To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - Pytanie do zaawansowanych speców od 4G63

zenek_bb - 14-07-2009, 02:35
Temat postu: Pytanie do zaawansowanych speców od 4G63
witam, z powodu iż w zakupionym przezemnie cliperku ani mechanicy ani właściciel ani gazownik nie starali się aby było jak najlepiej tylko jak najtaniej...

zaczynając od słabego reduktora, poprzez brak filtra fazy ciekłej, miedź fi6mm, najgorsze wtryskiwacze to niezrobili nawet dobrej kalibracji i zastosowali zbyt małe dysze...

jestem na końcowym etapie poprawiania po "expertach" i mam problem gdyż wtryskiwacze benzynowe nie są zbyt zgodnie podłączone do centrali Stag 300 ze schematem, ale by podpiąc to jak należy potrzebuję dowiedziec się czemu gazownik zmieniał polaryzacje na przewodach....

pytanie: wtryskiwacze w eclipse 1g 7bolt 2.0 DOHC non turbo są sterowane plusem i mają wspólny minus czy sterowane są minusem a wspólny mają plus?
pytanie drugie: wtryskiwacze pracują w trybie sekwencyjnym (każdy jest sterowany osobno) czy działają w trybie pół-sekwencyjnym (parami 1z4 i 2z3 jak cewki wn)?

proszę o odpowiedzi konkretne, najlepiej poparte jakimiś schematami, były by bardzo przydatne...

chodzi o to że gazownik podpiął dodatkowy 9 kabel do standardowych 8 od zbierania czasów benzynowych, pozatym polaryzacja na wtyczkach do wtryskiwaczy benzynowych jest zamieniona (niejestem pewien czy ma to negatywny na nie wpływ, ale dla pewności chcę aby było jak bezpośrednio by były podpięte jak orginalnie), pozatym po zmierzeniu miernikiem doszedłem do wniosku że są sterowane plusem, a w programie jest ustawione inaczej, niby działało ale nie powinno... ;/

Bartek - 14-07-2009, 07:41

Wspólny +, sterowanie masą.
Polaryzacja nie ma znaczenia.
Działają sekwencyjnie.

mariano - 14-07-2009, 09:57

jesli ten 9kabelek jest czerwony to jest plus po stacyjce na kompa lpg na wtryskach powinny byc rozciete impulsy pełny kolor od ecu a z paskiem do wtryskiwacza kolejnośc kolorów musi byc taka jak na cewkach lpg
Bartek - 14-07-2009, 10:19

Si
zenek_bb - 14-07-2009, 11:14

ok, ten czerwony niby sie zgadza ze schematem, tak myślałem bo tylko jeden czerwony jest luzem na schemacie i on jest niby pod + stacyjki ale pytanie czemu podpieli go do wtryskiwaczy? nielepszym rozwiązaniem byłoby podpięcie się w instalacje gdzieś koło stacyjki/skrzynki bezpiecznikowej? takie podpięcie + pod wtryski może byc szkodliwe?
mariano - 14-07-2009, 11:55

w każdym aucie tak sie robi ewentualnie w plus z cewki zap on nie zabiera pradu z wtrysków bo jest tylko sygnałowym plusem a zasilanie kompa lpg jest prosto z aku a propo listwy to jakiej masz firmy i jaki kolor cewek
zenek_bb - 14-07-2009, 12:37

miałem valteki 1ohm czyli żółte, jak kupiłem auto to skakał na gazie, okazało się że po pierwsze cewka była pęknięta i miała przebicie a po drugie niemogłem wykalibrowac pożądnie a to była wina tego że na jednym z wtryskiwaczy skok tłoczka był 0,8, na innym 0,3 a na dwóch 1mm więc.... ustawiłem skoki idealnie na 0,6 i chodziły ładnie ale były nieszczelne już na śrubach, bo czyc bylo troche gazem, ale jeździłem jeszcze na nich do teraz

dzisiaj przychodzą nowe wtryski, kupiłem Matrixy HD 544 (te metalowe, nie plastikowe) one mają po 2 cewki na jedną sekcję, wydajnośc 50kW na sekcję i bardzo dobre parametry, zresztą najdroższe jakie mogłem kupic ;p 550zł, zobaczymy jak beda sie sprawowac na wolnych obrotach mojego misia ;p

EDIT: btw bede potrzebowac schematu tych wtryskiwaczy bo z tego co wiem mają one 5 kabelków (wspólny jeden, 4 do poszczególnych wtrysków) a po valtekach zostaje 8 kabli ;p jak ktoś coś wie to pisac ;p a jak nie to google może mi pomoże, w każdym razie jakoś podepne ;p

mariano - 14-07-2009, 14:20

dobre tez sa magic jet i reili osobiscie na takich smigam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group