawie). Nie zależy mi na wyglądzie a raczej na brzmieniu i osiągach.
Dzięki.
marcinzam - 14-06-2010, 13:41
a taki zestaw by pasował http://cgi.ebay.com/ebaym...Q5fAccessories,
i czy konieczne jest wzmocnienie silnika czy można założyć na fabryczny silnik
jeszcze pytanie ,znacie może jakieś warsztaty co zakładają takie rzeczy
tutaj już założony
http://cgi.ebay.com/ebaym...=item588828c3ca
Bartek - 14-06-2010, 13:59
Kupa chińskiego złomu w cenie niższej niż sama nowa sprężarka...... Myślę, że wzmacnianie silnika mija się z celem - kit rozpadnie się pierwszy.....
marcinzam - 14-06-2010, 14:01
hehe
czyli zostaje tylko ten zestaw http://www.turbo-kits.com/galant_turbo_kits.html
|
|
|