Pajero II - [2.8 TD] Czynnosci Serwisowe
stegano - 03-05-2009, 20:25 Temat postu: [2.8 TD] Czynnosci Serwisowe Witam wszystkich!
Zostałem szczęśliwym posiadaczem Pajero II z 1994r manual 2.8, wersja japońska-orginalna sprowadzona do UK w 2006r.
1. Gdzie się znajduje filtr paliwa? - bo w okolicach baku nic nie zauważyłem.
2. Ile wchodzi paliwa do zbiornika? - bo jak ostatnio tankowałem po zapaleniu się rezerwy to wpakowałem 50l
3. Ile można przejechać na rezerwie? - auto pali w granicach 10l w trybie mieszanym
4. Ile wchodzi oleju do silnika?
5. Ile wchodzi oleju do skrzyni biegów?
6. Auto ma przejechane 115000km - co prócz standardowych wymian (oleje, filtry, itp) powinienem zrobić? - auto przeszło wczoraj test M.O.T (odpowiednik polskiego corocznego przeglądu)
pozdrawiam
Anonymous - 03-05-2009, 21:06 Temat postu: Re: Witam
stegano napisał/a: | Witam wszystkich!
Zostałem szczęśliwym posiadaczem Pajero II z 1994r manual 2.8, wersja japońska-orginalna sprowadzona do UK w 2006r.
1. Gdzie się znajduje filtr paliwa? - bo w okolicach baku nic nie zauważyłem.
2. Ile wchodzi paliwa do zbiornika? - bo jak ostatnio tankowałem po zapaleniu się rezerwy to wpakowałem 50l
3. Ile można przejechać na rezerwie? - auto pali w granicach 10l w trybie mieszanym
4. Ile wchodzi oleju do silnika?
5. Ile wchodzi oleju do skrzyni biegów?
6. Auto ma przejechane 115000km - co prócz standardowych wymian (oleje, filtry, itp) powinienem zrobić? - auto przeszło wczoraj test M.O.T (odpowiednik polskiego corocznego przeglądu)
pozdrawiam |
Witam!
1. po lewej stronie pod chłodnicą intercoolera.
2. SWB - 75l, LWB - 92l.
3. w Wagonie do 75km
4. wanna - 5,5l; filtr - 1,0l; chłodnica - 1,3l
5. skrzynia - 3,2l
jawaldek - 03-05-2009, 22:09
Cytat: | 6. Auto ma przejechane 115000km - co prócz standardowych wymian (oleje, filtry, itp) powinienem zrobić? - auto przeszło wczoraj test M.O.T (odpowiednik polskiego corocznego przeglądu) |
Sprawdził bym jeszcze płyn hamulcowy bo latem może się "zagotować" i nici z hamowania,gumowe osłony na przegubach (szczególnie jeśli jeździsz w teren) jeśli masz klimę to przegląd no i paski klinowe.Pozdrawiam,witam w gronie MitsuManiaków
Anonymous - 03-05-2009, 22:55
jawaldek napisał/a: | płyn hamulcowy bo latem może się "zagotować" |
Wymiana chłodniczego i płukanie chłodnicy też przyda się przed wakacjami
przemeku - 18-05-2009, 08:35 Temat postu: [2.8TD] Przeglad po zakupie auta Witam,
po dlugich poszukiwaniach kupilem w koncu pajero
1995r, 2.8 TD, skrzynia SS, 7 osob, klima itd. przejechalem ok. 600 km i jak na razie zadowolony jestem bardzo, i na trasie i w lekkim terenie jest super
mam kilka pytan do uzytkownikow:
1. mam ABS ale wydaje mi sie ze nie dziala, nie zapala sie zadna kontrolka, na szutrowej nawierzchni kola sie blokuja, nie drzy pedal hamulca jak w innych autach? jak sprawdzic ABS w pajero?
2. nie dzialaja spryskiwacze reflektorow, slychac jakby cykniecie przekaznika jak nacisnie sie przycisk ale zaden slilniczek pompki nie pracuje, plyn jest... - gdzie snajde ten silniczek, musi byc org mitsubishi czy mozna wstawic jakis zamiennik?
3. nie zapala mi sie kontrolka blokady tylnego mostu - slychac jak sie wlacza ale kontrolka sie nie pali, jak sprawdzic czy blokada dziala?
4. przy zmianie biegow, slychac jakby metaliczny stuk, (krzyzak walu?) jak pusci sie sprzeglo bardzo delikatnie stuku nie slychac, co to moze byc?
5. przy predkosci ok. 70-80-90 km/h szumi chyba tylny most, jak jedzie sie wolniej lub szybciej szumu/chuczenia nie ma - jakies sugestie?
no i ostatnie pytanie, chcialbym podjechac do kogos kto zna sie na pajero w okolicach opola/wroclawia/katowic, zeby zrobic przeglad wymienic oleje, plyny paski, zrobic ogolny przeglad, mozecie kogos polecic?
z gory dzieki za pomoc
pozdrowienia dla mistumaniakow
przemek
[ Dodano: 19-05-2009, 08:23 ]
nikt nic nie wie... :/
Gene - 27-05-2009, 10:04
Przemku zadales tyle pytan w jednym temacie, ze chyba nikt nie udzieli wyczerpujacej odpowiedzi. Gratuluje zakupu i obys byl zawsze zadowolony z Pojarki.
Kilka rzeczy mozesz ogarnac sam. Wiekszosc jednak wymaga wizyty w warsztacie i to takim, ktory zna nasze auta.
Ad 1. ABS trzeba sprawdzic w zakladzie diagnostycznym.
Ad 2. Spryskiwacze pewnie majac manual i czesci sam bys naprawil.
Ad 3. Kontrolka to jedno a czy faktycznie blokada robi do drugie. Jak sprawdzic? Najlepiej podniesc auto i pokrecic tylnym kolem. Mozna takze szukac odpowiedniej dziury w terenie i zobaczyc jak sie tyl zachowuje. Jesli kolo w powietrzu bedzie sie krecic a auto bedzie stalo to masz problem bo R/D Lock sie nie zalacza i mechanizm roznicowy robi swoje.
Ad 4. Wrozenie, moze sprzeglo, moze cos innego.
Ad 5. Sugestie tak, to raczej lozyska szumia a nie most.
Ostatnie pytanie i odpowiedz:
zadzwon do Bartka Ciemieckiego "Eskapady". Prowadzi warsztat w Zabkowicach Slaskich. Pajero zna jak malo kto w tej okolicy. Jesli on nie da rady w co nie wierze, to na pewno pokieruje Cie do wlasciwego serwisu.
Dzwon 501 446 633 i powiedz, ze masz namiar od Eugeniusza
Anonymous - 27-05-2009, 10:36 Temat postu: przeglad po zakupie dzieki za info ;-)
pozdrawiam
przemek
|
|
|