Tuning - Blow off w silniku niedoładowanym ??
bastek69 - 26-06-2009, 18:14 Temat postu: Blow off w silniku niedoładowanym ?? Panowie dziś oglądałem z nudów Operację Tuning na TVN Turbo i facet jakiś przedstawiał swoje Eclipse GSX z silnikiem od Lancera. Bestyjka miała ponad 200 koni z tego co pamiętam. Ale nie o to mi chodzi. Mianowicie facet mówił, że dopiero zamierza założyć w nim turbo a już miał założonego Blow offa....
Z tym moje pytanie sie wiąże. Czy jest to możliwe i teraz jeszcze jak by mi ktoś powiedział czy tak bezproblemowo można zamontować ten zawór w silniku benzynowym niedoładowanym ?.... Bo dźwięk jaki to małe ustrojstwo wydaje jest kapitalny
krzychu - 26-06-2009, 18:49
Ale to był Eclipse 4x4 Turbo, a gość chciał inną turbinę (od EVO) po prostu zamontować. A takie pseudo sztuczne chyba też są.
Morfi - 26-06-2009, 20:30
bastek69, mozna ale nie bedzie az takiego efektu jak w doładowanych z racji mniejszego cisnienia
Jogurt - 27-06-2009, 16:50
bastek69, poszukaj na angielskim ebayu. są takie ''bov-y'' do założenia na wydechu. wg opisu efekt ten sam ale wiadomo jak jest z opisami
bastek69 - 28-06-2009, 15:29
aaa takiego na wydech to i na alledrogo widziałem....
ale mi się marzy taki prawdziwy
Szkoda że nie będzie takiego efektu jak jest w prawdziwym turbo ....
a tak wogóle to jak się montuje bov-a ?.... bo wiem że ma dać upust ciśnienia, żeby turbina przy zmianie biegu nie zwalniała.... ale gdzie i jak się to montuje z ciekawości ?
Anonymous - 30-06-2009, 07:30
bastek69 napisał/a: | aaa takiego na wydech to i na alledrogo widziałem....
ale mi się marzy taki prawdziwy
Szkoda że nie będzie takiego efektu jak jest w prawdziwym turbo ....
a tak wogóle to jak się montuje bov-a ?.... bo wiem że ma dać upust ciśnienia, żeby turbina przy zmianie biegu nie zwalniała.... ale gdzie i jak się to montuje z ciekawości ? |
przed przepustnicą a w zasadzie za całym układem dolotowym, i nie chodzi tu głównie o zwalnianie turbiny ale o to żeby jej nie rozpi....... bo jak Ci się taki wiatraczek kręci te 30 kprm i napompuje tego powietrza a okienko sie zamknie to gdzieś to powierze musi sie podziać tak? więc się cofa tak? no a jak się cofa to z 30 krpm'ów robi się raptem np. 5krpm co zdrowe nie jest
londolut - 30-06-2009, 11:52
Herdi napisał/a: | e chodzi tu głównie o zwalnianie turbiny ale o to żeby jej nie rozpi....... | Głównie chodzi o to, żeby turbo nie zwalniało. Wg twojej teorii samochody z fabrycznym turbo bez BOV`a musiałyby wymieniać turbinki razem z rozrządem bo turbiny nie wytrzymywały by.
jarekrk - 30-06-2009, 12:08
bastek69 napisał/a: | aaa takiego na wydech to i na alledrogo widziałem....
ale mi się marzy taki prawdziwy
Szkoda że nie będzie takiego efektu jak jest w prawdziwym turbo ....
a tak wogóle to jak się montuje bov-a ?.... bo wiem że ma dać upust ciśnienia, żeby turbina przy zmianie biegu nie zwalniała.... ale gdzie i jak się to montuje z ciekawości ? |
jak ci sie marzy prawdziwy to niestety musisz auto lub silnik zmienić:)
Anonymous - 30-06-2009, 13:30
londolut napisał/a: | Herdi napisał/a: | e chodzi tu głównie o zwalnianie turbiny ale o to żeby jej nie rozpi....... | Głównie chodzi o to, żeby turbo nie zwalniało. Wg twojej teorii samochody z fabrycznym turbo bez BOV`a musiałyby wymieniać turbinki razem z rozrządem bo turbiny nie wytrzymywały by. |
Bo tak jest, tylko fabryczne systemy sa inaczej liczone, a serwis jest serwis z czegoś muszą żyć.
bastek69 - 30-06-2009, 23:31
no a gdyby tak na upartego zamontować BOV'a przed przepustnicą jak kolega mówi ... ?....
silnik 4g15 .... jak myślicie co się stanie ?
ps. pytam czysto teoretycznie
jarekrk - 01-07-2009, 08:21
nic by z tego nie było, jakby można było zamontować Bova w autcie N/A to by tego pełno na ulicach było u nas i w UK itd. uwierz mi
kuba_195 - 29-07-2009, 00:27
wiecie jak to wogóle działa? jakieś to widze bajki,,,,:) Bov montuje się przed przpustnicą, przewód podciśnieniowy bova trzeba zainstlowac za przepustnica(można wykożystac jakieś podciśnienie oryginalne)w układzie z turbo, w przewodach jest nadciśnienie a nie podcisnienie jak w wolnossaku. i teraz gdy jest nadcisnienie, bov jest zamnknietty , zamyikamy przeustnice ,następuje zwrost cisnienia wężach, i równoczsnie za przepustnicą powstaje podcisnienie, które"zasysa" tłoczek w bov-ie i wypuszca powietrze. nie wiem co to bobie ma syczec w wolnossaku:P w wolnossakubedzie caly czas otwarty, nie zadziała!!!' ja w colcie mam turbo i mamsyczenie:
)
bastek69 - 29-07-2009, 12:57
jestem pod wrażeniem wiedzy w tym temacie.... ja kompletnie nie znałem zasady działania bov'a więc dlatego zadałem takie czysto teoretyczne pytanie
white90 - 27-08-2009, 14:40
londolut, w seryjnych ukladach stosuje sie westgate ktorm ustawia sie cisnienie
HouseM - 07-09-2009, 11:19
Bov zabezpiecza przepustnice a West Gate Turbinę tak więc to dwie różne bajki.
Bov nie jest konieczny tam gdzie ciśnienie doładowania nie jest wysokie. Tak jak np w silnikach TD. Dodatkowo konstruktorzy stosują jeszcze inny trick a mianowicie łopatki turbiny o zmiennej geometrii... Tutaj wiedzy jest na 2 godzinny wykład.
Nie ma się co łamać , widziałem na Ebay taki układ z głośniczkiem piezoelektrycznym (jak od alarmu) ,który wydawał głośne syknięcie w momencie zamknięcia przepustnicy. Jak sprzedawca pisał ,montaż to kwestia 5 minut
|
|
|