To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.9DI-D] Problem Techniczny

iceman82 - 13-07-2009, 19:35
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Problem Techniczny
Witam, mam problem z autkiem Carsima 1.9 D-ID 2002 r, posiadam ją od roku czasu, sprowadzona z Austrii, Przebieg 164 tys. Bywa, że od czasu do czasu nie odpala tzn. rozruszik kręci ale silnik nie odpala. Była już kilkukrotnie u 5 różnych mechaników ( nie polecam we wrocku serwisu aut japońskich - kicha) i każdy co innego gada:
- akumulator - jest już nowy Bosch silver - nie pomogło
- zapowietrzony układ paliwowy - odpowietrzono - nie pomogło
- pompa wysokiego ciśnienia - wymieniona na nową, koszt jedyne 3300 zl - nie pomogło
- złe paliwo, nie czyst - tankuję od roku TYLKO BP Ultimate - ???
- BŁĘDY W KOMPUTERZE które poprzez imobilajzer odcinają dopływ paliwa - w toku!!!
- POMPOWTRYSKI 100% SPRAWNE i przetestowane na wszystkie sposoby
-Silnik sprawny, elektryka też, oprócz komputera
CO doradzacie?????????????????

pawelsonx - 13-07-2009, 20:17

Ale carisma to nie japoński samochód tylko europejski.
Produkowany jest razem z volvo a twój model posiada silnik renault. Zamiast ponosić coraz więcej kosztów podjedź do aso niech podłączą go pod mut II . I powinni ci go zdiagnozować.

Szkoda tylko że wydałeś kasę na pompę ja bym tego speca udusił który zdiagnozował taka usterkę ciekawe na jakich pomiarach się opierał. Czy sprawdził chociaż ciśnienie na listwie.

Jak padł komputer to od razu wymieniaj koszt nie tak duży
http://moto.allegro.pl/it...ka_komplet.html

Można też kupić sam komputer tylko ktoś musi go zaprogramować żeby działały z twoimi kluczykami. A widzę że nie trafiłeś jeszcze na mechanika który zna się na robocie wiec lepiej komplecik kupić bo z tym sobie poradzą

demeone - 13-07-2009, 20:49

hmmm a komputer a immo to nie dwie różne jednostki tak wiec nie trzeba chyba programowac ECU. Może sie myle jesli tak to niech ktos mnie poprawi
pawelsonx - 13-07-2009, 21:03

też się nad tym zastanawiam bo w manuale jest pokazane że są immobilizer ecu i engine ecu. Tylko coś mi się obiło o uszy tylko nie wiem czy chodziło o carismę że immobilizer jest w ecu silnika. A iceman wspominał i o komputerze i o błędach immobilizera więc może wymienić wszystko.


iceman82 - 13-07-2009, 21:55

Dziękuję Panowie za rady, to fakt trzeba było odrazu jechać do ASO, a nie tłuc sie po byle mechanikach. Nie dodałem jeszcze, że ostatni uruchomił Carisme po wykasowaniu błędów z kompa. Mam jeszcze proźbę:
- spis błędów które pojawiają sie na kompie i co poszczególny oznacza
- jeśli to możliwe program do diagnostyki Carismy
- i dobrego MECHANIKA i zarazem Elektryka w rejonie Wrocławia!!!
- :!: a najważniejsze: CZY DA SIE ODCIĄĆ IMMOBILAJZER W SAMOCHODZIE BEZ WIEKSZEGO USZCZERBU DLA NIEGO :?: :?: :?: ????!!!!!!! :!:
Pozdrawiam :biggrin: :D

demeone - 13-07-2009, 22:15

co do odcięcia immo to możliwe że jest sposób ale jeszcze nikt go nie znalazł albo nikt się nie pochwalił jak to zrobić z wiadomych powodów: gdyż nie wiadomo kto jeszcze zagląda na forum. Ale wydaje mi się że jesli by sie komuś udało to powiedział by o tym a dodatkowe informacje mógłby udzielić prywatnie

pawelsonx czesto sie widuje w podręczniku schematy że skoro już wszystko zawodzi to nalezy wimienic engine-ECU i troche by było to kosztowne za każdym razem zmieniać także immo-ECU i stacyjke i resztę innych zamków.

iceman82 - 13-07-2009, 22:29

No dobra, to czy w ASO są w stanie odciąć immobilajzer??? :x
pawelsonx - 13-07-2009, 22:41

No nie przeceniaj ich że mają sprzęt do diagnozy i instrukcje serwisowe to nie znaczy że są dobrymi mechanikami. Zauważyłem że opinia na forum jest taka że do aso jeździmy tylko po diagnoze
slawek st - 13-07-2009, 22:46

Cytat:
POMPOWTRYSKI 100% SPRAWNE i przetestowane na wszystkie sposoby
A jaki to mechanik postawił taką diagnozę. W tym silniku nie ma pompowtrysków.Miałem identyczną sytuację zobacz TO i To też Może Ci to cos pomoże. Pozdr.
pawelsonx - 13-07-2009, 23:18

co do immobilizera to znalazłem to



demeone - 13-07-2009, 23:33

No właśnie komunikacja odbywa się po tej samej linii co komunikacja z urządzeniem diagnostycznym. Na tej właśnie zasadzie wszystkie ECU komunikują sie ze sobą, mam na mysli po tej samej linii. Problem tylko z tym że nie wiadomo co wysyła ECU silnika a czym odpowiada immo-ECU. Przydałby sie jakiś rejestrator, oscyloskop czy cos podobnego
kubas - 13-07-2009, 23:36

A może problem z odpalaniem jest dlatego, że nadszedł czas na wymianę świec żarowych...?
iceman82 - 14-07-2009, 12:54

Hmm. Świece żarowe sprawne, wymienione! Rzeczywiście w aucie nie ma pompowtryskiwaczy tylko wtryski ale one jak pisałem wcześniej też są dobre, mechanik wykręcał obecne i wstawiał zupełnie nowe, ale i to nie pomagało!!! Niezależnie czy autko jest ciepłe czy zimne od czasu do czasu zdarzy się, że mimo kilkunastu prób uruchomienia, rozrusznik kręci a auto nie odpala!!! Umówiony jestem już do ASO, więc będę informował o postępach, ale proszę dalej o rady!!! :biggrin:
gulgulq - 14-07-2009, 14:20

hmm.. moze nie dokońca to samo ale miałem kilka razy taką sytuację - wtedy gdy "udało" mi się auto udusić, kręcił a nie odpalał i tak kilka razy aż w końcu zaiskrzył,

wyczaiłem że wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki i włożenie załatwia sprawę

iceman82 - 14-07-2009, 19:45

I to też nie pomagało!!!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group