To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - [2.0 GDI] Komputer diagnostyczny - tryb awaryjny

czopa - 14-07-2009, 16:07
Temat postu: [2.0 GDI] Komputer diagnostyczny - tryb awaryjny
Hej, od dłuższego czasu bezskutecznie szukam kogoś w Łodzi i okolicach lub w Warszawie, kto ma komputer do diagnostyki Pinina. problem jest taki, że włączył mi się tryb awaryjny i nie mogę jechać szybciej niż 100km/h. Jest to angielska wersja Pinina już po przekładce. Macie jakiś kontakt?
Gene - 15-07-2009, 08:34

Czesc,
pytales w ASO? Z tego co mi wiadomo wszystkie autoryzowane serwisy w kraju moga taka diagnostyke wykonac. Nie ma wiekszego znaczenia, ze to auto po swap'ie. Wyslalbym Cie do Mitcaru ale tam moze byc klopot z szybkim zapisaniem. Proponuje zadzwonic i sie jakos umowic. :wink:

wiertnik - 29-08-2011, 23:43

Gene napisał/a:
Czesc,
pytales w ASO? Z tego co mi wiadomo wszystkie autoryzowane serwisy w kraju moga taka diagnostyke wykonac. Nie ma wiekszego znaczenia, ze to auto po swap'ie. Wyslalbym Cie do Mitcaru ale tam moze byc klopot z szybkim zapisaniem. Proponuje zadzwonic i sie jakos umowic. :wink:

Witam
Jestem tu po raz pierwszy.Mój problem jest następujący.Włącza mi się tryb serwisowy,czyli lampka kontroli silnika i nie mogę dalej jechać.Silnik nie gaśnie,lecz nie reaguje na pedał gazu.Po zgaszeniu silnika i ponownym włączeniu mogę jechać lecz z minimalną prędkością,gdy silnik uzyskuje ponad 3000 obrotów znów dzieje się to samo.
pozdrawiam

mstrucz - 30-08-2011, 10:40

Moja rada, wejdź na forum regionalne i poszukaj kogoś z kompem, silnik ten sam co w carismie, space starze więc na pewno kogoś znajdziesz.
wiertnik - 30-08-2011, 14:00

mstrucz napisał/a:
Moja rada, wejdź na forum regionalne i poszukaj kogoś z kompem, silnik ten sam co w carismie, space starze więc na pewno kogoś znajdziesz.

Witam
Podpiąłem samochód pod komputer i usterka jest w przepływomierzu powietrza,ale jak mi gość powiedział może to być to lub sterownik,albo coś na kablach.Pytanie co obstawiać i jak sprawdzić bez kupowania części o co chodzi?
pozdrawiam

Kajtek1975 - 31-08-2011, 11:47

Hej.
Jeśli kody błędów wskazują na przepływomierz, to czemu miałbyś wymieniać sterownik lub kable? Byłeś w ASO czy u "Pana Heńka w garażu"? Awaria sterownika jest rzadką awarią.
A o jakich to kablach szanowny Pan Mechanik był uprzejmy wspomnieć?

wiertnik - 31-08-2011, 13:55

Kajtek1975 napisał/a:
Hej.
Jeśli kody błędów wskazują na przepływomierz, to czemu miałbyś wymieniać sterownik lub kable? Byłeś w ASO czy u "Pana Heńka w garażu"? Awaria sterownika jest rzadką awarią.
A o jakich to kablach szanowny Pan Mechanik był uprzejmy wspomnieć?

Witam
Nie byłem w ASO,tylko w warsztacie zajmującym się elektroniką samochodową.Gość niewiele chciał mi powiedzieć.Stwierdził,że jak postawię do naprawy to mi zrobi,a teraz to tylko podłączył komputer i stwierdził usterkę,czyli powiedział to co pisałem wcześniej.Chodzi mi o to,że może mi wmówić,że wymienił pół samochodu,a ja nie będę wiedział,czy to prawda.
pozdrawiam

sq9mcs - 31-08-2011, 17:28

Kody błędów odczytasz zwykłym czytnikiem OBD-II. Poszukaj może ktoś pożyczy albo zaopatrz się w takowy.
Kajtek1975 - 31-08-2011, 20:07

Ja jednak uparcie proponuję ASO. Sam w takowym pracuje i wiem jakie bajdurzenia potrafią mechanicy "niezależni" wygadywać. A w efekcie większość klientów tak ląduje u nas z plikiem różnych odczytanych błędów i masą wydanych pieniędzy na diagnozy, które i tak nic nie dały.
mstrucz - 31-08-2011, 22:37

Nadal proponuję skorzystać z opcji "szukaj" i przede wszystkim odwiedzić dział Carisma/SpaceStar.
Komputer skan OBDII niekoniecznie zczyta błędy (lub zrobi to nieprawidłowo) z silnika GDI. Zresztą Mitsu jakiś tam własny skaner wymyśliło a OBDII to w autach europejskich od 2002 roku.
A awaria pewnie jedyna jaka się w GDI zdarza czyli przepustnica.

wiertnik - 02-09-2011, 22:48

mstrucz napisał/a:
Nadal proponuję skorzystać z opcji "szukaj" i przede wszystkim odwiedzić dział Carisma/SpaceStar.
Komputer skan OBDII niekoniecznie zczyta błędy (lub zrobi to nieprawidłowo) z silnika GDI. Zresztą Mitsu jakiś tam własny skaner wymyśliło a OBDII to w autach europejskich od 2002 roku.
A awaria pewnie jedyna jaka się w GDI zdarza czyli przepustnica.


Do ASO nie dojadę.Mogę jechać 30 km/godz. przy obrotach nie większych niż 2200,a musiałbym przejechać 100 km.Prosiłbym o rozwinięcie problemu przepustnicy.Czy zepsuty przepływomierz można naprawić,czy warto kupić używany,czy jest taki sam z innego samochodu.Nowy do pinina GDI kosztuje 2000 zł i trzeba sprowadzić z Anglii.
pozdrawiam

Kajtek1975 - 03-09-2011, 07:50

Prawdopodobnie Twój silnik "wprowadził się" w tryb serwisowy, czyli sam sobie ograniczył moc żeby uniknąć uszkodzenia. Czy wykasowanie błędów nie pomaga na chwile (dłuższą lub krótszą)? Może tak dałbyś radę dojechać. Z mojego doświadczenia japońskie samochody mają jakieś strasznie wrażliwe przepustnice. Zazwyczaj się zabrudzają i pomaga czyszczenie ale to żmudna i czasochłonna praca. Robimy to czasem w Subaru. Podobnie pamiętam, że Toyota też miewała takie problemy. Przepływomierz jest nierozbieralny i wymienia sie go w całości. Przynajmniej ja nie spotkałem się z kimś kto by go naprawiał. Możesz spróbować używany ale dobrzy by było żeby ktoś dał Ci go na próbę z możliwością zwrotu. Ty masz zdaje się samochód z Anglii więc możesz mieć jakieś zmiany w konstrukcji skoro trzeba część sprowadzać z Anglii. Choć w zasadzie powinno być to samo. Powodzenia
mstrucz - 03-09-2011, 20:38

Widzę że opcja szukaj naprawdę jest trudna więc proszę:
http://forum.mitsumaniaki...t=tryb+awaryjny
http://forum.mitsumaniaki...t=tryb+awaryjny
http://forum.mitsumaniaki...t=tryb+awaryjny
http://forum.mitsumaniaki...t=tryb+awaryjny

Tematów można znaleźć jeszcze całe mnóstwo - te są tylko z forum carisma.

Bartek - 04-09-2011, 00:16

Na 99% przepustnica się skończyła. W 2 połowie przyszłego tygodnia mógłbym do niej zajrzeć, gdybyś mi ą podesłał. Zazwyczaj dają się naprawić małym kosztem.....
wiertnik - 04-09-2011, 19:46

Bartek napisał/a:
Na 99% przepustnica się skończyła. W 2 połowie przyszłego tygodnia mógłbym do niej zajrzeć, gdybyś mi ą podesłał. Zazwyczaj dają się naprawić małym kosztem.....

Dzięki za pomoc.Oglądałem zdjęcia przepustnicy na jednym z postów.Teraz przynajmniej wiem o co chodzi.Wybaczcie,ale sprawy mechaniki pojazdowej dla mnie to nieraz jak fizyka kwantowa.
Bartek nie mówię nie,a nawet termin mi pasuje.Na pewno się odezwę.Teraz samochód stoi u elektronika i czeka na djagnozę.
Najbardziej cieszy mnie to ,że można się od Was dużo dowiedzieć i nauczyć.
pozdrawiam
Witam
I stało się chyba najgorsze.Samochód jest sprawny,komputer pokazuje,że wszystko jest ok,a elektryk nie wie co mu było.W cuda nie wierzę i boję się,że usterka wróci.
Jedyne co zrobili to skasowali błędy i usterki.Co Wy na to?

[ Dodano: 18-12-2011, 22:56 ]
Witam
No i stało się.Dalej to samo.CHECK i po jeżdzie.Teraz przynajmniej wiem co dokładnie pokazuje komputer.Czujnik polożenia pedału gazu.Wymieniłem i nic się nie zmieniło.Dalej komputer pokazuje tę samą usterkę.Teraz pytanie z czym jeszcze może być związane pokazywanie tego błędu? Może jak sugerował Bartek to jednak przepustnica?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group