Pajero Sport - [2.5 TD] Brak Mocy
Olas_x - 12-05-2009, 21:52 Temat postu: [2.5 TD] Brak Mocy Witam wszystkich
Mam problem z moim Pajero Sport 2,5d 04r od kiedy go kupiłem auto było mułowate, myślałem że takie jest, ale na wolnych obrotach zapalała się kontrolka check engine, jeździłem tak ok 20tyś km, w końcu wybrałem się do serwisu, okazało się, że jakiś wężyk od podciśnienia się odłączył i turbina w ogóle nie działała, w serwisie powiedzieli że teraz wszystko jest ok. Faktyczne kontrolka się nie zapala, ale auto chodzi jakoś dziwnie tzn. raz ma przyspieszenie od 1700 do 2500 tys obr a później muł niesamowity, raz w ogóle nie przyspiesza, poza tym silnik nie równo pracuje, nieraz szarpie, jak odłączę turbinę jest wszystko ok(no poza tym że nie ma mocy ale silnik pracuje idealnie), auto ma przejechane w tej chwili 120tyś, nie wiem co jest, jak ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc
mirekbdeblin - 12-05-2009, 22:06
miałem taki obiaw w innym aucie podiedz kolego gdzieś aby sprawdzić ciśnienie na pompie paliwa jeśli jest za małe to trzeba podnieść ew. wgrać nowe oprogramowanie oprócz twoich obiawów było tak że jak przekraczałem 130km/h to spadała moc
Anonymous - 15-05-2009, 14:08
Kolego Olas czy to Twój pierwszy pojazd z turbiną?
Samochód z turbo zaczyna ciągnąć ta naprawe od około 2000 obrotów. Natomiast jeśli turbina nie pracowała przez 20 tysięcy pod obciążeniem a jak mówisz miałes odpięty jakiś wężyk to możliwe, że ma luz jak diabli. Może osiągała jakieś przedziwe obroty itd. choć nie powinna. Sprawdź ciśnienie, Sprawdź membranę na pompie bo z powodu braku ciśnienia od turbo mogła wysiąść, zawiesić się itd. Silnik turbo posiada też tubodziurę, musisz nauczyć się, wyczuć jak tym jeździć aby go w pełni wykorzystać. Googiel Twoim doradcą. Znajdz coś o użytkowaniu i dbaniu o pojazd z turbo.
kornick - 22-05-2009, 00:50
witam kolego. Proponuję abyś w swoich poszukiwaniach, koniecznie zmierzył ciśnienie doładowania . Być może - tak jak w bardzo wielu przypadkach- padł Ci zawór odcinający turbinę po przekroczeniu pewnej wartości ciśnienia. Jest to zawór połączony z turbiną wężykiem gumowym i pod wpływem ciśnienia z turbiny powoduje częściowe jej odłączenie. Ciśnienie maksymalne powinno się wachać w okolicach 1-1.2 bara. Ja ten problem już przerabiałem u siebie i u kolegi. teraz jest ok. pozdrawiam
rcislaw - 27-07-2009, 22:41
Witam,
Może już sobie poradziłeś z tym problemem, ale u mnie była bardzo podobna sytuacja z nierówną pracą silnika i szarpaniem. Jak podłączyli mi go do kompa to okazało się, że miał 6 błędów, w związku z tym skasowali je po kolei i postanowili nie zaprzestać na tym tylko na nowo wgrali całe oprogramowanie (mapę). Pomogło polecam teraz silnik pracuje elegancko.
Powodzenia i pozdrawiam
Marian632 - 01-10-2009, 19:35
Panowie ja tez mam problem z moca w Pajero 2.5tdi 2003. Auto nie ma sily i puszcza czarna chmure. Moje pytanie jest takie. Czy na postoju turbo w tym modelu pompuje max doladowanie ok 1bar. Chodzi mi o to czy jak na postoju przygazujecie auto to to ciegno w zaworze przy turbinie powinno sie przesuwac?(moja prosba aby ktos to sprawdzil u siebie) U mnie sie przesuwa a zmojej wiedzy o turbo na postoju nie powinno, bo jest za male cisnienie. Dopiero pod obciazeniem(w czasie jazdy powinno przy ok 1.1 bar) pod wpywem tego cisnien ciegno przesuwa sie i wyhamowuje turbo. Dobrze mysle? A 2 moje pytanie czy w tym modelu turbina sterowana jakims zaworem typu n75(taki jest w 1.9tdi vw)
zbyszekm2 - 06-10-2009, 23:45
Słabe jest bo popsuł się elektrozawór, jutro podam ci jego nr.
|
|
|