To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] problem z silnikiem

dawid01 - 11-06-2009, 19:55
Temat postu: [3.2 DID] problem z silnikiem
witam wszystkich na tym forum pisze z wielkom prosbą o pomoc z pajero 3.2 did 2001r mam taki problem ,podczas jazdy spokojnej zapala sie kontrolka silika i samochód zaczyna szarpac tzn. gdy dodaje delikatnie gazu podskakuje do przodu gdy ujmuje gazu gwałtownie zwalnia kody odczytałem ale niestety nieznzm ich znaczenia :11 aps1,27aps2,31 can comm.,52 vgt cont.prs.,51 egr pos.snsr , po skasowaniu zostajom tylko trzy tzn.31,52,51.Bardzo prosze o pomoc zgóry dziekuje dawid .
zbyszekm2 - 11-06-2009, 21:46

witam
mogą być dwie przyczyny, pierwsza to zawór EGR wskazuje na to kod 51, a druga to pompa wtryskowa. Sprawdź czy jak dodajesz gazu z rury wydechowej wydostają się czarne spaliny?

dawid01 - 11-06-2009, 22:45

sprawdzone nie kopci nic jak go kupłem to zawór egr był odłaczony tylko wezyk prubowałem podłanczac ale niema efektu ,te szarpanie i oswiecanie kontrolki dzieje sie bardzo zadko .
zbyszekm2 - 11-06-2009, 23:00

to prawdopodobnie pompa wtryskowa
Można sprawdzić jeszcze potencjometr zamontowany na pedale przyspieszenia.

lukaszmichalak1 - 20-01-2013, 10:30

zbyszekm2,
Witam Panie Zbyszku!
Zwracam sie do Pana z zapytaniem o kody błedów silnika;
mianowicie, po podłączeniu komputera wywaliło nastepujące błędy:
00081, 00082, 00083, 31, 00085, 52, 51, 00088.
Nigdzie nie mogę znaleźć opisu większości z nich.
Nadmienię że, w aucie była robiona pompa wtryskowa (w Miedzyrzeczu,jest na to gwarancja).
Dwa tygodnie temu wymieniany był napinacz rozrządu + ślizg + wymiana jednego zaworu wydechowego,a co za tym idzie wiadomo, uszczelki, płyny , itd.
Auto pali na dotyk, utrzymuje stałe obroty, nie kopci, przy gaszeniu silnika bez żadnych udziwnień.
Jeśli znajdzie Pan czas to proszę o jakąś radę w sprawie tych kodów.
Dziekuje i pozdrawiam.
Łukasz

zbyszekm2 - 20-01-2013, 17:51

Witam
Nic mi to nie mówi bo te kody błędów pochodzą ze skanera którego nie znam.
Aby dobrze odczytać kody potrzebny jest skaner dedykowany do Mitsu np Mut-3.
Te mogą pochodzić z wszystkich zespołów całego samochodu.

tompol34 - 21-01-2013, 21:54

jak nie masz dostepu do mut 3 to odczytaj kody błyskowe, zwarcie w OBD pin 1i4 i będzie można coś więcej powiedzieć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group