[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Wentylator nie chłodzi silnika + elektryka
senyou - 24-05-2009, 15:28 Temat postu: [CA1A 1.3] Wentylator nie chłodzi silnika + elektryka Witam
Od jakiegoś czasu silnik bardzo się nagrzewa, wystarczy, że przejadę pare km a płyn chłodniczy gotuje się i wskaźnik temperatury jest na czerwonym polu. Pomimo tego wentylator nie włącza się. Zastanawiam sie czy przyczyną bezruchu wentylatora nie jest jakis odłaczony kabelek, bezpiecznik lub cos w tym rodzaju. Uprawdopodabnia tą przyczynę fakt, że nie dawno przestało działać oświetlenie wewnętrzne i radio Od razu powiem, że nie wiem gdzie sie te wszystkie bezpieczniki i kabelki znajdują, dlatego będę wdzięczny za każdą odpowiedź. Pozdrawiam
PS. ile może kosztować wymiana termostatu?
Hugo - 24-05-2009, 17:03
senyou napisał/a: | ile może kosztować wymiana termostatu? | Nie więcej jak 50 zł. senyou napisał/a: | silnik bardzo się nagrzewa, wystarczy, że przejadę pare km a płyn chłodniczy gotuje się i wskaźnik temperatury jest na czerwonym polu. Pomimo tego wentylator nie włącza się | Wymień czujnik termiczny wentylatora w chłodnicy.
Anonymous - 24-05-2009, 19:01
Hugo napisał/a: | Wymień czujnik termiczny wentylatora w chłodnicy. |
najpierw sprawdz bezpieczniki
senyou napisał/a: | nie wiem gdzie sie te wszystkie bezpieczniki i kabelki znajdują, |
Sa one nad pedalem sprzegla. Musisz sobie odsunac fotel do tylu i schylic sie pod kierownice.
maciej 63 - 24-05-2009, 20:53
przejechanie kilku km nie powinno spowodować .aż takiego nagrzania -przegrzania silnika
czy silnik jest rzeczywiście tak mocno nagrzany-czy to możetylko wskazanie jest błędne,
czy poziom płynu jest w normie
napisałeś -po przejechaniu kilku km ,ilu 3-4 a może 8-10,sprecyzuj
qpal - 25-05-2009, 00:02
Pod maską w komorze silnika jest skrzyneczka z bezpiecznikami i przekaźnikami. Tam szukaj przepalonego bezpiecznika. O ile pamięć mnie nie myli, to oświetlenie wnętrza, wentylator, radio, centralny wiszą na jednym z bezpieczników. Nie mam samochodu ani intrukcji pod ręką, więc strzelam, 3 bezpiecznik od dołu w prawym rzędzie. Jak będę w domu to sprawdzę. Bynajmniej w 1.6 tak jest.
miki4x4 - 26-05-2009, 07:44
senyou,
a jak u Ciebie z uszczelką pod głowicą ? Nie masz czasem w komorze silnika białych plam ? Sprawdź płyn czy czasami nie jest oleisty.
Anonymous - 26-05-2009, 11:32
Hugo napisał/a: | senyou napisał/a: | ile może kosztować wymiana termostatu? | Nie więcej jak 50 zł. |
Ja za swój dałem 32 zł A wymienić samemu to nie problem.
qpal napisał/a: | O ile pamięć mnie nie myli, to oświetlenie wnętrza, wentylator, radio, centralny wiszą na jednym z bezpieczników. |
Chyba nie do końca, gdy miałem przepalony bezpiecznik wnętrza to radio mi działało, natomiast nie działał zegar, co do reszty to nie mam pojęcia bo długo tak nie jeździłem, otwarłem wieczorem drzwi i nagle po otwarciu drzwi przestała mi świecić lampka w środku i na nastepny dzien rano juz sprawdzalem bezpieczniki
Kondzio_czdz - 26-05-2009, 21:20
Sprawdź przede wszystkim poziom płynu. Mi się wydawało że jest dużo bo przy korku był a później jak dolewałem wchłonął 2litry. A jak znowu wciągnie-uszczelka pod głowicą do wymiany. Sprawdź czy w oleju nie ma białawej mazi/pianki. Można ją spotkać na bagnecie i na korku.
A co do elektryki-bezpieczniki pod sprzęgłem i obok filtra powietrza tak jak mówili poprzednicy
tomekk - 27-05-2009, 21:09
no z własnego doświadczenia - u mnie wentylator był podłączony "na krótko" czyli zwarte piny we wtyczce od włącznika w chłodnicy. Myślałem że jest coś uszkodzone - takiego kupiłem, wykręcałem ten czujnik/włącznik z chłodnicy, bezpieczniki itp a okazało się, że we wtyczce był zaśniedziały jeden pin. Wyczyściłem, posmarowałem, zmontowałem i chodzi.
aha, "na krótko" podłączyli jacyś "fachowcy" w Białymstoku dla poprzedniego właściciela, i wentylator pracował cały czas!
Pozdrawiam Tomek
krzychoo_soft - 28-05-2009, 21:40
No faktycznie dla takiego zachowania można doszukać się kilku przyczyn.
- Uszkodzony termostat - nie otwierający się...?,
- Spalony bezpiecznik od wiatraka,
- Mało płynu chłodniczego,
- Uszkodzony czujnik temperatury... (raczej wątpie).
Skoro kolega mówi że po krótkim czasie jazdy, temperatura niebiezpiecznie rośnie, to raczej mało prawdopodobne że powodem jest tylko wina samego wiatraka - bo on owszem powinien się włączyć, ale samo nagrzewanie się w tak krótkim czasie jest już problemem. Więc ja bym obstawiał że powodów jest kilka.
Co do samych bezpieczników, w komorze silnika są dwie puszki bezpiecznikowe.
Stojąc przodem przed samochodem:
- po lewej stronie, nad akumulatorem jest puszka z głównymi bezpiecznikami - od ABS, świateł, ECU, kabiny (jako całości) itd. Zdaje się że w tej puszce nie ma bezpiecznika od wiatraka.
- po prawej stronie, na podobnej wysokości, jest wąska puszka bezpiecznikowa - tam powinny być bezpieczniki m.in. od wiatraka klimy i chłodzenia.
W kabinie jest trzecia puszka z bezpiecznikami, które są już przypisane do poszczególnych częsci instalacji takich jak światło w kabinie, radio, klakson itd.
senyou - 03-06-2009, 14:31
Rzeczywiście tak mocne przegrzanie pewnie było spowodowane brakiem płynu chłodniczego, którego miałem niewiele (w zbiorniczku troche było, za to w chłodnicy juz zabrakło) Bezpieczniki w kabinie wszystkie sprawdzilem, jeden był przepalony to po wymianie zaczely dzialac rzeczy, ktore wczesniej nie chcialy (oprócz wentylatora) Ogrzewanie działa normalnie i nie zauważyłem białych plam w komorze silnika jak i płyn nie wydaje być sie zaolejony, więc to moze nie uszczelka pod głowicą. Natomiast prawie na pewno chłodnica jest zapowietrzona, czy mogło byc to spowodowane wyciekiem płynu chłodniczego? Słyszałem, że te układy odpowietrzają się same, jednak śrubka na imbus przy termostacie jest. Mógłby ktoś wyjaśnić krok po kroku jak to zrobić?
|
|
|