To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - LPG - dywagacje i dyskusja jaki zestaw do LPG warto zainsta

lukasz12 - 10-07-2009, 11:32

I jak już temat gazu: Udało mi się wyregulować w końcu mojego nieszczęsnego staga (sterownik od instalacji) i tak powiem... - auto idzie 220 kmh na benzynie i na gazie (droga lekko pod górę) [dla tych co lubią cytować regulamin: dokonałem teleportacji pod niemiecką granicę i testowałem w Niemczech ;) ]
Anonymous - 10-07-2009, 11:36

Mi jak przekraczam 220 km/h od razu wskakuje na benzynę, więcej sterownik od gazu nie jest w stanie ogarnąć :)
lukasz12 - 10-07-2009, 12:43

Może być tak ustawiony ze po przekroczeniu obrotów przełącza albo przy spadku ciśnienia. U siebie też mogę ustawić zakres obrotów czy inne ograniczenia ale nie to było celem ;>
Celem było ustawienie gazu tak żeby nie było zauważalnych spadków mocy i chyba się udało, dopracowanie mapy na spocie :)

Anonymous - 10-07-2009, 12:45

Na pewno jest tak ustawiony jak piszesz Łukasz, jak robiłem przegląd instalacji gość mi właśnie to tłumaczył, ze końcowy zakres obrotów już leci na benzynie.
lukasz12 - 10-07-2009, 12:49

To powiem tak że takie rozwiążanie to jest trochę półśrodek - oki lepiej żeby na wysokich obrotach silnik spalał benzyne niż własne głowice ale oznacza to że coś w instalacji jest za słabe - albo reduktor albo wtryskiwacze za mało wydajne (lub za małe dysze). Może do czasu spotu znajdziemy trochę danych na temat tej instalacji co masz i możemy popatrzeć (chociażby z ciekawości).
Anonymous - 10-07-2009, 12:55

Było by fajnie. Swoją drogą zastanawiam się czy nie wywalić tej co jest i nie włożyć BRC? Skrzynie mam zrobioną to jak dam Kosiorowi silnik do roboty pomyślę nad tym czy nie zrobić tak. A co ty o tym myślisz Łukasz?
lukasz12 - 10-07-2009, 13:02

BRC nie ma sensu,za to wtryski BRC jak najbardziej, natomiast co do sterownika to proponowałbym Ci STAG 300 PLUS, ulepszona wersja STAG 300, BRC będzie drogie i będziesz musiał najpewniej jeździć z czymkolwiek do serwisu gdzie będą kasować. Chyba że lubisz ;0
Ogolnie z tego co wiem to jest tak:
Częsci to jest 30% sukcesu
Montaż to jest 40% sukcesu i dostrojenie to 30% :)

Może podziele ten temat i będziemy pisać już na temat.
Wrzuć fotki jak masz zainstalowane nawiercenia w kolektorze.

Anonymous - 10-07-2009, 13:14

Wieczorem zamieszczę fotki bo teraz w pracy jestem :) Czyli reasumując twierdzisz aby kupić wtryski BRC, komputer sterujący STAG, a reszta bebechów? Butla ta co jest pewnie się normalnie nada :)
wojtas - 10-07-2009, 13:20

Do tego wszystkiego silnik musi był w 100% sprawny. Chodzi mi o jego prace na benzynie. :)
lukasz12 - 10-07-2009, 13:21

Wszystko trzeba zobaczyć, wtryski BRC to taki wariant MAXI, drogie są (komplet wyjdzie 1500 - w sumie nie jest to konieczne, 12V da radę bez problemu na tych MAGIC JETACH, ewentualnie MATRIX (tylko trzeba kupić 2x4 bo sa one dostępne w rozsądnych cenach tzn. 2 x 350 zł). Reduktor trzeba sprawdzić jaki masz, może odpowiedni. Jak wrzucisz zdjęcia to sie sprawdzi.
Anonymous - 10-07-2009, 13:30

Na benzynie wszystko jest ok. Na gazie właściwie też, tylko: aby cokolwiek zrobić muszę jechać do Poznania bo tam mam najbliżej serwis, następnie: auto już poszarpuje na gazie (filtry od gazu, świece, kable WN- wymienione) powodem jest ponoć Lambda. I co najważniejsze, sam widok jak to wszystko jest zamontowane doprowadza mnie do szału. No ale z taką instalacją auto kupiłem i co poradzić? :)
lukasz12 - 10-07-2009, 13:32

Weźmiemy na spot kabelek to się podłączymy pod ECU i zobaczymy czy lambda jeszcze dycha, moja przy 250 tysiącach już była padnięta, wymieniłem na taką uniwersalną NGK za 70 zł, śmiga bardzo ładnie, niektórzy polecają lambdy wymieniac jak swiece :) (co 90 tysiecy)
Anonymous - 10-07-2009, 13:39

Ok, w takim razie tak zrobimy :) wieczorem jeszcze fotki zapodam instalacji :)

Foty instalacji:

Poniżej napisane, że moc max. 175KW



Miejsce wwiercenia:


VirMan - 11-07-2009, 01:02

Ja tylko mogę potwierdzić - jak robiłem łukaszowi wtryski tak jak Pan Bóg przykazał , chłopak to dostroił i jeździ normalnie :) No i muszę też powiedzieć , że spali sobie więcej jak ma tak samo jeździć , bo gaz jest mniej kaloryczny :) a tak pozatym to przytaknę co do wtrysków , bo to w sumie oprócz nawiercenia dysz, i odpowiedniego reduktora , najwżniejszy element :) - a stag 300+ jest po prostu absolutnie wystarczający :)
wojtas - 11-07-2009, 08:25

Moim zdaniem kolektor nawiercony odpowiednio. Blisko wtrysku benzyny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group