To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] nieraz buntuje się i nie odpala

dmx88 - 16-06-2009, 01:21
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] nieraz buntuje się i nie odpala
Witam kupiłem dziś Carisme 1.8GDI z automatyczną skrzynią biegów (od gościa który sprowadził ją ze Szwecji) i mam problem z odpalaniem silnika. W 70% odpala mi za każdym razem od razu, ale te 30% odpalania to przekręcam kluczyk i nic tzn. kontrolki się zapalają tak jak zwykle, a rozrusznik nawet nie drgnie.
Przy sprzedaży gość mi to powiedział żeby wtedy przełączyć bieg z P na jakiś inny i wtedy odpalić bo może coś źle wchodzi i rzeczywiście to działa.

Mam pytanie czy powinienem się tym przejmować? czy zaczyna się coś dziać złego z aut. skrzynią lub inną częścią np rozrusznik, stacyjka, elektryka itd?

pozdrawiam

czester_ - 16-06-2009, 22:17

Może nie jest to powodem problemu ale radzę sprawdzić stan klem na akumulatorze. Przeczyścić, wysmarować wazeliną. Od tego czasem może właśnie nie ruszać rozrusznik, miałem taka sytuacjie w poprzednim autku.
dmx88 - 16-06-2009, 22:32

profilaktycznie jutro przeczyszczę klemy, ale zauważyłem, że to się dzieje tylko, gdy skrzynia jest w położeniu "p" trochę inaczej niż wczoraj napisałem około co 5 raz udaje się odpalić na "p". Na luzie czyli "n" odpala za każdym razem. Instrukcji jeszcze nie czytałem (szwedzka:), ale może trzeba odpalać samochód na neutralnym.
Tak czy siak to nie jest wielki problem i tak autko jest wypasione :D

czuk1 - 16-06-2009, 22:43
Temat postu: Carisma 1.8 GDI - silnik nie uruchamia się
Jeśli czyszczenie i smarowanie klem przy akumulatorze to od razu problem - można rozregulować komputer. Ja tak miałem. Poczytaj sobie przy pomocy przeglądarki.
Ważna jest kolejność zdejmowania i nakładania klem. Zdejmowanie od minusa (zaczynamy) a zakładanie zaczynamy od plusa. (UPEWNIJ SIĘ BO MOŻE BYĆ ODWROTNIE).
Jeśli jednak , mimo tego, komputer rozregulował się . Jedziemy do elektronika , takiego który ma odpowiednie urządzenia. Będzie mały wydatek ale efekt wizyty będzie pewny.
Na forum też znajdziesz poradę - u mnie sprawdziła się przy falowaniu obrotów, które nastąpiło po czyszczeniu klem -- by "ustabilizować komputer". Zawsze warto o tym wiedzieć.
Podam skrotowo , jak to należy robić. Zapalamy zimny silnik, wyłączamy wszystkie odbiorniki (klimę, światła, dmuchawy,itd). Silnik pracuje na postoju, nagrzewa sie aż do włączenia wentylatorów. Po takiej "operacji" komputer powinien ustabilizować się i doprowadzić do normalności poszczególne moduły. U mnie falowanie wolnych obrotów po takiej operacji ... ustało.

dmx88 - 16-06-2009, 23:04

może to być coś z komputerem bo dziwnie wyświetla mi spalanie i średnią prędkość tzn. spalanie waha się od 6.9 do 7.2 l/100km, a średnia prędkość od 35-43 mimo, że wczoraj zrobiłem w trasie około 130km i jechałem z prędkością śr. 120km/h wiec zrobię tak jak napisałeś z tzw. resetem komputera dzięki.
mareqm - 17-06-2009, 09:05

Wg tego co piszesz to coś źle kontaktuje "elektrycznie" przy dźwigni zmiany biegów.Skrzynia automatyczna nie pozwala na uruchomienie silnika w innych położeniach niż P oraz N.Jeżeli na N jest zawsze dobrze to znaczy ,że przy P coś nie zawsze styka.
czuk1 - 17-06-2009, 10:54

Ja resetowałem wskazanie zużycia paliwa - wg podpowiedzi na forum - nacisnąłem na 1 minutę klawisz DISP(lay) na radiu.. Komputer wskazywał mi zużycie paliwa 7,9 , po tym zresetowaniu wskazanie jest 7,5

Forum nasze jest skarbnicą wiedzy. Wystarczy wyszukać odpowiednie wątki przy pomocy przeglądarki na "Szukaj".

Nie mówiąc o gremium moderatorów i forumowiczów. Możesz tu liczyć zawsze na pomoc i poradę.

dmx88 - 26-07-2009, 00:15

Już wszystko wiem :) mechanik powiedział, że jest do wymiany czujnik położenia drążka skrzyni biegów. Temat zamknięty, dzięki za odpowiedzi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group