To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - dziwne wskazania zegarów

sebastian85 - 15-07-2009, 17:31
Temat postu: dziwne wskazania zegarów
mam nietypowy "problem" który mnie denerwuje, a mianowicie:

czasami na 5-tym biegu przy 3 tyś obr/min licznik wskazuje 107km/h , a czasami jak jest gorąco lub jadę gdzieś daleko przy tych samych obrotach licznik wskazuje 100 , czasami mniej.
dziś po odcinku 10 km przy 3200 rpm na 5-tym biegu licznik nie wskazywał nawet 100km/h

Mam wiec pytanie czy ktoś ma lub miał coś podobnego bo to jest denerwujące.
czy może to być wina przewodów zapłonowych...
od czego zacząć

Anonymous - 15-07-2009, 20:50

A nie pomyślałeś o oporach powietrza, nachyleniu drogi, rodzaju nawierzchni, obciążeniu itd. itp. ? To wszystko ma kolosalny wpływ na prędkość.
jack78 - 15-07-2009, 22:32

A co mają opory powietrza i nachylenie drogi do prędkości i obrotów silnika? Przecież jak przy 3tyś obr jest 100km/h to żeby się to zmieniło to chyba by się musiały tryby w skrzyni biegów skurczyć.
Krzyzak - 15-07-2009, 22:45

gregorbu, ma racje - jak jade pod gore, to by utrzymac stala predkosc mam ciut wieksze obroty niz np. na plaskim - stwierdzone empirycznie
josie - 15-07-2009, 23:15

gregorbu napisał/a:
A nie pomyślałeś o oporach powietrza, nachyleniu drogi, rodzaju nawierzchni, obciążeniu itd. itp. ? To wszystko ma kolosalny wpływ na prędkość.


Tyle tylko, że silnik (wsazania RPM) jest na stałe sprzęgnięty ze skrzynią (wskazania prędkości) więc to raczej jakieś przekłamania zegarów, albo uślizg taczy sprzęgła

tomekk - 16-07-2009, 11:08

Witam, mam dokładanie tak samo i również zastanawiam się czemu. Przy 3k obr prędkość w granicach 100-110km/h i wg mnie winna jest temperatura opon (albo niewłaściwe ciśnienie)! gdy zimne zawsze mam te ~110 ale jak już się nagrzewają to spada do ~100 ale nigdy nie miałem poniżej stówki - zawsze dzieje się tak po dłuższym pojeżdżeniu, o dziwo gdy jest ciepło/gorąco to szybciej tak się dzieje, niż gdy jest zimna pogoda. Może napompowaniem azotem rozwiązało by problem, ale w powietrzu i tak jest go chyba z 78% :P
Pozdrawiam Tomek

sebastian85 - 16-07-2009, 21:36

mam tak na prostej drodze. obroty i wskazania prędkości nie są zależne od wiatru i drogi itd .są przełożenia itd i pod górkę czy z górki się nie przestawiają.na starym silniku mialem to samo (410 tyś) teraz mam 180tyś i jak się wahało tak pozostało...ja ma po krótkiej jezdzie 107 może ze względu na koła 15/45.
może intalka się gdzieś przegrzewa i przekłamuje praca silnika jakby faktycznie 3 tyś ale prędkość mniejsza a licznik jest na linkę wiec sam nie wiem...a moze linka sie zaciera bo mi drga wskazówka...
ma ktoś jakieś pomysły?

sprzegło nowe po wymianie silnika (veleo)

[ Dodano: 16-07-2009, 21:39 ]
tomekk napisał/a:
Witam, mam dokładanie tak samo i również zastanawiam się czemu. Przy 3k obr prędkość w granicach 100-110km/h i wg mnie winna jest temperatura opon (albo niewłaściwe ciśnienie)! gdy zimne zawsze mam te ~110 ale jak już się nagrzewają to spada do ~100 ale nigdy nie miałem poniżej stówki - zawsze dzieje się tak po dłuższym pojeżdżeniu, o dziwo gdy jest ciepło/gorąco to szybciej tak się dzieje, niż gdy jest zimna pogoda. Może napompowaniem azotem rozwiązało by problem, ale w powietrzu i tak jest go chyba z 78% :P
Pozdrawiam Tomek


na zimowkach 175/70/13 i na letnich 195/45/15 mam tak samo wiec to bym wykluczył

tomekk - 17-07-2009, 10:49

no to nie wiem:/ mi wskazówka nie drga, ale w drugim cbo lekko drga - nim jeździ moja dziewczyna i nie zauważyła tego zjawiska co u nas.
pawela - 17-07-2009, 13:07

Cytat:
letnich 195/45/15

to jedna z przyczyn, koło jest zdecydowanie za małe.
ori to 175/70/13

zamienniki które mają minimalną różnicę to:

185/60/14
195/55/14
195/50/15
195/45/16

sebastian85 - 17-07-2009, 18:54

pawela napisał/a:
Cytat:
letnich 195/45/15

to jedna z przyczyn, koło jest zdecydowanie za małe.
ori to 175/70/13


niewłaściwego wskazania licznika ale nie wahania się przy tych samych obrotach

j-rules - 17-07-2009, 19:21

Ja mysle ze wina lezy we.. wskazowce obrotomierza. U mnie mialem juz kilka razy takie cuś, ze wskazowka torche pokazywala jak chciala. Tzn, zazwyczaj ladowala wyzej niz powinna i tak wlasnie predkosc byla mniejsza niz normlanie na tkaich obrotach jakie wskazywala - ale w rzeczywistosci silnik byl na nieco nizszych obrotach. Spotkalem sie z tym u siebie juz kilka razy, sama wskazowka obrotomierza czasami mi drga, polecam obserwowac czy nie ma to jakiegos zwiazku.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group