Sigma/Diamante Techniczne - Błąd 14
Jaceksigma - 15-05-2009, 11:06 Temat postu: Błąd 14 Witam! Czy wiecie może co oznacza błąd 14?
Throttle Position Sensor (TPS). Possible causes: faulty TPS, connector or harness, closed throttle position switch.
Krzyzak - 15-05-2009, 11:47
uszkodzony czujnik polozenia przepustnicy - taka czarna puszeczka na przepustnicy
wojtas - 15-05-2009, 11:53
Jest to błąd czujnika położenia przepustnicy.
Więcej na temat działania i ustawienia znajdziesz w serwisówce.
Jaceksigma - 15-05-2009, 21:29
Dzięki:) muszę go sprawdzić może przeczyszczę i wyreguluję i będzie dobrze
[ Dodano: 15-05-2009, 21:31 ]
Jeszcze jedno pytanko. Nie działa mi abs pali się kontrolka. Czemu nie wyszedł mi żaden błąd związany z absem?
Anonymous - 15-05-2009, 22:46
Jaceksigma napisał/a: | Dzięki:) muszę go sprawdzić może przeczyszczę i wyreguluję i będzie dobrze
[ Dodano: 15-05-2009, 21:31 ]
Jeszcze jedno pytanko. Nie działa mi abs pali się kontrolka. Czemu nie wyszedł mi żaden błąd związany z absem? |
No bo pali się kontrolka, to już jest sygnalizacja problemów
Zajc3w - 17-05-2009, 00:12
Jaceksigma napisał/a: | Dzięki:) muszę go sprawdzić może przeczyszczę i wyreguluję i będzie dobrze
[ Dodano: 15-05-2009, 21:31 ]
Jeszcze jedno pytanko. Nie działa mi abs pali się kontrolka. Czemu nie wyszedł mi żaden błąd związany z absem? |
W manualu serwisowym (Magna-Workshop od strony 724 w pdf-ie) jest na kilka stron opisane jakie zachowanie kontrolki ABS co oznacza. najczęściej są zabrudzone zębatki absu lub źle ustawione czujniki.
Są tam też opisane kody błędów absu - ASB kody wyrzuca na innym pinie.
P.S gdzieś na forum wisi rozpiska pinów Wynikało z niej że mój TCL(nie mam TCLa ) sypie niezidentyfikowanymi błędami, a abs nawet braku błędów nie zgłasza. Po zagłębieniu się w manuala wszystko stało się jasne - ABS narzekał na uszkodzone zębaki - regulacja czujników pomogła.
Jaceksigma - 17-05-2009, 15:54
Sprawdziłem błędy na pinie od ABSu i mam błąd 15.
przednie czujniki ustawiłem i przeczyściłem zębatki i nic sie nie zmieniło. Musze tył jeszcze sprawdzić, tyle ze nie mogę wyjąć czujników trochę sie zapiekły :/
Anonymous - 17-05-2009, 16:16
Jaceksigma napisał/a: | Sprawdziłem błędy na pinie od ABSu i mam błąd 15.
przednie czujniki ustawiłem i przeczyściłem zębatki i nic sie nie zmieniło. Musze tył jeszcze sprawdzić, tyle ze nie mogę wyjąć czujników trochę sie zapiekły :/ |
sikaj jakimś świństwem i czekaj psikaj i czekaj, odpuszczą, ja używam takiego żółtego rewelacja, ale nie pamiętam jak się nazywa
Slaw - 17-05-2009, 16:38
Jaceksigma napisał/a: | Sprawdziłem błędy na pinie od ABSu i mam błąd 15.
przednie czujniki ustawiłem i przeczyściłem zębatki i nic sie nie zmieniło. Musze tył jeszcze sprawdzić, tyle ze nie mogę wyjąć czujników trochę sie zapiekły :/ |
A sprawdzałeś miernikiem czy jest opór na pinach?Stawiam na to ,ze jeden z przednich czujników jest uszkodzony.
Jaceksigma - 18-05-2009, 19:34
Apropo Błędu 14.
Zerowałem komputer zdjąłem i załóżyłem w innej pozycji czujnik położenia przepustnicy i błąd zniknął, ale gdy przełączyłem na gaz i się zapaliła kontrolka CE (jak zwykle zresztą o czym już pisałem w innym poście) błąd znów wrócił.
Zauważyłem ze do jednego z przewodów dochodzących do czujnika położenia przepustnicy brązowego z czerwonym paskiem podpięty jest biały przewód od instalacji gazowej.
Może gazownicy podpieli sie nie pod ten przewód, albo macie inny pomysł na wykrycie powodu tego problemu?
Slaw miałeś racje w sprawie czujników ABSu sprawdziłem oporność na pinach i na przednich miernik nic nie pokazuje a na tylnych po 1.62.
Czy jezeli czyjnik jest uszkodzony to nie wskazuje żadnej oporności, czy może gdzieś nie ma styku?
Mam jeszcze pytanko gdzie jest ukryta złączka od przewodu czujnika absu w przednich kołach?
Slaw - 18-05-2009, 22:46
Jeżeli przetarł się kabelek to jeszcze można go naprawić ale to jest mało prawdopodobne.Zapewne uszkodzenie nastąpiło w metalowej obudowie i z tym już raczej nic się nie zrobi.Aby dostać się do złączki ,musisz odchylić nadkole,połączenie jest w górnej wnęce.Po nitce do kłębka
|
|
|