To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

3000GT/GTO Techniczne - Muli do 4-5tys

Devill - 20-05-2009, 09:54
Temat postu: Muli do 4-5tys
Mam pytanko , co może być przyczyna mulenia do 4-5 tyś , od 5 tyś jedzie już dużo lepiej. Z mulenia można wyczuć że albo coś z paliwem (może syfu z baku nałapał?) albo powietrzem, jednak pewności nie mam. Problem jest od ok 3-4dni.
Wymienione : rozrząd, sprzęgło, świece, kable, filtry.

Stało się to jakieś 2 dni po wymianie kabli i świec , przy okazji urwali mi czujnik spalania stukowego, chodź wątpie aby to miało wpływ, 2 dni jeździł dobrze.

[ Dodano: 22-05-2009, 15:58 ]
wydaje mi sie jak by go zalewalo, jak mozna sprawdzic wtryski ?

klapkim - 06-06-2009, 19:42

Ja mam podobny problem, u mnie muli do 3000 obrotów potem jest szarpniecie i idzie też wymieniłem świece kable i filtry i jak jest zimny trochę dziwnie pracuje proszę o pomoc
slawekpurc - 06-06-2009, 20:48

jesli masz odlaczony czyjnik spalania stukowego lub jest uszkodzony to do ECU trafia wartosc stukow 7-8-9 ciagle powtarzajaca sie. czyli ze stuki wystepuja.
Na tej podstawie ECU odcina zaplon. u mnie wartosci spalania stukowego to zwykle 0. na wykresie widze ze gdy pojawia sie jakas wartosc...2,3 5,,, czasem 6 to odrazu ECU zmniejsza zaplon.
wiec mysle ze moze byc to powodem mulenia i ogolnie inne pracy silnika.

BalantinaŚ - 07-06-2009, 12:15
Temat postu: muli???
witam koledzy jestem nowy ale juz w temacie:P Kolego mi tez muliło auto i w dodatku na power w automacie nie chciał zmienic biegu musiałem popuszczać gaz aby przeszedł bieg wyżej a nastepnie cisnac znow do dechy ale nie było czuc tych 286 koni!!!na szczescie i nie szczescie strzeliła mi uszczelka pod głowica po czym robiłem także rozrząd i wyszło ze poprzednie papudraki przestawiły go o 2 zeby i to było powodem tego wszystkiego teraz auto fruwa a nie jeździ!!!więc zacząłbym od tego:) pozdrawiam:)
slawekpurc - 07-06-2009, 13:02

automat? vr4? 286KM?
zajrzyj do dowodu rejestracyjnego raz jeszce...bo albo ja wczoraj zabalowalem, albo ty:)

udi - 07-06-2009, 17:27

tez pierwsze rzucilo mi sie to w oczy.Przeciez turbo wychodzilo tylko z manualem,wedlug mnie!!!!
Cz to czasem nie wersja wolnossaca 225 koni ????????

tabek - 09-07-2009, 08:23

no to i ja sie w koncu podlacze do tematu, jakis czas temu mialem wrazenie ze jadac na niskim biegu i wciskajac gaz auto mulilo
dzis wracam ja sobie z pracy, auto zimne, spokojnie jade drugi bieg 2 tys obrotow ja mu w gaz a on buuuuuuuuuuuu do 3 tys, poczym szarpniecie i zaczyna isc gaz prawie do oporu wcisniety, dalej na 3 bieg i znowu to samo do okolo 3 tysiecy. podczas tego jakby to nazwac buuuuuuuuuuuuuuuuu w tlumikach slyszalem jakby strzaly, zubelnie takie jakby sie paliwo dopalalo w wydechu kilka razy nie za glosno, poprostu sobie prykal dlawiac sie przy tym, po wcisnieciu sprzegla oczywiscie sie odrazu wkrecal na obroty i silnik pracowal normalnie natomiast podczas jazdy nie ma poprostu sily.
czy ktos wie od czego mozna zaczac sprawdzanie? lub co moze byc przyczyna takiego jego zachowania.

n3000 - 09-07-2009, 17:59

Witam, wersja turbo była tylko w manualu, chyba ze kolejny raz ktoś ma SL z 286 km :)
lukasz12 - 09-07-2009, 18:12

Ja bym proponował zczytać błędy z ECU - będzie wiadomo czy jest problem z jakimś czujnikiem czy z innym obwodem. Wtedy będzie można ustalić plan działania. Ewentualnie przydać się może podłączenie kabelka do ECU i uruchomienie programiku TMOLog - można odczytać wiele parametrów ze sterownika, zwłaszcza w trakcie pracy silnika. To powinno pomóc w ustaleniu przyczyn niewłaściwej pracy silnika
udi - 09-07-2009, 18:39

Tez najpierw rozpoczynalbym od sprawdzenia bledow,a jak nic nie pokarze to swiece i kable,bo wedlug mnie to wina swiec ewentualnie kabli.Sprawdz tez wejscia kabli do cewek,bo mi kiedys sie jeden kabel lekko wypiol z cewki,wygladal na dobrze wsadzony ale tak nie bylo i tez wtedy jakos brakowalo mocy i dziwnie chodzil zwlaszcza przy obciazeniu,na wolnych obrotach i jak jechalem rowno to bylo ok,ale jak dalem gazu to wlasnie jakies dziwne prykania i brak mocy.
Krystian990 - 29-06-2010, 21:36

Tabek no i co w Twoim Miśku było powodem tego mulenia? Bo ja w swoim mam identycznie...
tabek - 30-06-2010, 07:47

mitsubishi to taki super samochod ze naprawil sie sam:) jeszcze niedawno znowu tak mi zrobil, ale teraz jest ok. Pewnie niebawem znowu da znac o sobie. Sprawdzam go czasem moim komputerkiem i nie ma zadnych bledow. Nie znam sie az tak zeby samemu przeanalizowac wykresy i dane jak sprawdzalem gdy sie mulil.

[ Dodano: 30-06-2010, 12:34 ]
hehehe no i pochwalilem:) i dzis znowu mial chwile nieposluszenstwa, wprawdzie przez chwile ale nie wolno jednak chwalic:)

jak ktos wie czemu tak sie czasem dzieje to rowniez prosze o porade bo widze ze ten problem u mnie jednak jest czy tez bedzie aktualny

Sławek vr4 - 30-06-2010, 22:43

witam
mialem podobne problemy z "muleniem"( dodatkowo przy obciazeniu silnika, powyzej 3 tys obrotow czasami szarpalo autem... po wymianie akumulatora objawy ustały... nie twierdze ze to to ale moze warto sprawdzic... pozdro

tabek - 01-07-2010, 02:06

Aku jest dobry, swiece i kable tez byly wymieniane, byla wymieniona takze sonda lambda.

Jak zaczyna zamulac to przy wcisnieciu gazu na wlaczonym biegu slychac tak jakby na wszystkie gary nie palil, taki odglos jakby bulgotania silnika i dzwiek dochodzacy z wydechu jakby dopalal paliwo. Przy tych objawach jak sie wcisnie sprzeglo i przygazuje to wkreca sie na obroty. Na wolnych obrotach widac ze sa lekko nizsze powiedzmy z 600obr po chwili dochodza do tych okolo 750-800 i potem juz jest ok. Dzieje sie to czesciej na zimnym silniku ale na rozgrzanym tez sie zdarza.

a tak mnie zastanawia czy tak moglby sie zachowywac padajacy przeplywomierz? czy jest on na tyle delikatny ze jakby padl to by tak caly czas bylo a nie czasami. Moge sprawdzic go palmem ale nie wiem w jakim zakresie powinien pracowac przeplywomierz, kojaze ze pokazuje tam cyferki razem z hercami ale moze ktos wie ile ich powinno byc albo ile nie powinno.

no i jeszcze pytanie, bo mnie to dreczy a nie chcialbym na daremno rozkladac kompa ale czy tego mulenia nie beda powodowac wylane kondensatory w ECU????

Tiamat - 01-07-2010, 11:02

ja bym sprawdził zapłon. Moim zdaniem jest opóźniony i dlatego obroty na jałowym są nisko i muli. Przynajmniej to było powodem mulenia, buczenia i przygasania w moim eclipse 1G.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group