To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Colt - Ogólne - Ile kosztuje wymiana rozrządu?

Anonymous - 25-07-2006, 17:07
Temat postu: Ile kosztuje wymiana rozrządu?
Witam! Mam zamiar za kilka dni kupic Colta 1,3 12V z 96 roku. Właściciel uprzedził mnie o konieczności wymiany rozrządu za kilka tysięcy kilometrów. Mam pytanie jaki jest to koszt? Ile kosztuje wymiana a ile kosztuje rozrząd? Proszę o podanie linków gdzie mogę znaleźć rozrządy i o jak najszybszą odpowiedz. Z góry dzieki i Pozdrawiam
Krzyzak - 25-07-2006, 17:15

Części od Marka Malika (nr tel. znajdziesz na forum), to koszt ok. 100-150 zł (pasek + napinacz bardzo dobrej jakości). Do tego - jeśli się zdecydujesz, to pompa wody ok. 150 zł, uszczelniacze ok. 50 zł (nie oryginały, ale przyzwoite), inne paski ok. 40 zł.
Wymiana - tu jest prosta, ale wołać można różnie - Tomek Michalak (tel. też znajdziesz na forum), nie powinien za to wziąć więcej jak 100 zł (mieszka 70 km od W-wy).
Wersja minumum to właśnie pasek + napinacz, ale pompę wody bym dla świętego spokoju wymienił - wtedy to wersja minimum plus. Jeśli widać wycieki z uszczelniaczy wału lub wałka, to też trzeba je zmienić - to wersja medium. Pasek alternatora i wspomagania tylko, jeśli są zużyte - wersja max.

Anonymous - 25-07-2006, 18:20

ThX jak tylko kupie będę dzwonił... A na co trzeba zwrócić uwagę przy kupnie Colta w szczególności?
Hubeeert - 25-07-2006, 19:16

Na to samo co przy kupnie każdego samochodu - proponuję poczytać ten temat i inne podobne. Parę razy już pisaliśmy co i jak.
Anonymous - 25-07-2006, 19:58

A takie pytanie jeszcze :) Czy Colt jest awaryjnym autem? Szukałem sporo w internecie na ten temat ale w sumie mało jest. Które ma miejsce w rankignu auto przeprowadzanym przez Dekrę? Z aut 10 letnich oczywiście :) . Jak narazie bardzo mi pomogliście i za to Wam dziękuję. Mam nadzieję że zakupię swojego wymarzonego MiTsU. I wstąpie do tej rodziny :)
Hubeeert - 25-07-2006, 20:03

Colt nie jest awaryjnym samochodem - prawidłowo serwisowany na porządnych częsciach jest w stanie przejechac kilkaset tysięcy kilometrów. O typowych usterkach poczytasz na forum. Nie ma takiego z którym nie jesteśmy w stanie sobie poradzić/pomóc Ci.

Pozdrawiam

Krzyzak - 25-07-2006, 20:09

O ile pamiętam, to był na 5 miejscu. Ale o ile też pamiętam, to wcześniej były takie kwiatki jak Toyota Starlet, która nie ma żadnego wyposażenia, więc tam nie ma co się psuć. Do tego silniki tych aut były słabe, więc przez niewysilenie też ciężko było je zepsuć. Ew. były tam auta sporo droższe, także Colt wypadał w tym rankingu całkiem nieźle.

Ale pamiętaj o jednym - te raporty mówią o autach serwisowanych, a takich w PL jest niewiele. I do tego serwisowanych w porządnych, autoryzowanych warsztatach.
Możesz kupić zabitą Toyotę Starlet, która była na 1 miejscu raportu i możesz kupić Chryslera w świetnym stanie, a który w tym raporcie był na końcu. Wszystko zależy od pojedynczego egzemplarza a nie od raportów.

Anonymous - 25-07-2006, 20:37

Orientacyjne ceny u Marka (w zeszłym tygodniu płaciłem za m.in. te elementy, więc informacje w miarę aktualne).
Pasek rozrządu Mitsuboshi: 50-60PLN
Napinacz GMB: 40-50
Uszczelniacz wałka rozrządu NOK (pudełko Corteco): ok. 15 PLN / oryginał ok. 50 PLN
Uszczelniacz wału (pudełko Corteco): ok. 15 PLN / oryginał ok. 50 PLN
Pompa wody: ok. 100 PLN
Krzyzak napisał/a:
Wymiana - tu jest prosta, ale wołać można różnie - Tomek Michalak (tel. też znajdziesz na forum), nie powinien za to wziąć więcej jak 100 zł (mieszka 70 km od W-wy).
Na to bym akurat nie liczył. Dwa lata temu za taką robotę skasował 160 PLN, co i tak jest dobrą ceną - szczególnie zważywszy na kompetencję i doświadczenie p. Tomka. W tej chwili zrobienie rozrządu w warsztacie w Wawie to koszt 300-400 PLN.
Krzyzak - 25-07-2006, 20:42

OK - myślałem, że będzie mniej, bo jakiś czas temu, kolega za 4G15, gdzie też jest tylko napinacz i pasek zapłacił u niego 50 zł. Dlatego dałem na wyrost: "góra 100". Ale ogólnie byłem blisko cen.
Anonymous - 25-07-2006, 20:55

Krzyzak napisał/a:
OK - myślałem, że będzie mniej, bo jakiś czas temu, kolega za 4G15, gdzie też jest tylko napinacz i pasek zapłacił u niego 50 zł. Dlatego dałem na wyrost: "góra 100". Ale ogólnie byłem blisko cen.
Myślę, że zależy to od konkretnego przypadku. W "jajku" 4G13 na ten przykład jest naprawdę ciasno w okolicach rozrządu (ale na szczęście nie aż tak jak w Galancie 4G63 :mrgreen: ). Tak czy inaczej nawet jeśli ta usługa miałąby kosztować 200 PLN, to warto - w końcu T. Michalak to Fachowiec.
Anonymous - 06-08-2006, 17:35

Gdańsk, sprawdzony i solidny mechanik (osobiście kilka wizyt, znajomi kilkadziesiąt - nigdy żadnych uwag) - 120 pln
Anonymous - 07-08-2006, 14:52

Mi dziś mechanik zakomunikował że wymiana rozrządu to około 700 złotych no i się przeraziłam! Czy to normalna cena?
Anonymous - 07-08-2006, 15:00

ja w swoim Colcie z takim silnikiem jak Twoj rok '94 zaplacilem za czesci 150zl (rolka, napinacz, pasek)
Krzyzak - 07-08-2006, 16:19

pyzula napisał/a:
Mi dziś mechanik zakomunikował że wymiana rozrządu to około 700 złotych no i się przeraziłam! Czy to normalna cena?


Zwiewaj od niego. Części (jak powyżej) ok. 100-150 zł, wymiana - no myślę, że góra drugie tyle. Chyba, że jeszcze pompę wody (ok. 150 zł) będziesz wymieniać. Ale to wciąż nie jest 700 zł.

tomusn - 07-08-2006, 17:28

pyzula napisał/a:
Mi dziś mechanik zakomunikował że wymiana rozrządu to około 700 złotych no i się przeraziłam! Czy to normalna cena?

z ciekawości zadzwoń do serwisu moto-champ w Bydgoszczu!

MOTO-CHAMP
85-315 Bydgoszcz
ul. ks. J. Schulza 1a
Telefon salon: (052) 340-69-50, 0500147613 Fax: (052) 340-69-50
Telefon serwis: (052) 379-39-39, 0510190967
e-mail: mitsubishi.motochamp@boxpl.com



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group