To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Ustalanie tożsamości auta (ciąg dalszy walki z VIN)

Mighn - 23-06-2009, 23:15
Temat postu: Jak odczytać zatarty VIN?
(mam nadzieje że do tego działu podpasuje...)

Posiadam autko "po przejściach" (odzysk po kradzieży) w którym brak jest wszystkich tabliczek znamionowych, a oryginalny numer wybity nana ramie jest dość mocno zatarty i nieczytelny, ponad tym numerem jest nabity nowy numer nadany przez DVLA (wszystko jest legalne i oficjalne). Problem w tym, że przydał by mi się oryginalny VIN szczególnie podczas zakupu części. Czy są jakieś "domowe" metody pozwalające odczytać stary numer?

Oryginalny numer wygląda jak by był po prostu wytarty, nie widać śladów spawania, szlifierki czy jakiejś innej ostrej ingerencji, natomiast jestem w stanie odczytać tylko parę pojedynczych znaków.

piotruswie - 25-06-2009, 14:16

może warto by napisać o jakim aucie mówisz, podaj też które litery możesz odczytać
np: J...N.........0...5 może resztę się uda dopisać

Mighn - 25-06-2009, 14:43

Autko z profilu (Mitsubishi shogun 2.5 TDI LWB najprawdopodobniej '92

natomiast VIN wygląda tak. - ostatnie 3 zdjęcia mają delikatnie zaznaczone to co zostało z numeru.

Aha - chodzi o ten numer na dole :)

w/g mojego dochodzenia:

wygląda jak J_A_NU____j000_9_
Podejrzewam że: JMA_NV4_VRJ000690 dalej brakuje znaczków :(

chociaż z drugiej strony to 6 znaczek wygląda na 99% na U czyli: JMA_ NU4..... albo ..N0... już na prawdę nie wiem :(
JMA na 99.9% (autko to anglik) nadwozie 5 drzwiowe silnik 2.5 TDI rok produkcji - i tu już problem bo w/g dowodu rejestracyjnego: rejestracja 1998 (razem z nadaniem nowego numeru ramy) deklarowana data produkcji 1992 i silnik 2.8 diesel. (silnik to 2.5 tdi na 150%)

akbi - 25-06-2009, 16:50

w dowodzie rejestracyjnym masz wbity nr VIN
Mighn - 25-06-2009, 21:34

Niestety Akbi, w dowodzie mam numer ramy nadany w 1998r przez DVLA i nabity (jak widać na zdjęciach) powyżej orginalnego pozacieranego numeru VIN. a w wielu miejscach koniecznie chcą numer VIN do określenia dokładnie jaka część zamienna będzie pasować :(

VIN/chasis/frame no. w dowodzie to: SABTVR03638201995, Engine number: Unknow.

tomusn - 26-06-2009, 00:40

Mighn napisał/a:
chociaż z drugiej strony to 6 znaczek wygląda na 99% na U czyli: JMA_ NU4..... albo ..N0... już na prawdę nie wiem
O nie może być wcale (ani Q) a 0 na tym miejscu nie pasuje, pasuje U. ale specjalistą nie jestem
Gene - 26-06-2009, 10:19

Panowie przewalczylem temat ile moglem. Moim zdaniem cos nie bangla z tym numerem albo moja wiedza jest niewystarczajaca. Mighn, podeslij jeszcze zdjecia budy, srodka i silnika bo nie damy rady. :(

J M A 0 N V 4 3 0 R J 0 0 0 5 9 0

VIN sklada sie z 17 znakow:

1. Fixed Figure J - Asia
2. Distribution Channel M - Japan
3. Destination A - right hand drive
4. Body style 0 - 4 door tailgate
5. Transmission type N - 5-speed manual

do tego momentu chyba wszystko sie zgadza

6. Vehicle line V - Pajero Wagon. Nie moze byc U chyba, ze skosy nie mieli V i wybili U :badgrin:
7. Body Type 4 - long (2 - short)
8. Engine type 3 - 6G72 czyli 3.0 V6 jesli masz 2.5 TD 4D56 to powinno byc 4, 6 - 2.8
9. Body style 0 - frame (W - jest w III generacji i oznacza samonosna konstrukcje)
10. Model Year R - 1995 (M - oznacza 1992, T - 1996, W - 1998, X - 1999)
11. Plant J - nie wiem co to za zaklad. Ale moim zdaniem II-ki tak miewaly. Y, P - oznacza zaklady Nagoya Motor Vehicle Works
12-17. Serial number - tak naprawde to sie liczy :mrgreen: 0 0 0 5 9 0 nie jest wlasciwy.
Kombinowalismy rozne cyfry biorac za pewnik tylko _ 0 0 _ _ _. Nic nie wchodzi. :rolleyes:
Powalcz z koncowka. Moze oczysc rame i wtedy dojdziemy.

Jesli sie gdzies pomylilem lub zle odczytalem to sorry. Tak wyglada moja identyfikacja. 8)
Mozna zapytac specow z CSI.

Bartek - 26-06-2009, 10:23

Gene napisał/a:
3. Destination A - left hand drive


A = RHD ;)
B = LHD

Gene - 26-06-2009, 10:35

Bartku, sorry
Cytat:
A = RHD ;)
moja wina :mrgreen: juz mi sie w baniaku przewraca od wymyslania co artysta Mighn mial na mysli. :lol:
tomusn - 26-06-2009, 11:01

Gene napisał/a:
(M - oznacza 1992, T - 1996, W - 1998, X - 1999)

1992 - N

Mighn - 26-06-2009, 11:26

sporo zdjęć autka jest tutaj mam nadzieje że coś pomoże. aha, w/g speców z lakiernii lakier nadwozia (tak dla utrudnienia) jest z katalogu na Australie (i tylko tam) - co dodatkowo miesza w sprawie :( ale ofc spece mogą się mylić (lakier sprawdzany czujnikiem, a nie przez porównywanie pasków)
Gene - 26-06-2009, 11:32

Tomusn, moze byc i M i N. Zalezy z ktorej czesci roku. :wink:

[ Dodano: 26-06-2009, 11:44 ]
mam!!! :mrgreen:
JMA0NV460RJ000590 - 1994 luty, 2.8 turbo long, manual, GLS, kolor T7U dol - moonlight blue, gora laguardia silver.

JMA0NV460RJ000593 - 1994 luty, 2.8 turbo long, manual, GLS
JMA0NV460RJ000390 - 1993 grudzien, 2.8 turbo, manual, GLS
te maja grafitowe kolory

Mighn - 26-06-2009, 11:54

tylko dla czego u mnie jest silnik 2.5 tdi?? i jednolity srebrny metalic? (dokładnie to A69,aac1169,rt - satelitte silver) czyżby autko było składakiem???
Gene - 26-06-2009, 11:59

Bo moze to nie jest taki VIN a moze ktos przelozyl silnik. Nie mam pojecia i z mojej strony to koniec dochodzenia.
Mighn - 26-06-2009, 12:01

Bardzo dizękuje za pomoc, teraz tylko musze dojść do tego jakiego typu jest zawieszenie, silnk i skrzynia i będzie ok :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group