3000GT/GTO Techniczne - Pytanko o przewód
Devill - 18-05-2009, 21:15 Temat postu: Pytanko o przewód moze ktos sprawdzic do kad idzie ten przewod ? u mnie jest zerwany, a jestem ciekaw
udi - 18-05-2009, 22:10
Z tego co pamietam to pierwszy jest od wtryskow(6pinowy),srodkowy o ktorego pytasz to raczej czujnik stukowy a ostatni to czujniki cisnienie oleju.A czujnik stukowy znajduje sie pod kolektorem ssacym na samym srodku pomiedzy garami ale pod idaca tam rura od plynu chlodzacego,bardzo widoczny po sciagnieciu dolotu
Devill - 18-05-2009, 22:25
wlasnie chodzi o zaznaczony srodkowy, bylbym wdzieczny gdyby ktos dal rade zerknac aby byla 100% pewnosc, ewentualnie mile widziana fotka
udi - 18-05-2009, 22:48
Wlasnie odbylem podroz go bolida i stwierdzam ze jest to jak wczesniej pisalem czujnik spalania stukowego.Ten kabel w karbowanej rurce co zaznaczyles czerwona kreska powinien isc do czujnika(czyli masz go zerwanego przy samym czujniku bo orginalnie jest dosc krotki).A w rurce tej powinien byc kabel czerwony i bialo czarny.Zeby sie do niego dostac trzeba niestety posciagac dolot.Jest przy tym troszke roboty.zdjecia nie mam bo za ciemno
Devill - 18-05-2009, 22:54
dzieki wielkie, jutro bede kombinowal, z ciekawosci za co odpowiada badz na co ma wplyw ten czujnik ?
udi - 18-05-2009, 23:12
odpowiada za spalanie stukowe,czyli jezeli komp wykryje stuki to modyfikuje mieszanke paliwowo powietrzna zeby im zapobiec.Pamietaj ze jezeli spalanie stukowe wystepuje to mozesz spalic tloki(wystepuje wtety za wysoka temperatura spalania----za malo paliwa).Dlatego po odlaczeniu tego czujnika ciezko jest zauwarzyc roznice w pracy silnika.Powodzenia
Devill - 20-05-2009, 09:57
może mieć to wpływ na mulenie się auta ?
udi - 20-05-2009, 20:47
wedlug mnie nie ma to wplywu na jakiekolwiek sie mulenie
Krzyzak - 21-05-2009, 08:20
oczywiscie, ze moze miec wplyw na mulenie
czujnik wykrywa spalanie stukowe, ktore jest niebezpieczne dla silnika
jesli wystapi okreslona ilosc stukow, to cofa zaplon i auto slabnie
jesli wcale nie moze zdiagnozowac istnienia czujnika, to ECU moze pracowac na wartosciach domyslnych - czyli bezpiecznych dla silnika w kazdych warunkach, a co za tym idzie auto nie rozwinie pelnej mocy
n3000 - 24-05-2009, 18:16
Tak jak krzyżak napisał brak sygnału ze stukowego ma duży wpływ na parametry silnika.
slawekpurc - 24-05-2009, 20:00
jesli z czujnika stukowego brak sygnalu , lub jest uszkodzony , do kompa trafia wartosc 7-8-9 const. i na tej podstawie komp moze odcinac zaplon.
jesli nic sie nie dzieje stuki nie wystepuja, jakos to skosnoocy wymyslili zapewne zeby uszkodzenie czujnika stukowe nie rownalu sie remontowi silnika. moze to powodowac mulenie silnika choc pewny na 100% nie jestem
|
|
|