To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] 2 akumulatory

watcher79 - 14-06-2009, 20:56
Temat postu: [3.2 DID] 2 akumulatory
Mam w Pajero 2 akumulatory.
W serwisie powiedzieli ze niektóre modele "tak miały".
Nasuwa się wiele pytań:
Po co są 2 ?
Czy zużywają się podobnie ?
Czy powinny być tej samej pojemności i marki ?
Czy wymienia się parami ?
W przypadku rozładowania i konieczności odpalenia z innego auta, który akumulator podłączyć ?

zbyszekm2 - 14-06-2009, 21:32
Temat postu: Re: 2 akumulatory
watcher79 napisał/a:
Mam w Pajero 2 akumulatory.
W serwisie powiedzieli ze niektóre modele "tak miały".
Nasuwa się wiele pytań:
Po co są 2 ?
Czy zużywają się podobnie ?
Czy powinny być tej samej pojemności i marki ?
Czy wymienia się parami ?
W przypadku rozładowania i konieczności odpalenia z innego auta, który akumulator podłączyć ?

Dwa aku były w pajerach przeznaczone na zimne kraje, podłączone są równolegle, więc pajero pali np na jednym aku.
Powinny być o takiej samej pojemności, wymienia się tylko ten który padł.

slawas1 - 17-06-2009, 13:48

a można zamienić dwa małe na jeden duży?
Gene - 17-06-2009, 13:53

Teoretycznie mozna, pytanie czy bedzie sie miescil lub czy znajdziesz odpowiednie miejsce i mocowanie na inny aku.
W najgorszym wypadku mozna nawet i na jednym smigac. :wink: 12 V to 12 V

slawas1 - 17-06-2009, 14:16

no właśnie nie przyglądałem sie ile tam miejsca jest
zastanawiam się bo czeka mnie przez zimą wymiana
i jeśli mam oba mniejsze wymieniać to pewnie ekonomiczniej będzie jeden większy

zbyszekm2 - 17-06-2009, 14:48

slawas1 napisał/a:
no właśnie nie przyglądałem sie ile tam miejsca jest
zastanawiam się bo czeka mnie przez zimą wymiana
i jeśli mam oba mniejsze wymieniać to pewnie ekonomiczniej będzie jeden większy

Oba są takie same, jeśli nie potrzebujesz dużo prądu w mroźne dni, to możesz jeździć na jednym.
Nie można zamieniaj dwa na jeden większy. Bo alternator ma ograniczona moc ładowania i miałbyść ciągle nie doładowany aku, co źle na niego wpływa.

eys28 - 17-06-2009, 22:03

ja mam jeden bo na miejscu drugiego jest webasto i hula wszystko!!!bezproblemowo choć zapotrzebowanie na prąd to mam w autku :wink:
joebar - 11-07-2009, 16:56

W modelu V40 z silnikiem 2.5 turbo diesel miałem dwa akumulatory. Chodziło o to, że przy rozruchu wykorzystywał 24 volty.
zbyszekm2 - 11-07-2009, 17:00

joebar napisał/a:
W modelu V40 z silnikiem 2.5 turbo diesel miałem dwa akumulatory. Chodziło o to, że przy rozruchu wykorzystywał 24 volty.

A po co niby te 24V? :shock:

joebar - 12-07-2009, 23:01

Nie chodzi o to, że "mocniej kręci", szczególnie w zimie :?: To mi ktoś kiedyś powiedział jak miałem stare V40. Bo też się zastanawiałem po co dwa akumulatory. Sam też mógł nie wiedziec. :)
zbyszekm2 - 13-07-2009, 00:15

Po co rozruch na 24V kiedy instalację masz 12V?
One są podłączone prostopadle i dają 12V, a nie 24V.

Gene - 13-07-2009, 06:44

Zbyszek ma calkowita racje. Tylko pomylil slowo. W elektryce wystepuja rozne typy polaczen. Jednak dwa najpopularniejsze to polaczenie szeregowe i rownolegle. Wlasnie to drugie zostalo zastosowane do spiecia akumulatorow w Pajero. Połączenie równoległe polega na podłączeniu odbiorników do dwóch tych samych punktów obwodu (jak w żyrandolu). :mrgreen: W połaczeniu równoległym wszystkie odbiorniki zasilane są jednakowym napięciem. Nie ma mozliwosci podwojenia napiecia do 24 voltów. Kiedys w starych Landcruiser'ach byly instalacje na takie napiecie. Na szczescie dla uzytkownikow Toyota wycofala sie z tego pomyslu. W Mitsubishi stosowano takie rozwiazanie w autach na rynek skandynawski. Jednak bywa tak, ze i w Europie centralnej takie auta sie sprzedawalo. Dwa akumulatory dawaly pewnosc rozruchu przy niskich temperaturach a takze zapewnialy dostateczna ilosc energi elektrycznej innym urzadzeniom (odbiornikom) w samochodzie.
joebar - 13-07-2009, 08:19

Mój błąd, zostałem po porostu wrednie oszukany. :D
Mighn - 13-07-2009, 12:04

Gene, były landcrusery w których przy 2 akumulatorach każdy zasilał inny obwód w aucie (12V) a dodatkowo rozrusznik biegał na 24V, mój poprzedni szef takim czymś jeździł i mieliśmy z tym niezłe przewały :/ Jak bardzo ktoś chce, to mogę wydobyć dokładnie który to był model (na pewno jakiś Japan special edition z sporym 6-cio cylindrowym TDI) Ale w Pajero na szczęście nikt się w takie cuda nie bawił i wszystko jest po bożemu (chociaż szkoda że na 12 nie na 24V :( )
zbyszekm2 - 13-07-2009, 12:39

Ale w pajero tak nie ma.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group