To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Czy można i za ile doładować turbo Galanta 2.0 V6 24 z 96`

Anonymous - 29-06-2005, 11:01
Temat postu: Czy można i za ile doładować turbo Galanta 2.0 V6 24 z 96`
Jak ktoś wie a nie że słyszał to niech napisze na ten temat coś poważnego :?:
Hubeeert - 29-06-2005, 15:22

Po kolei i jak najbardziej poważnie:
1. Odprężęnie silnika to jedna z dwóch dróg - nowe tłoki do Pi razy oko 0,8 bara lub grubsza uszczelka do 0,4 bara(bez gwarancji że się nie wysra)
2. korbowody nowe - powyżej 1 bara
3. Kolektory wydechowe - około 2000
4. Wydech - około 1700 - z kwasówki ale bez szaleństw jak chodzi o srednicę chyba że chcesz ogłuchnąć
5. Turbiny - pełna dowolność byle były od benzynowego turbiaka no i żeby nie zaczęły pompować przy 6000 obrotów :wink: jakieś małe - jakie - to już Twój wybór
6. Dolot i IC - koszt zależy od inwencji i górna granica za rury z kwasówki IMO byłoby 3000
7. Coś żeby to wysterować - SMTP 6?
8. Kupa pierdól typu przeływomierz (bo stary może nie wydolić) dorobienie smarowania i chłodzenia turbawek cięcie gięcie i spawanie wpasowanie IC pod zderzak...
9. Of coz później paliwo

Nie pytam dlaczego bo wiem. Pytam czy bierzesz pod uwagę że ze względu na śladową ilość tych silnikow w Polsce i to że nikt chyba jeszcze ich nie uturbiał bierzesz pod uwagę mozliwość jego wysrania?
I jeszcze coś a właściwie 2 cosie:
NAJPIERW HAMULCE POTEM ZAWIESZENIE PÓŹNIEJ DOPIERO TURBO nigdy w odwrotnej kolejności.


Pozdrawiam

Bartek - 29-06-2005, 15:53

Hubeeert napisał/a:

NAJPIERW HAMULCE POTEM ZAWIESZENIE PÓŹNIEJ DOPIERO TURBO nigdy w odwrotnej kolejności.


BZDURA Panie Admin - mozna w odwrotnej kolejnosci:

NAJPIERW zawieszenie POTEM hamulce POTEM turbo

mozna jeszcze:

NAJPIERW zawieszenie I hamulce POTEM turbo

albo w ostatecznosci:

NAJPIERW hamulce I zawieszenie POTEM turbo :lol:


Ale biorac pod uwage skromny rynek tych silnikow + znikoma wiedze naszych tunerow na poczatek proponowalbym swapa na 6g72 24v - bardziej popularny silnik, wiecej gratow do uturbiania (fabrycznie wychodzil jako TwinTurbo) a bazowa moc >200 km.

Moim skromnym zdaniem najsensowniejszy bylby swap na 4g63T - wykonalny praktycznie plug&play za cene poldruciarskiej instalacji turbo

Hubeeert - 29-06-2005, 15:59

Dobrze Panie Bartek :lol: mój błąd że nie napisałem najpierw hamulce i zawieszenie a potem turbo :lol:
kochajj - 29-06-2005, 16:45

a czy silnik od eclipsa GST podejdzie do EA2A???? nie jestem pewien czy w nowzych modelach clipsów odwracali silnik(99>)... bo naturalnie silnik z rocznikach 90-99 nie podejdzie... a moze silnik z lancera evo:D
Bartek - 30-06-2005, 11:21

Najpredzej od Evo przypasujesz - fajna zabawka by wyszla :)
Anonymous - 01-07-2005, 11:41
Temat postu: Turbawka do Galanta
Dzięki chłopaki za radę, trochę już wiem, ambicje muszę pochamować i rozsądnie pomyśleć, może na początek wystarczy przyzwyczaić się do auta bez turbawki a z czasem zmienić na inny model :) a może by go podostrzyć bez turbawki (skromniej tzn. chip,komp,strumienica itd.)
Hubeeert - 28-07-2005, 16:14

Chip jest kompletnie bez sensu w wolnossącym samochodzie bez modyfikacji.

Żeby go podostrzyć to musiałbyś zacząć od głowicy polerowanie kanałów dolot i wylot. Potem pobawić się w pasowanie kolektorów i ich polerkę, jak będzie Ci mało to zawsze możesz zacząć zabawę z dolotem (stożek itd zmieniać długość dolotu itp) później czas przyjdzie na ostrzejsze wałki do których przydałyby się regulowane kółka do wałków mocniejsze sprężynki zaworowe odelżenie koła zamachowego doprężenie silnika...


I tym sposobem z wygodnego dupowozu o dużej kulturze pracy silnika robi się cóś co ciężko odpalić ryczy jak wściekłe pali kosmiczne ilości wachy i wolne obroty ma na poziomie 2000rpm....

TommiCrazy - 25-09-2005, 15:12

wsumei to kady silnik mozna upgradowac o turbo.... tylko trzeb wziać to pod uwage ze stare auto jest mniej warte niż taka modyfikacja wiec koszt taki procentowo najbardziej opłaca się w nowym autku :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group