Pajero FAQ - System EASY SELECT [ES]
Gene - 17-02-2008, 16:07
NAPEDY W PAJERO/MONTERO I, SPORT i L200 do 2006 roku [SYSTEM EASY SELECT]
Zasadnicza roznica miedzy systemem ES i SS jest w tym pierwszym brak centralnego mechanizmu roznicowego:
-> Mechanizm różnicowy w pojazdach ma za zadanie kompensację różnicy prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej podczas pokonywania przez nie torów o różnych długościach, w przypadku pojazdów z napędem na więcej niż jedną oś może występować także dodatkowy centralny (międzyosiowy) mechanizm różnicowy w skrzyni rozdzielczej kompensujący różnicę prędkości obrotowej pomiędzy osiami napędowymi. Zapobiega to wytwarzaniu się zbędnych naprężeń w układzie przeniesienia napędu, które przyczyniają się do szybszego zużycia opon, przekładni, zwiększenia spalania paliwa, oraz mogą prowadzić do ukręcenia półosi. Zjawisko to występuje głównie podczas pokonywania zakrętów, jazdy po nierównym terenie itp.
W Easy Select można zmieniać napęd 2H <-> 4H bez zatrzymywania się. Jest tylko jeden warunek - podczas zmiany nie wolno jechać szybciej niż 100 km/h. W szosowych warunkach auto napędza oczywiście tylna oś 2H. Napęd na obie osie 4H można dołączyć jadąc ale tylko wtedy gdy nawierzchnia po ktorej porusza sie auto ma zmniejszona przyczepnosc. Czyli na szosie tylko 2H. No chyba, ze mamy snieg lub sporo wody. W trybie 4H rozdział mocy pomiędzy osiami jest staly i wynosi 50:50. To juz typowo terenowe ustawienie nie polecane na utwardzone drogi. W trudnym terenie załączamy tryb 4L, czyli skrzynię redukcyjną i tu bezwzglednie wymagane jest zatrzymanie samochodu. Tego trybu uzywany podczas ciezszych prob; podjazdy, trawersy, piasek itp. Dodatkowo, już przyciskiem (sterowanie elektronicznie) możemy mechanicznie zablokować tylny most (Sytuacje ekstremalne - zakopane auto, buksujace koła, a tak naprawde zalecam blokade gdy auto musi przejechac naprawde wymagajaca probe terenowa).
micekm - 25-01-2013, 23:19
Może głupie pytanie zadam ale jeżeli dobrze rozumiem, a jestem to świeży , to w moim przypadku, a mam Pajero I z 90 r , mogę zmienić z 2H na 4H podczas jazdy pod warunkiem że nie jadę szybciej niż 100km/h?
Jeżeli tak to oczywiście z wciśniętym sprzęgłem?
Czy może się myle?
zbyszekm2 - 26-01-2013, 08:52
micekm napisał/a: | Może głupie pytanie zadam ale jeżeli dobrze rozumiem, a jestem to świeży , to w moim przypadku, a mam Pajero I z 90 r , mogę zmienić z 2H na 4H podczas jazdy pod warunkiem że nie jadę szybciej niż 100km/h?
Jeżeli tak to oczywiście z wciśniętym sprzęgłem?
Czy może się myle? |
Nie możesz.
micekm - 26-01-2013, 10:33
no to jak to jest? Jaką mam skrzynię? Nie jest to ES?
zbyszekm2 - 26-01-2013, 16:02
nie
Bosman1979 - 27-03-2013, 12:57
Witam
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Pajero Sport 1999r. skrzynie ES.
Mam takie pytanie jak to jest z tymi kontrolkami napędów, ponieważ u mnie jest tak:
2H - nie pali się nic
4H - zapala się i miga na zielono (cały czas)
4L - to samo co przy 4H
Czy coś jest źle?
Na pewno idzie na 4 bo jak tył nie dawał rady, to po załączeniu na 4H było bez problemów z wyjechaniem.
Pozdrawiam
Heilsberg - 27-03-2013, 13:17
Standard. Czujniki na reduktorze kaput.
Bosman1979 - 27-03-2013, 20:19
Dzięki za odpowiedź, i mam następne pytania.
To trzeba zrobić natychmiast i nie wolno jeździć?
Czy mogę jeździć i jak będzie ciepło zrobić to sobie na spokojnie?
Czy można to zrobić samemu czy trzeba do jakiegoś warsztatu?
Pozdrawiam
Heilsberg - 27-03-2013, 20:50
Można jeździć, można zrobić samemu, można dać zrobić komuś.
Bosman1979 - 27-03-2013, 21:29
Wolę sam, większa frajda
A możesz mi pomóc jeszcze w jednym, mianowicie jaki olej do silnika, przejechane 270000 tys (myślałem o 10W40 Mobil) i do przekładni tu nie mam pojęcia jaki itd.
zbyszekm2 - 28-03-2013, 07:36
10W/40.
blina - 04-01-2016, 21:01
witam mam l200 2003r sil 2.5 4d56 rozwalilem reduktor pekl lancuch musze szukac takiego samego reduktora czy moze da sie cos stwozyc od anglika albo 2.8 albo .staregopajero moze zesztukowac lancuch bo ote czesci latwiej i taniej
[ Dodano: 04-01-2016, 21:41 ]
.jesli ktos cos wie w tym temacie toprosze o pomoc
zbyszekm2 - 05-01-2016, 19:35
Takiego samego, anglik ma odwrotnie lewarki.
Co się zepsuło w tym reduktorze?
qver - 19-11-2017, 19:03
Witam szanownych użytkowników Mitsumaniaków.
Nawiązując do tematu napędów w skrzyni ES, mam małe pytanie czy blokując tylną oś przyciskiem w kabinie kompresor ma pracować przez cały czas jak blokada jest załączona ? Jeśli nie to jaka powinna być właściwa jego praca ? Autko to Pajero Classic 2.5 td 3D 2003 r skrzynia ES. Pytam ponieważ przy zblokowaniu tylnej osi przyciskiem kompresor cały czas pracuje, co słychać za plecami kierowcy.Jeśli to możliwe prosiłbym o ewentualne sugestie w tym temacie.
Pozdrawiam
Max
[ Dodano: 19-11-2017, 19:07 ]
Gene,
Witam szanownych użytkowników Mitsumaniaków.
Nawiązując do tematu napędów w skrzyni ES, mam małe pytanie czy blokując tylną oś przyciskiem w kabinie kompresor ma pracować przez cały czas jak blokada jest załączona ? Jeśli nie to jaka powinna być właściwa jego praca ? Autko to Pajero Classic 2.5 td 3D 2003 r skrzynia ES. Pytam ponieważ przy zblokowaniu tylnej osi przyciskiem kompresor cały czas pracuje, co słychać za plecami kierowcy.Jeśli to możliwe prosiłbym o ewentualne sugestie w tym temacie.
Pozdrawiam
Max
Michał_PIII - 20-11-2017, 12:59
musisz mieć jakąś nieszczelność, kompresor może co jakiś czas się włączać ale jeśli pracuje cały czas to znaczy że gdzieś może gdzieś uciekać ciśnienie. A czy przy zapiętej tylnej blokadzie kontrolka od blokady się świeci?
|
|
|