To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Drganie kierownicy

Grześku - 06-07-2005, 11:36
Temat postu: Drganie kierownicy
Jaka może być przyczyna drgań kierownicy (w pionie) podczas hamowania?
Na początku myślałem że to wina nawierzchni - były przełomy, ale później było równo a kierownica dostała padaczki. Występuje to tylko przy mocniejszym hamowaniu.
Klocki zmieniłem na nowe w marcu, przód i tył.

TNT - 06-07-2005, 11:40

Mialem podobny problem ale przy wiekszych predkosciach zagark na reku robil za dzwonek. Pomoglo wywazenie i oczyszczenie kol. Proponuje od tego zaczac. Jak nie pomoze to warto sprawdzic tarcze i klocki.
Kofi - 06-07-2005, 12:05

I ja tak mam, powyzej 120. Niebawem sie udam na wywazenie kol, ktore sa nowe, a nie byly dowazane. Wiem ze trzeba to zrobic po jakims czasie.
luk_szc - 06-07-2005, 12:06

U mnie też drgało z każdą zmianą opon było coraz gorzej . Przyczyną były zanieczyszczenia na styku felgi i tarczy hamulcowej . Jakiś tlenek się odkładał na aluminiowej , nielakierowanej części .
Rafal_Szczecin - 06-07-2005, 12:13

a zwichrowane tarcze hamulcowe ?
Grześku - 06-07-2005, 12:24

Zwichrowanie raczej nie, mimo że drży to jedzie prosto.
Jadę po pracy na wyważanie, zobaczymy czy to ten powód.

tomekrvf - 06-07-2005, 12:29

Grześku napisał/a:
Zwichrowanie raczej nie, mimo że drży to jedzie prosto.
Jadę po pracy na wyważanie, zobaczymy czy to ten powód.

A niby dlaczego nie?
Masz krzywe tarcze i tyle

Grześku - 06-07-2005, 12:36

ok, w takim razie co może być przyczyną skrzywienia się tarcz w samochodzie z przebiegiem 43k ?
Hubeeert - 06-07-2005, 12:37

Ty :twisted:
Grześku - 06-07-2005, 12:37

Dzięki Hubi, idę się wyważyć.
Rafal_Szczecin - 06-07-2005, 12:39

jak miales cieple tarcze, gorace i wjechales szybko w tafle wody np w kaluze i pryslo na nie, to wystrczylo do ich zwichrowania,

jezeli sie myle to poprosze o poprawienie

luk_szc - 06-07-2005, 12:41

Mi też wyważali i wyważali i , że niby tarcze skrzywione ( nówki założone i poza tym doszlifowane na samochodzie ) . Sam doszedłem co było pół milimetra przy tarczy odstawało to na zewnętrznej mogło być i 3-5 mm .
Anonymous - 06-07-2005, 12:42

Racja, i im bardziej zużyte tarcze tym podatniejsze na skrzywienia po szoku termicznym.

EDIT: to odpowiedź/uzupełnienie postu Rafała.

Grześku - 06-07-2005, 12:43

o ile się nie mylę to każdy samochód z tarczami miałby kłopoty po deszczu bo tarcze się rozgrzewają po hamowaniu. A jazda po mieście gdy są kałuże to klęska, wydaje mi się że to ma minimalny albo żaden wpływ
luk_szc - 06-07-2005, 12:45

Grześku napisał/a:
o ile się nie mylę to każdy samochód z tarczami miałby kłopoty po deszczu bo tarcze się rozgrzewają po hamowaniu. A jazda po mieście gdy są kałuże to klęska, wydaje mi się że to ma minimalny albo żaden wpływ


To dobra wymówka dla partoli wyważaczy i żeby iść i kupić nowe tarcze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group