To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Parę Pytań Nowicjusza

Brunox - 29-05-2009, 03:00
Temat postu: [2.8 TD] Parę Pytań Nowicjusza
Witam wszystkich!!!
Jestem nowy na forum i mam pewien kłopot. Otóż mam Pajero II 2.8 TDI ze skrzynią SS.

1.Na diagnostyce napędów na desce rozdzielczej jak włączę pozycję 4HLc albo 4LLC to mryga mi pomarańczowa kontrolka oznaczająca centralny mechanizm różnicowy co to oznacza??? czy jest uszkodzony???

2. Drugi problem to taki, że po wciśnięciu przycisku R/D Lock na pozycji 4HLC czy 4LLC nic se nie dzieje i nie zaświeca się kontrolka tylnego mostu??? Świeci się tylko przy odpalaniu. Czym to może by spowodowane???

3 i ostatnie pytanie mam takie czy podczas załączania każdego z napędów 4H, 4HLC czy 4LLC trzeba wciska sprzęgło??? czy lepiej bez??? dla niektórych to pewnie idiotyczne pytanie ale ja wole spytac żebym potem nie musiał naprawiac

DZIĘKUJĘ Z GÓRY ZA WSZELKĄ POMOC!!!

Gene - 29-05-2009, 08:27

Dzien dobry,
ciesze sie, ze mamy kolejnego usera w naszym dziale. Jednak nim odpowiem przypomne, ze pytania zadane przez Ciebie byly juz delikatnie rzecz ujmujac zadawane.

Ad. 1
Nie wiem co to jest diagnostyka napedow na desce rozdzielczej. Mam nadzieje, ze chodzi Ci o kontrolki/wskazania stanu napedu. Tak to mniej wiecej powinno wygladac u Ciebie.
http://www.maddox.pl/superselect.html (wymagany Flash Player)
Mruganie lampki oznacza, ze jest przeprowadzana operacja blokowania lub odblokowywania miedzyosiowego mechanizmu roznicowego. Moze to trwac chwile. Jednak ciagle pulsowanie oznacza usterke. Tak naprawde nie jestem w stanie okreslic jaka. Moze to byc wina starych stykow, zabrudzonych lub skorodowanych czujnikow a moze tez byc inny klopot np awaria jest mechaniczna.
Proponuje troche "powajchowac". Jesli po kilku minutach zabawy z dzwignia skrzyni rozdzielczej nic sie nie zmieni no to trza sie wyprawic do warsztatu.

Ad. 2
Sytuacja podobna, choc jesli naprawde nic sie nie dzieje to oznacza, ze blokada nie robi. Przyczyny: od uszkodzenia sterowania/elektryki przez padniety uklad pneumatyczny/kompresor do niestety mechanicznego uszkodzenia blokady. Jesli jest cisza stawiam raczej na te pierwsze.

Ad. 3
Instrukcja zaleca dokonywania tych czynnosci z wcisnietym sprzeglem. Przy zmianie 2H <-> 4H mozna to olac. Sa tacy, ktorzy probowali i potwierdzaja, ze mozna bez sprzegla. Ja wciskam.
Przy blokowaniu centralnego dyfra i na pewno przy wlaczaniu niskich przelozen (redukcji) wymagane jest calkowite zatrzymanie samochodu. Bez wcisniecia sprzegla jest to raczej nie wykonalne. Oczywiscie mam na mysli sytuacje normalne a nie szalencze testy w celu udowodnienia, ze reduktor mozna zapiac w jadacym aucie. :wink:

Szyszkowa - 29-05-2009, 09:06

Brunox napisał/a:

1.Na diagnostyce napędów na desce rozdzielczej jak włączę pozycję 4HLc albo 4LLC to mryga mi pomarańczowa kontrolka oznaczająca centralny mechanizm różnicowy co to oznacza??? czy jest uszkodzony???


Witaj

U mnie pomaga (PIII, automat) w szybszym zaskakiwaniu wrzucanie HLc i LLC na luzie (skrzynia na N). Na biegu (D) napędy też zaskakują, ale trwa to dłużej.

ryba - 29-05-2009, 10:36

[OT]
Witam
Pozwolicie ze przykleje sie do tego tematu(nie ma sensu zakladac nowego), tez jestem nowicjuszem.Moj problem to brakujacy element...
Mam pajero 2,5 automat 93' i poprzedni własciciel zmienil, a nawet wykonal wlasnorobke elementu ktory odpowiedzialny jest za wlaczenie nadbiegu(tlumaczyl mi ze to cos przy pompie)...Szukam nazwy tego "ustrojstwa" azeby wymienic na oryginalne.Czy znacie moze nazwe tego czegos?

Brunox - 29-05-2009, 12:27
Temat postu: dzięki
Dzięki za odpowiedzi na pytania.

O ten wyświetlacz mi właśnie chodziło. Próbowałem z tymi napędami i zawsze mryga mi ta kontrolka. A z tym tylnim mostem to wogóle nie słychac tego kompresora żeby się załączał

Anonymous - 29-05-2009, 17:02

Gene napisał/a:
Instrukcja zaleca dokonywania tych czynnosci z wcisnietym sprzeglem. Przy zmianie 2H <-> 4H mozna to olac. Sa tacy, ktorzy probowali i potwierdzaja, ze mozna bez sprzegla. Ja wciskam.


Gieniu, czy mógłbyś rozwinąć myśl - kiedy można, kiedy trzeba, a kiedy nie trzeba wciskać sprzęgła przy załączaniu napędów :?:

Gene - 29-05-2009, 18:09

Bartek2800 instrukcja mowi o wciskaniu sprzegla i ja tak robie. Jednak np Eskapada i Elili sprawdzili, ze mozna zmieniac bez wciskania. Oni tak sie bawia i nic sie nie dzieje. :wink:
Anonymous - 29-05-2009, 18:15

Gene napisał/a:
Bartek2800 instrukcja mowi o wciskaniu sprzegla i ja tak robie. Jednak np Eskapada i Elili sprawdzili, ze mozna zmieniac bez wciskania. Oni tak sie bawia i nic sie nie dzieje. :wink:


Ja również wciskam sprzęgło. Może nie pomoże, ale na pewno nie zaszkodzi :wink:

estewes28 - 29-05-2009, 23:41

bez sprzęgła zmieniam :mrgreen: i robię to 2-3 razy dziennie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group