Space Star Techniczne - [MSS 1.6] [SILNIK ]Błąd 0421 - wydolność rozgrzewania katali
Anonymous - 06-05-2009, 23:28 Temat postu: [MSS 1.6] [SILNIK ]Błąd 0421 - wydolność rozgrzewania katali poniżej dopuszczalnego progu (zespół I)
taki błąd sczytał mi tester diagnostyczny (ten od znanej firmy, który kupiłem swojego czasu)
check engine zapalił mi się podczas jazdy - silnik gorący, jazda na benzynie (zaznaczam że mam tez instalację LPG).
dodam, że w myśl forumowiczów z mojego tematu
Mulenie na gazie, czyszczenie przeplywomierza
kupiłem środek STP do LPG i dolałem do baku, jeżdżę od dwóch dni (jakieś 100km) póki co nie widzę różnicy w "wigorze" silnika. - może to mieć jakiś wpływ i co on w ogóle dokładnie oznacza?
cns80 - 07-05-2009, 08:05
Serwisówka, katalog "aaa13b+multipoint+fuel+injection+(mpi)", strona 13B-9 (w drugiej instrukcji) mówi że to uszkodzenie katalizatora. Odwołuje do strony 13B-33 gdzie jest opisana procedura naprawcza. Jako sugestie opisuje:
-błąd katalizatora
- błąd I-szej lambdy
- błąd II-giej lambdy
- błąd ECU
Najpierw sprawdzić szczelność wydechu. Potem zacząć od II-giej lambdy (strona 13B-22). Właściwe wartości to 0,6 do 1,0 V. Następnie I-sza lambda (strona 13B-19). Właściwe wartości to 0,6 do 1,0 V przy nagłym przyśpieszeniu? (słabo znam angielski ). Nadal pierwsza lambda ale bez przyśpieszenia. Powinno zmieniać się od 0-0,4 V do 0,6-1,0 V jakieś 15 razy przez 10 sekund.
Następnie pozostają już tylko wymiany sond, kata i ECU
Tyle mówi serwisówka
Ja obstawiam coś prostego czyli nieszczelność wydechu (np. plecionka), albo uszkodzenie którejś lambdy (może brak podgrzewania).
Anonymous - 07-05-2009, 08:45
na razie check engin zapalił się pierwszy raz z takim błędem - poczekam trochę i zobaczymy, a czy to może mieć coś wspólnego z "wysokim" spalaniem ?? od zawsze nie mogę zejść poniżej 9 litrów. czy to trasa i max 120km/h czy po mieście - zawsze w granicach 9-10 litrów ( mam LPG więc to aż tak nie straszy ale mogło by być lepiej)
cns80 - 07-05-2009, 08:49
Uszkodzenie lambdy lub nieszczelność dolotu i wydechu mogą powodować wysokie spalanie.
Anonymous - 09-05-2009, 14:24
uszczelnienie wylotu jest OK - mechanik się zaśmiał i stwierdził, że to przecież nowe chyba jest, jeśli chodzi o dolot to nie widzę nic dziwnego prócz tego pierścienia z zapadką antywybuchową - ten cały element jest ruchomy
saymon - 08-01-2010, 09:09
bazkomp czy coś zmienilo się w Twoim temacie.
Mam ten sam problem. Gaziaż stwierdził że nie jest w stanie poprawnie skonfigurować instalacji dopuki nie wyeliminuję wszystkich błędów. Co ciekawe przy obrotach pow 4 tyś sonda przed katem niedaje oznak pracy. Jeżeli poradziłeś sobie z tym problemem to proszę o podpowiedź.
Anonymous - 08-01-2010, 09:24
cześć
nie dałem sobie z tym rady. wciąż jeśli jadę na benzynie to mi się ta kontrolka zapali. zacznie troszkę silnik szarpać i kontrolka mig i świeci. co ciekawe tak się dzieje tylko na gorącym silniku, teraz rano jak jadę na benzynie i czekam na wzrost temperatury żeby przełączyć na gaz to mi chodzi dobrze ale ostatnio brakło mi gazu i jechałem na benzynie to było to samo - spadek mocy, szarpanie i mig - kontrolka się zaświeciła i potem jechał normalnie.
Sam mierzyłeś sondę?? ja swojej nie mierzyłem bo nie wiem jak. niby na forum jest to opisane ale nie dałem rady tego sam zrobić.
saymon - 08-01-2010, 10:05
Nie sam, gazownik sprawdzał mirnikiem chyba na zasilaniu sondy. do pewnych obrotów wskazanie miernika skakało a powyżej 4 tyś zatrzymało się na pewnej wartości.
Powoli zacznam mieć dość tego autka. Przez 5 lat jeździłem carismą i zrobiłem nią 250 tyś. poza drobnostkami śmigała aż miło. niestety niewyrobiłem się na zakręcie i poszła do kasacji. Space stara mam od września i cały czas coś nie działa jak należy. błąd 0304, 0421, 0170. nic tylko chlerne błędy.
Anonymous - 08-01-2010, 10:18
ja niestety tak samo - jak nie zawieszenie to silnik, jak silnik OK to zaś z tyłu coś puka ...
saymon - 08-01-2010, 10:23
czytałem kiedyś że szukałeś przewodów WN. Zlalazłeś coś.
Anonymous - 08-01-2010, 10:39
znalazłem na allegro - cewkę razem z przewodem i przewód pasował cewkę mam w piwnicy do opchnięcia lub na jakieś nieszczęście kiedy mi padnie
z tego co wiem to tylko oryginał ASO lub właśnie używany z jakiegoś rozbitego
kisian - 08-01-2010, 21:12
Tu kolega ma rację bo ja też przechodziłem drogę poszukiwań kabli i skończyłem na kupnie używanych z kompletem cewek... Bosch ma je w katalogu ale nie ma na magazynie.... Prawdopodobnie powinny pasować od MSS 1.3 ale to tylko moja koncepcja. Bo wydaje mi się że 4g18 powstał poprzez że tak powiem rozwiercenie 4g13
saymon - 09-01-2010, 18:20
Trochę pogżebałem dzisiaj w sieci i znalazłem coś takiego
http://www.blueprint-adl....b/index6_fs.asp
login: sklep
hasło sklep1
numer części ADC41616
Co o tym sądzicie?
16298 - 10-01-2010, 00:34 Temat postu: Błąd 0421 Latem miałem ten sam problem ( błąd 421) . też kombinowałem a to z sondą , a to z wydechem ( gazu nie mam) Przebieg 240 tys. Kontrolka zapalała się podobnie jak u kolegi. W końcu wymieniłem pierwszy katalizator ( kupiny na allegro za 200 zł) i uszczelkę pod kolektor i od pół roku przejechane 15 tys. i wszystko jest OK.
Anonymous - 11-01-2010, 10:09
wygląda na odpowiednią - ciekawe jaka cena?
|
|
|