To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Błąd 14

Jaceksigma - 15-05-2009, 11:06
Temat postu: Błąd 14
Witam! Czy wiecie może co oznacza błąd 14?
Throttle Position Sensor (TPS). Possible causes: faulty TPS, connector or harness, closed throttle position switch.

Krzyzak - 15-05-2009, 11:47

uszkodzony czujnik polozenia przepustnicy - taka czarna puszeczka na przepustnicy
wojtas - 15-05-2009, 11:53

Jest to błąd czujnika położenia przepustnicy.



Więcej na temat działania i ustawienia znajdziesz w serwisówce. :)

Jaceksigma - 15-05-2009, 21:29

Dzięki:) muszę go sprawdzić może przeczyszczę i wyreguluję i będzie dobrze :D

[ Dodano: 15-05-2009, 21:31 ]
Jeszcze jedno pytanko. Nie działa mi abs pali się kontrolka. Czemu nie wyszedł mi żaden błąd związany z absem?

Anonymous - 15-05-2009, 22:46

Jaceksigma napisał/a:
Dzięki:) muszę go sprawdzić może przeczyszczę i wyreguluję i będzie dobrze :D

[ Dodano: 15-05-2009, 21:31 ]
Jeszcze jedno pytanko. Nie działa mi abs pali się kontrolka. Czemu nie wyszedł mi żaden błąd związany z absem?

No bo pali się kontrolka, to już jest sygnalizacja problemów

Zajc3w - 17-05-2009, 00:12

Jaceksigma napisał/a:
Dzięki:) muszę go sprawdzić może przeczyszczę i wyreguluję i będzie dobrze :D

[ Dodano: 15-05-2009, 21:31 ]
Jeszcze jedno pytanko. Nie działa mi abs pali się kontrolka. Czemu nie wyszedł mi żaden błąd związany z absem?



W manualu serwisowym (Magna-Workshop od strony 724 w pdf-ie) jest na kilka stron opisane jakie zachowanie kontrolki ABS co oznacza. najczęściej są zabrudzone zębatki absu lub źle ustawione czujniki.

Są tam też opisane kody błędów absu - ASB kody wyrzuca na innym pinie.

P.S gdzieś na forum wisi rozpiska pinów Wynikało z niej że mój TCL(nie mam TCLa ) sypie niezidentyfikowanymi błędami, a abs nawet braku błędów nie zgłasza. Po zagłębieniu się w manuala wszystko stało się jasne - ABS narzekał na uszkodzone zębaki - regulacja czujników pomogła.

Jaceksigma - 17-05-2009, 15:54

Sprawdziłem błędy na pinie od ABSu i mam błąd 15.
przednie czujniki ustawiłem i przeczyściłem zębatki i nic sie nie zmieniło. Musze tył jeszcze sprawdzić, tyle ze nie mogę wyjąć czujników trochę sie zapiekły :/

Anonymous - 17-05-2009, 16:16

Jaceksigma napisał/a:
Sprawdziłem błędy na pinie od ABSu i mam błąd 15.
przednie czujniki ustawiłem i przeczyściłem zębatki i nic sie nie zmieniło. Musze tył jeszcze sprawdzić, tyle ze nie mogę wyjąć czujników trochę sie zapiekły :/

sikaj jakimś świństwem i czekaj psikaj i czekaj, odpuszczą, ja używam takiego żółtego rewelacja, ale nie pamiętam jak się nazywa :(

Slaw - 17-05-2009, 16:38

Jaceksigma napisał/a:
Sprawdziłem błędy na pinie od ABSu i mam błąd 15.
przednie czujniki ustawiłem i przeczyściłem zębatki i nic sie nie zmieniło. Musze tył jeszcze sprawdzić, tyle ze nie mogę wyjąć czujników trochę sie zapiekły :/


A sprawdzałeś miernikiem czy jest opór na pinach?Stawiam na to ,ze jeden z przednich czujników jest uszkodzony.

Jaceksigma - 18-05-2009, 19:34

Apropo Błędu 14.
Zerowałem komputer zdjąłem i załóżyłem w innej pozycji czujnik położenia przepustnicy i błąd zniknął, ale gdy przełączyłem na gaz i się zapaliła kontrolka CE (jak zwykle zresztą o czym już pisałem w innym poście) błąd znów wrócił.
Zauważyłem ze do jednego z przewodów dochodzących do czujnika położenia przepustnicy brązowego z czerwonym paskiem podpięty jest biały przewód od instalacji gazowej.
Może gazownicy podpieli sie nie pod ten przewód, albo macie inny pomysł na wykrycie powodu tego problemu?

Slaw miałeś racje w sprawie czujników ABSu sprawdziłem oporność na pinach i na przednich miernik nic nie pokazuje a na tylnych po 1.62.
Czy jezeli czyjnik jest uszkodzony to nie wskazuje żadnej oporności, czy może gdzieś nie ma styku?

Mam jeszcze pytanko gdzie jest ukryta złączka od przewodu czujnika absu w przednich kołach?

Slaw - 18-05-2009, 22:46

Jeżeli przetarł się kabelek to jeszcze można go naprawić ale to jest mało prawdopodobne.Zapewne uszkodzenie nastąpiło w metalowej obudowie i z tym już raczej nic się nie zrobi.Aby dostać się do złączki ,musisz odchylić nadkole,połączenie jest w górnej wnęce.Po nitce do kłębka :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group