Sigma/Diamante Techniczne - LPG - dywagacje i dyskusja jaki zestaw do LPG warto zainsta
lukasz12 - 10-07-2009, 11:32
I jak już temat gazu: Udało mi się wyregulować w końcu mojego nieszczęsnego staga (sterownik od instalacji) i tak powiem... - auto idzie 220 kmh na benzynie i na gazie (droga lekko pod górę) [dla tych co lubią cytować regulamin: dokonałem teleportacji pod niemiecką granicę i testowałem w Niemczech ]
Anonymous - 10-07-2009, 11:36
Mi jak przekraczam 220 km/h od razu wskakuje na benzynę, więcej sterownik od gazu nie jest w stanie ogarnąć
lukasz12 - 10-07-2009, 12:43
Może być tak ustawiony ze po przekroczeniu obrotów przełącza albo przy spadku ciśnienia. U siebie też mogę ustawić zakres obrotów czy inne ograniczenia ale nie to było celem ;>
Celem było ustawienie gazu tak żeby nie było zauważalnych spadków mocy i chyba się udało, dopracowanie mapy na spocie
Anonymous - 10-07-2009, 12:45
Na pewno jest tak ustawiony jak piszesz Łukasz, jak robiłem przegląd instalacji gość mi właśnie to tłumaczył, ze końcowy zakres obrotów już leci na benzynie.
lukasz12 - 10-07-2009, 12:49
To powiem tak że takie rozwiążanie to jest trochę półśrodek - oki lepiej żeby na wysokich obrotach silnik spalał benzyne niż własne głowice ale oznacza to że coś w instalacji jest za słabe - albo reduktor albo wtryskiwacze za mało wydajne (lub za małe dysze). Może do czasu spotu znajdziemy trochę danych na temat tej instalacji co masz i możemy popatrzeć (chociażby z ciekawości).
Anonymous - 10-07-2009, 12:55
Było by fajnie. Swoją drogą zastanawiam się czy nie wywalić tej co jest i nie włożyć BRC? Skrzynie mam zrobioną to jak dam Kosiorowi silnik do roboty pomyślę nad tym czy nie zrobić tak. A co ty o tym myślisz Łukasz?
lukasz12 - 10-07-2009, 13:02
BRC nie ma sensu,za to wtryski BRC jak najbardziej, natomiast co do sterownika to proponowałbym Ci STAG 300 PLUS, ulepszona wersja STAG 300, BRC będzie drogie i będziesz musiał najpewniej jeździć z czymkolwiek do serwisu gdzie będą kasować. Chyba że lubisz ;0
Ogolnie z tego co wiem to jest tak:
Częsci to jest 30% sukcesu
Montaż to jest 40% sukcesu i dostrojenie to 30%
Może podziele ten temat i będziemy pisać już na temat.
Wrzuć fotki jak masz zainstalowane nawiercenia w kolektorze.
Anonymous - 10-07-2009, 13:14
Wieczorem zamieszczę fotki bo teraz w pracy jestem Czyli reasumując twierdzisz aby kupić wtryski BRC, komputer sterujący STAG, a reszta bebechów? Butla ta co jest pewnie się normalnie nada
wojtas - 10-07-2009, 13:20
Do tego wszystkiego silnik musi był w 100% sprawny. Chodzi mi o jego prace na benzynie.
lukasz12 - 10-07-2009, 13:21
Wszystko trzeba zobaczyć, wtryski BRC to taki wariant MAXI, drogie są (komplet wyjdzie 1500 - w sumie nie jest to konieczne, 12V da radę bez problemu na tych MAGIC JETACH, ewentualnie MATRIX (tylko trzeba kupić 2x4 bo sa one dostępne w rozsądnych cenach tzn. 2 x 350 zł). Reduktor trzeba sprawdzić jaki masz, może odpowiedni. Jak wrzucisz zdjęcia to sie sprawdzi.
Anonymous - 10-07-2009, 13:30
Na benzynie wszystko jest ok. Na gazie właściwie też, tylko: aby cokolwiek zrobić muszę jechać do Poznania bo tam mam najbliżej serwis, następnie: auto już poszarpuje na gazie (filtry od gazu, świece, kable WN- wymienione) powodem jest ponoć Lambda. I co najważniejsze, sam widok jak to wszystko jest zamontowane doprowadza mnie do szału. No ale z taką instalacją auto kupiłem i co poradzić?
lukasz12 - 10-07-2009, 13:32
Weźmiemy na spot kabelek to się podłączymy pod ECU i zobaczymy czy lambda jeszcze dycha, moja przy 250 tysiącach już była padnięta, wymieniłem na taką uniwersalną NGK za 70 zł, śmiga bardzo ładnie, niektórzy polecają lambdy wymieniac jak swiece (co 90 tysiecy)
Anonymous - 10-07-2009, 13:39
Ok, w takim razie tak zrobimy wieczorem jeszcze fotki zapodam instalacji
Foty instalacji:
Poniżej napisane, że moc max. 175KW
Miejsce wwiercenia:
VirMan - 11-07-2009, 01:02
Ja tylko mogę potwierdzić - jak robiłem łukaszowi wtryski tak jak Pan Bóg przykazał , chłopak to dostroił i jeździ normalnie No i muszę też powiedzieć , że spali sobie więcej jak ma tak samo jeździć , bo gaz jest mniej kaloryczny a tak pozatym to przytaknę co do wtrysków , bo to w sumie oprócz nawiercenia dysz, i odpowiedniego reduktora , najwżniejszy element - a stag 300+ jest po prostu absolutnie wystarczający
wojtas - 11-07-2009, 08:25
Moim zdaniem kolektor nawiercony odpowiednio. Blisko wtrysku benzyny.
|
|
|