[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Nadmierne chłodzenie silnika.
Anonymous - 05-08-2006, 00:58 Temat postu: [CA4A 1.6] Nadmierne chłodzenie silnika. Witam wszystkich!
Przeglądałem właśnie forum w poszukiwaniu pewnych informacji dotyczących mojego COLTa (1,6 16V 4G92 1993). Na niektóre problemy znalazłem rozwiązania, ale niektóre pozostają niewyjaśnione w związku z czym pozwole sobie na zadanie pytania.
Wydaje mi się, że coś jest u mnie nie tak z chłodzeniem silnika, ponieważ wentylator włącza się wg mnie stosunkowo bardzo szybko/wcześnie i praktycznie nie przestaje chłodzić, nawet jak samochód wyłączony postoi dłuższą chwilę (w tym momencie trudo mi sprecyzować ile dokładnie, ale myślę, że do godziny) to po ponownym przekręceniu stacyjki chłodzenie włacza się ponownie.
Czy to jest normalne?!
Hubeeert - 05-08-2006, 01:17
Trzeba sprawdzić czujnik temperatury. Procedurą jest opisana w service manualu który możesz ściągnąć z forum - dział Downloads / Colt
Anonymous - 05-08-2006, 08:39
A według wskaźnikia temperatury to dobrą masz temp silnika, czy tylkko sam wentylator szaleje?
Anonymous - 05-08-2006, 08:42
jesli wskazuje Ci nieprawidlowo to bedzie czujnik temp, a jak tylko wentylator to jego wlacznik temperaturowy.
Anonymous - 06-08-2006, 11:26
Więc wskaźnik temperatury wg mnie działa dobrze, ponieważ jak silnik jest zimy to wskazówka "leży" i potem podnosi się po ok 1-2km do połowy (trochę ponad) i tak się utrzymuje.
Dzięki za radę, żebym sprawdził czujnik. Poszukam instrukcji, zrobię to i podzielę się refleksjami:)
Anonymous - 06-08-2006, 12:16
NO to wygląda jakby to był tylko czujnik wentylatora. Jak masz sprawny termostat to nie masię tym za bardzo co stresować.
Anonymous - 06-08-2006, 13:41
ale nie stresować = nic nie robić? czy moze jednak sprawdzić ten czujnik i wymienić w razie potrzeby?
Krzyzak - 06-08-2006, 19:23
wymienić - po co masz zużywać wentylator? (szczotki, łożyska...)
Anonymous - 07-08-2006, 09:20
Jeszcze jedna sprawa. Czytam sobie "manuala" i znalazłem tylko opis sprawdzenia i wymiany termostatu, a o czujniku temperatury ani słowa:( wogole wydaje mi się, że mój czujnik jest umieszczony w niewłaściwym miejscu, jak jutro odzyskam aparat, to zrobię mu zdjęcie, wyślę link i poproszę o dalsze komentarze w tej sprawie. Dzięki wszystkim za pomoc.
Krzyzak - 07-08-2006, 09:44
czujnik wentyla jest w chłodnicy - gdzieś na dole, pod wentylem poszukaj (na pewno będą szły kable elektryczne); to jest czujnik typu włącz/wyłącz, i po przekroczeniu pewnej temp. robi zwarcie, przy niższej jest rozwarcie
Anonymous - 07-08-2006, 09:45
ok.. a w jaki sposób stwierdzi czy działa czy nie?
Krzyzak - 07-08-2006, 09:56
Spuścić wodę z chłodnicy, wykręcić czujnik, zanieść do domu.
Podłączyć do styków omomierz i czujnik gotować w garnku. Po przekroczeniu pewnej temp. (bliskiej temp. wrzenia wody) omomierz powinien pokazać zwarcie. Przy studzeniu znów powinien się rozewrzeć.
ALE nawet bez wykręcania - zdejmij kable i podłącz omomierz. Jak na zimnym silniku masz zwarcie, to czujnik do wymiany.
Anonymous - 07-08-2006, 10:03
Krzyzak napisał/a: | Spuścić wodę z chłodnicy, wykręcić czujnik, zanieść do domu.
Podłączyć do styków omomierz i czujnik gotować w garnku. Po przekroczeniu pewnej temp. (bliskiej temp. wrzenia wody) omomierz powinien pokazać zwarcie. Przy studzeniu znów powinien się rozewrzeć.
ALE nawet bez wykręcania - zdejmij kable i podłącz omomierz. Jak na zimnym silniku masz zwarcie, to czujnik do wymiany. |
a przy spuszczeniu plynu i napelnieniu jak sie odpowietrza caly uklad? gdzie sie znajduja "kraniki" i w jakiej kolejnosci to robic?
z gory dziekuje za odp
Anonymous - 07-08-2006, 10:03
wielkie dzięki Krzyzak!
Hugo - 07-08-2006, 10:21
tojek napisał/a: | a przy spuszczeniu plynu i napelnieniu jak sie odpowietrza caly uklad? gdzie sie znajduja "kraniki" i w jakiej kolejnosci to robic?
z gory dziekuje za odp |
Nie wiem jakie masz auto, ale w Colcie C5x jest śruba odpowietrzająca 6mm (na klucz 10) obok termostatu. Mam na myśli silniki 4G13 i 4G15. Budowy pozostałych nie znam. Odkręcasz tę śrubkę i lejesz płyn do chłodnicy. Jak się zacznie przelewać to szybko zakręcasz. Potem odpalasz silnik na powiedzmy 15 min. Gasisz go i sprawdzasz poziom w chłodnicy. Napewno będzie za mało. Dolewasz do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego. Jak układ jest szczelny to więcej dolewek nie będzie
A propos kiedyś wymieniałem płyn nie wiedząc o tej śrubce i o mało nie dostałem szału. Zrobiła się "poduszka powietrzna" na dole chłodnicy i płyn wywalało przelewem. W dodatku płyn nie doszedł do parownika, który od razu zamarzł. Nie było szans odpowietrzyć układu bez odkręcenia tej śrubki lub "metodą" zdejmowania węży
EDIT: Już zauważyłem jakie masz auto. Moje uwagi mogą być potrzebne. Kranik jest pewnie na dole chłodnicy.
|
|
|