To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I Ogólne - regularne "pyknięcia" na wolnych obrotach

kaper - 17-06-2009, 23:35
Temat postu: regularne "pyknięcia" na wolnych obrotach
witam
od niedawna jestem uzytkownikiem outlandera 2007 z silnikiem DID 2.0 i zauwazylem ze jak auto stoi na zapalonym silniku na wolnych obrotach z silnika dochodzą takie pyknięcia jak by sie co jakis czas jakis stycznik załączal...co to moze być (klima jest wyłączona)

Bartek - 17-06-2009, 23:38

W niemieckich dieslach to norma - nie zagłębiałem się w to, co tak pyka, ale spec od vagów powiedział, że tak ma być, więc mu wierzę ;)
Hiszpan - 18-06-2009, 00:01

kaper, wiem co to jest, a przynajmniej tak mi się wydaje. Jutro zrobię Ci fotkę z opisem to załatwi to sprawę.
karol_alasz - 18-06-2009, 01:31

A nie "odzywa" się to czasem zmiana nachylenia łopat na naszych turbinkach?Takim właśnie stukiem się to objawia...

tomekrvf napisał

"...Zmienna geometria sterowana jest silnikiem elektrycznym. Jak się dobrze wsłuchasz, to po wyłączeniu zapłonu słychać kilka trzasków pod maską. Turbo ma funkcję oczyszczania łopatek od zmiennej geometrii i po wyłączeniu zapłonu łopatki wykonują 3 cykle otwarcia i zamknięcia."

Hiszpan - 18-06-2009, 10:03

karol_alasz, być może :thumbright:

Mnie akurat skojarzył się to ze stukiem, a raczej klekotaniem plastikowych elementów dolotu powietrza do filtra.

Na zdjęciu widoczna duża szczelina pomiędzy plastikami.


A tak to wygląda po dociśnięciu.


Tutaj widoczne proste rozwiązanie "terkotania" elementu powyżej. Kawałek taśmy izolacyjnej, który oplata plastik uniemożliwiając mu podskakiwanie.
Z tym, który fotografowałem wcześniej muszę zrobić to samo. ;)


Spróbuj przy pracującym silniku po prostu docisnąć wskazane prze mnie elementy. Jeżeli to nic nie da, to przyczyną będzie prawdopodobnie to o czym pisze karol_alasz

dab - 18-06-2009, 11:43

a czy to nie jest po prostu przekaznik zalaczajacy wentylator?
sprawdz czy to nie jest polaczone z jego uruchomieniem.
U mnie tez zaobserwowalem takie klikniecia co jakis czas i chyba po chwili zalacza sie dmuchawa chlodnicy - musze sie w weekend dokladniej przygladnac.

Druga sprawa to to ze u mnie jak stoje na luzie to wentylator odpala sie niemal co chwile - dziala z kilka sekund i sie wylacza, po chwili znow to samo....tez tak macie??? :?

tomekrvf - 18-06-2009, 17:57

karol_alasz napisał/a:
A nie "odzywa" się to czasem zmiana nachylenia łopat na naszych turbinkach?Takim właśnie stukiem się to objawia...

tomekrvf napisał

"...Zmienna geometria sterowana jest silnikiem elektrycznym. Jak się dobrze wsłuchasz, to po wyłączeniu zapłonu słychać kilka trzasków pod maską. Turbo ma funkcję oczyszczania łopatek od zmiennej geometrii i po wyłączeniu zapłonu łopatki wykonują 3 cykle otwarcia i zamknięcia."

Tak to funcjonuje w 2.2DID
Te "pykanie" zapewne pochodzi od kompresora klimy.

kaper - 18-06-2009, 18:52

tak zgadza sie dmuchawa sie co chwile zalacza ale nie wiem czy te pykniecia sa "polaczone" z zadzialanie wlasnie tej dmuchawy musze to sprawdzic przy otwartej klapie

[ Dodano: 18-06-2009, 19:38 ]
sprawdzilem-to jednak stycznik od wentylatora...temat mozna zakonczyc.pozdrawiam

karol_alasz - 19-06-2009, 02:17

tomekrvf napisał/a:
Tak to funcjonuje w 2.2DID
Te "pykanie" zapewne pochodzi od kompresora klimy.


Aaaaaaaa... A w 2.0 nima zmiennej geometrii? Tak pytam bo nie mam zielonego pojecia.

Kaper napisał że klima wyłączona... A pykanie jakby już od klimy to raczej pochodziło by chyba od sprzęgłą elektrycznego na kole pasowym do włączenia kompresora klimy (tak przunajmniej jest w moim małym autku). Kompresory tak z siebie nie pykają.

tomekrvf - 19-06-2009, 08:22

karol_alasz napisał/a:
Aaaaaaaa... A w 2.0 nima zmiennej geometrii?

Nie ma.
karol_alasz napisał/a:
A pykanie jakby już od klimy to raczej pochodziło by chyba od sprzęgłą elektrycznego na kole pasowym do włączenia kompresora klimy

Oczywiście że myślałem o sprzęgle kompresora.

rezon - 21-06-2009, 09:17

tomekrvf napisał/a:
karol_alasz napisał/a:
Aaaaaaaa... A w 2.0 nima zmiennej geometrii?

Nie ma.

Jesteś pewny? w VW wszystko, co powyżej 1.9 105KM miało zmienną geometrię łopatek napędzaną nie silnikiem elektrycznym jak w 2.2 lecz mieszkiem na podciśnienie. Sprawa dość znana, bo łopatki w VW nie lubiły PSJ czyli "bardzo oszczędnego naciskania gazu" - zapiekały się z powodu braku ruchu. Na pewno w Outlanderze 2.0 nie ma tego? Przy okazji przeglądu sprawdzę w serwisie

tomekrvf - 21-06-2009, 11:10

rezon napisał/a:
Jesteś pewny?

Otwórz maskę i sprawdź.

rezon - 21-06-2009, 20:17

już pisałem Przy okazji przeglądu sprawdzę w serwisie - to za ok. miesiąc

[ Dodano: 09-07-2009, 10:53 ]
tomekrvf napisał/a:
karol_alasz napisał/a:
Aaaaaaaa... A w 2.0 nima zmiennej geometrii?

Nie ma.

Jednak tak jak w samochodach grupy VW i Outek 2.0 ma zmienną geometrię - czyli biada miłośnikom PSJ - zapieczenie łopatek jak w banku. Zdjęcie pochodzi z aukcji na Allegro z turbiną do Outka.

tomekrvf - 09-07-2009, 22:39

rezon napisał/a:
Jednak tak jak w samochodach grupy VW i Outek 2.0 ma zmienną geometrię

Ma zmienną geometrię łopatek turbosprężarki. Jednak nie ma zmiennej geometrii kompresora klimy- o tym była mowa w moim poście i kolegi karol_alasz

rezon - 09-07-2009, 23:08

karol_alasz napisał/a:
A nie "odzywa" się to czasem zmiana nachylenia łopat na naszych turbinkach?Takim właśnie stukiem się to objawia...

tomekrvf napisał

"...Zmienna geometria sterowana jest silnikiem elektrycznym. Jak się dobrze wsłuchasz, to po wyłączeniu zapłonu słychać kilka trzasków pod maską. Turbo ma funkcję oczyszczania łopatek od zmiennej geometrii i po wyłączeniu zapłonu łopatki wykonują 3 cykle otwarcia i zamknięcia."

tomekrvf, przepraszam, nie zrozumiałem - myślałem, że chodzi jak w cytacie o zmienną geometrię turbiny. Tak ad vocem to stosuje się w ogóle w jakimś samochodzie zmienna geometria kompresora klimy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group