[97-04]Galant EAxA/W - [EA3W 2.4] Ustawienie TPS 2,4 GDI
Anonymous - 25-05-2009, 18:07 Temat postu: [EA3W 2.4] Ustawienie TPS 2,4 GDI Witam,
Czy ktoś mógłby opisać dokładną procedurę ustawienia TPS przepustnicy ( oczywiście elektornicznej ) znalazłem tylko do 1,8 GDI a nie wiem czy wygląda tak samo.
Chodzi mi dokładnie : w jakie piny się wpiąć, jakie napięcie ustawić, czy przy zamkniętej przep., czy odpinać przy tym siłownik itp.....
drugie pytanko - co z Fixed SAS? jak powinno byc ustawione?
u mnie obroty są idealne dopóki autko sie nie rozgrzeje. Jak osiągnie już temp. właściwą to obroty są jak najbardziej stabilne lecz na poziomie 500 obr. ( troszkę za niskie )
POZDRo
Bartek - 25-05-2009, 18:50
Jest dokładnie tak samo. Po russki ustawiasz na gorącym silniku 0.42 V (odpięty siłownik, przepustnica domknięta palcem)....
I tak jak w 1.8 - jak poruszyłeś Fixed SAS - wymieniasz przepustnicę - nie ma procedury jej ustawiania, co gorsze, nawet bracia Rosjanie nie wymyślili takiej....
500 obrotów na obrotomierzu, czy na MUT II?
Anonymous - 25-05-2009, 18:54
co do TPS - wszystko jasne
SAS - nie ruszyłem - hehe
500 obrotów... - pytanie jak oznaczone sa obroty na zegarach HC ....
najpierw jest 0 ; mała kreseczka - ? ; duża kreseczka - ? ; duża kreseczka - ? ; bardzo duuuża kreseczka - 1000 obr. ( hehe fajnie opisane )
Jak mam między dużą kreseczką a dużą kreseczka dokładnie w połowie. nie wiem ile to jest
ale wiem że trzęsie mi budką lekko
na MUT II prawie napewno 500 obr.
Bartek - 25-05-2009, 19:40
Może trząść budą przez którąć poduszkę silnika. Obrotomierz nie jest zbyt dokładnym miernikiem - licz się z tym, że może kłamać nawet o 20-30%....
Anonymous - 25-05-2009, 19:46
ok. mysle jednak ze 500 to za nisko. ( MUT II)
zobaczymy - jak narazie wiem ze moj TPS jest uszkodzony bo mierzac oporność i wychylajac przep. wartosci nie zmieniaja sie łagodnie tylko skaczą jak chcą ( po drugie szarpanie silnikiem podczas jazdy tez raczej o tym mowi )
jeszcze jedno - w serwice manual opisuja ustawienie TPS na kanale I czyli 2 i 3 port. Ty piszesz za na 1 i 3....
pawlos - 26-05-2009, 01:12
Tutaj masz dokładnie opisane
musisz ustawic jak najmniejsze napięcie najbliższe 400mv
ja ustawiłem wg. tej instrukcji i wszystko cacy ,
u mnie najmniejsze napięcie jakie udało się ustawić to ~ 430mv ale miałem chinski miernik
poniżej tej wartości silnik przechodził w stan awaryjny
Anonymous - 26-05-2009, 16:48
wszystko rozumieć!
tylko dalej nie rozumieć do którego pinu mam sie podłączyć.
Bartek pisze 1 i 3
pożniej widze 2 i 3
.....
Bartek - 26-05-2009, 17:47
Lideek napisał/a: | widze 2 i 3 |
i tak ma być..... howgh.
Anonymous - 27-05-2009, 11:37
Więc,
TPS wymieniony na dobry. ustawiony 1 kanał - 0,43, 2 kanał - 4,6.
komp nauczony, przep. wyczyszczona na cacy, EGR wyczyszczony na cacy, wszystko ładnie ustawione i zrobione.
Niestety - obroty dalej są niskie ( ale to jeszcze bym przeżył ) a najgorsze jest to że silnik jak szarpał przy stałej prędkości tak szarpie dalej........
jeszcze jakies pomysły ktoś może ma czy zostaje tylko jedno wyjście? sprzedać......
Pozdrawiam
Zawiedziony Lideek
pawlos - 27-05-2009, 12:53
wiesz co ja miałem takie szarpanie jak nalałem raz paliwo na Shelu, wymieniłem filtr paliwa i narazie jest ok i leje na Orlenie
działo sie tak przy około 2000obr przy stałej predkości
Anonymous - 27-05-2009, 14:35
filtr paliwa wymieniłem miesiąc temu. paliwo leje cały czas 98 na BP
.........?
pawlos - 27-05-2009, 15:39
to spróbuj nalac 95 na orlenie , gdi jest bardzo czuły na paliwo
Anonymous - 27-05-2009, 15:55
ok . w takim razie spróbuje 95.
jeszcze jedno zauwazylem
- silnik pracuje na biegu jałowym
- wciskam pedał gazu do pewnej predkości np 2 tys obrot.
- mimo że utrzymuje pedał w jednej pozycji wskazówka obrotomierza wacha sie raz lekko w dół raz lekko w górę i wyraznie słychać że paliwo nie jest dawkowane w równym stopniu.
trzymajac gaz w jednej pozycji na biegu jałowym silnik powinien pracować równo a tak nie jest.
może to jest jakis trop.
P.S dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi.
|
|
|