[92-96]Lancer CB0 - [CB0] Tuning za 10tys PLN????????
Anonymous - 13-05-2009, 23:13 Temat postu: [CB0] Tuning za 10tys PLN???????? Witam kolegów mam dosc szeroko pojete pytanie do Was co mozna zrobic z Lancerkiem za 10tys zł? chodzi mi o zwiekszenie mocy i poprawienie przyczepnosci mam pieknego wisniowego Lancerka w sedanie i taki ma byc tuning zew. odpada całkowicie moze ktos zna jekies profsjonalne firmy zajmujace sie "japońcami"?? moze ktos cos robił, wiem ze moze dla niektórych 10tys zł to nie duzo jak na tuning auta ale dla mnie to max co moge dac.Bede wdzieczny za wszelkie rady i pomysły.
londolut - 13-05-2009, 23:25
robak0825, za 10k przywieziesz rozbite EVO III i zrobisz swap. Na wyjściowo pod 300KM.
miki4x4 - 14-05-2009, 09:04
Dokładnie jak pisze londolut, to najlepszy wybór (w dodatku masz 4x4)
Jeśli jednak taka opcja Ci nie pasuje to :
Tuning mechaniczny silnika - około 3-5 tys - ale nie spodziewaj się gigantycznych przyrostów mocy (10-20%)
Głowica
Powiększanie gniazd zaworowych,
Zmiana kształtu prowadnic zaworowych,
Dorabianie zaworów,
Dopasowanie sprężyn, misek, zaworów do zwiększonego skoku wałka,
Zwiększanie stopnia sprężania,
Powiększanie kanałów ssących i wydechowych.
Tłoki
Zmiana kształtu w celu zwiększenia wytrzymałości i dopasowania do głowicy i zaworów,
Wyważanie.
Układ korbowo - tłokowy
Zmiana kształtu w celu zelżenia i zwiększenia wytrzymałości,
Wyważanie statyczne i dynamiczne,
Polerowanie.
Kolektory ssące
Powiększenie kanałów,
Dopasowanie do głowicy.
Rozrząd
Wykonanie dzielonych kółek wałków rozrządu umożliwiających dokładne doregulowanie rozrządu.
W tej cenie nie wchodzi w grę wymiana elementów na kute tłoki, korbowody, lekkie koło zamachowe itd...To już wydatek ok 15 tys
Dedykowany układ wydechowy (do 20% mocy) - 3 - 5 tys.
Wymiana zawieszenia ok 3 tys.
Wymiana hamulcy - w 1 tys się powinieneś zmiescić
Realnie możesz osiagnąc 150-170 KM z tego silnika bez uturbienia na pewno jednak przekroczysz kwote 10 tys.
Wg mnie to wszystko mija sie z celem...
siwy - 05-06-2009, 13:06
ja polecam wstawic turbo;) silnik wytrzymuje bez problemu cisnienie 0,6 bar (bez odprezenia) moc w granicach 160KM i 210 Nm. Hmmm, co do kosztu to w warsztacie sie nie orientuje, mnie wyniosło ok. 8000 zł, ale robiłem sam z kumplem. wiec sadze ze warto sie zastanowic
Misiek :) - 05-06-2009, 13:14
soft turbo, bo turbo mocniejsze to o wiele więcej roboty, czyli oprócz silnika to sprzęgło, może biegi...
ja bym obstawiał rozbite evo sciągnąć, i potem powoli kombinować.
Ja bym zaczą od dobrych opon i felg, potem hamulce, cały zawias...
potem podnosił bym moc.
Każda modyfikacja pociąga za sobą konieczność innych zmia, albo wszystko się może rozlecieć, lub zupełnie nie mieć przyczepności i hamulców
siwy - 05-06-2009, 13:28
tak, sprzeglo to podstawa. najprosciej zeswapowac silnik, tylko ze ciezko teraz o evo3. hmmm, ja narazie jezdze na 0,6 bar i wytrzymuje. na 4 lipca chce podniesc do 0,8bar i zobaczyc czy wytrzyma. a tak poza tym to 4 lipca w olsztynie odbeda sie wyscigi 1/8 mili, na które wszystkich serdecznie zapraszam. jezeli kogos to interesuje to prosze zajrzec na strone WWW.RNG.PL
|
|
|