To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

3000GT/GTO Techniczne - Custom Aluminum Crank Pulley

Daro - 16-07-2009, 00:51
Temat postu: Custom Aluminum Crank Pulley
Wpadlo mi ostatnio w oczy cos takiego:

http://3sx.com/store/come...p?idProduct=916

Oczywiscie nie chce tego kupowac, tylko dorobic z aluminium lotniczego, wyczytalem gdzies na forum 3si, ze to pozwala poprawic osiagi poprzez "odchudzenie" mechanizmu (jedna z kilku modyfikacji polecanych do SL). Kolko to nie posiada wewnatrz takiej gumy, ktora ma kolko seryjne i pare osob sugerowalo, ze moze ono przenosic wibracje z walu. Opisane jest to pokrótce tutaj:

http://3sx.com/store/come...idProduct=24704

Cytat:
These are the stock crank pulley ("harmonic dampener"). The stock pulley is actually referred to as a harmonic dampener because it has a rubber band bewteen the inner part and outer part to help isolate the pulses of the crank from the attached accessories


Co o tym sadzicie, czy efekt moze byc odczuwalny? Czy moze to wplywac na szybsze zuzycie np. poduszek silnika itp.?

n3000 - 16-07-2009, 08:47

Witam, po takim zabiegu przybędzie ci może ok. 1km, na pewno tego nie poczujesz szkoda kasy i czasu, trochę lepiej wypada lekkie koło zamachowe ale też szału nie ma :)
Daro - 16-07-2009, 11:51

Generalnie nie będzie mnie to kosztować fortuny, więc czemu nie.. Koło zamachowe nie wiem, czy będę w stanie dorobić póki co. Jak pytałem o to, czy efekt może być odczuwalny, to chodziło mi o to, czy te wibracje mogą być odczuwalne w czasie jazdy lub szkodliwe dla elementów silnika, źle się wyraziłem trochę..
n3000 - 16-07-2009, 13:07

Koła zamachowego niech ci lepiej nie dorabiają heheheh. Nawet jak się podejmą to odradzam, jak pęknie taka samoróbka to będziesz miał niezły bajzel. A wracając do tematu kółka pasowego możesz założyć je jako element dekoracyjny choć z drugiej strony to wcale go nie będzie widać, wiele aut ma koła pasowe bez tłumika drgań i nic złego się nie dzieje więc możesz pokombinować.
Hubeeert - 16-07-2009, 13:28

Jedną z podstawowych modyfikacji silnika powinno być zmniejszenie ciężaru mas wirujących - niestety ale napędzenie każdego kółka, itd odbywa się przez silnik czyli zjada jego moc.
Co do tłumika drgań skrętnych odpowiem Ci na przykładzie Pugeota i silników HDI. Owszem był, owszem urywały się te kółka, owszem fabryka wypuściła lite i nic nie zmieniła przy okresach międzyprzeglądowych. Z racji tego, że sinik benzynowy kreci się wyżej zmieniałbym częściej pasek rozrządu i tyle.

Pozdrawiam

udi - 16-07-2009, 22:20

No to moze ja sie wypowiem ,bo akurat takie kolo pasowe mam zamontowane w swoim bolidzie.
Zamontowalem je bo mi stare sie obkroilo w miejscu gdzie jest ta guma.
Kupilem je na ebayu zo okolo 30 funtow. Jest wykonane z jakiegos utwardzanego aluminium.Jezdze juz na nim okolo 8 miesiecy i jest wszystko ok.Nie ma zadnych drgan czy wibracji,jest po prostu normalnie.
Czy cos daje?!?
Raczej tak,poniewaz w momencie pierwszego odpalenia po zmianie odczulem znaczne szybsze wkrecanie nie silnika na postoju.W czasie jazdy ciezko odczuc taki minimalny przyrost,ale na postoju wyraznie odczuwalny.Poza tym takie kolo aluminiowe jest okolo 4-5 razy lzejsze tak wiec musi wplynac pozytywnie.
Ale jest tez minus.Nie wiem moze to wina mojego bolida.Od czasu jak je zamontowalem to slysze jakies trzeszczenie paska(pasek oczywiscie byl tez nowy),uciagalem kilka razy i bez efektu,wkoncu kupilem jeszcze jeden nowy pasek i teraz jak jest zimny to lubi piszczec.
Ale sadze ze to jest wina badziewnych paskow w sklepach i nie radza one sobie z aluminiowym kolem.Dodam ze jest to pasek napedzajacy alternator i klime i nie ma znaczenia czy cos jest wlaczone czy nie.Ale jak sie rozgrzeje to jest git.

Bogdan9999 - 17-07-2009, 00:31

Takie zdjęcie masy nic wielkiego nie odczujesz ale zawsze idzie to na + dla sportowej jazdy ;) Ja w swoim autku odchudziłem koło zamachowe i wyważyłem z 12.5 kg na 6.5 kg to jest odczuwalne jak nie wiem co :) Wkręca sie masakrycznie ale są też minusy ale to zwracał bym na nie uwagę jak bym miał hmm z 50-60 lat ;)
slawekpurc - 17-07-2009, 01:47

witam , ja czytalem rozne opinie na temat kola zamochowego i ogolnie masy rotacyjnej.. otoz.. ludzi do dragu polecjaa wlasnie ori kolo zamachowe od mitsu.. dlatego ze kumulacja energi silnika to wlasnie kolo zamachowe i jego predkos...oraz masa.. ludzie odczuwali znaczny spadek oborotow pomiedzy zmianami biegow.. - mniejsza masa - mniejsze obory , mniejesze doladowanien a kolejnym biegu.. ale z drugiej strony obserwuje sie szybsze wrecanie na obroty- bo mniejsza masa...

ma to swoje zalety i wady napewno.. ale czy az tak pozytywnie to wplywa na prace silnika..
. ?uklad korbowo tlokowy jest wywazony w seryjnmy aucie a tu nagle wprowadzamy zmiane w postaci mniejszej masy na kole zamochowym . wiem lubie jezdza ,jednie polecaja inni nie.. prawda pewnie i tak ejst po srodku. ja zdecydowalem sie tego nie zmieniac.

Bogdan9999 - 17-07-2009, 17:01

Przy ostrym spidzie silnik nie zdąży spaść z obrotów jak zmieniasz biegi i to sprzęgło go wyhamowuje jak je puszczasz. Jedyny mankament jaki mi troszkę przeszkadza to zmiana biegów z 1 na 2 i z 2na 3 musi być wtedy więcej niż 3000 obrotów bo po zmianie lubi szarpać ale to nie wiem czy nie jest przypadkiem spowodowane dwu krotnie mocniejszym dociskiem bo lubi piszczeć po zmianie biegów tych co podałem :D
slawekpurc - 17-07-2009, 17:33

hehe daleko mi do eksperta...jedynie moge sobie tylko wyobrazic fizyzcnie co sie dzieje z autem z lekkim kolem zamochowym oraz z oryginalnym. ...jedno jest pewne , opinie nie sa jednoznaczne. moze kiedys zdecyduje sie zalozyc lekkie kolo. ...

tylko niesetty aktualnych zabawek nei ma kiedy zamontowac ,ale moze juz za pare dni...:) wszystko bedze poskaldane do kupy:)

Daro - 17-07-2009, 17:54

Powiem tak - będę rozgrzebywał silnik teraz, więc przy okazji, skoro i tak nie będzie na chodzie, mam zamiar dorobić to kółko, bo muszę zdjąć na wzór. Nie wiem, jaki to będzie koszt, ale liczę na to, że zmieszczę się w 50 - 100 złotych. Jeżeli ktoś ma ochotę na takie kółko, to zapraszam na PW, jak sam dorobię, to, jeżeli będzie, warto będę mógł zorganizować też dla innych. Pzdr i dzięki za opinie
n3000 - 17-07-2009, 21:29

Jeśli okazało by się tak tanio jak mówisz to by się opłacało, ale raczej wątpię żeby komuś się chciało robić tyle roboty za te pieniądze.
Morfi - 17-07-2009, 22:51

Kiedys myslalem o tym w moim GDI :) ale stwierdziłem, że nie bede nic grzebać.
Dzieki odchudzonemu zamachowi silnik sie szybciej wkreca ale z drugiej strony szybciej traci obroty przy zmianie biegów. I traci się na kulturze pracy biegu jałowego, ale to chyba dotyczy tylko 4 cylindrowców.
Bardziej zuzywają sie też inne cześci, przy odchudzonym kole.
I lepiej stoczyc na obwodzie aniżeli przy wale.
http://www.pumaracing.co.uk/FLYWHEEL.htm
http://www.geocities.com/...7/flywheel.html
http://www.vtuning.com/kolo.html
http://www.mantaclub.pl/f...article&sid=210

Bogdan9999 - 18-07-2009, 01:39

Ciekawe wypowiedzi piszą w tych linkach co prawda silnik pracuje dość nie równo na wolnych ale z tym powiedzeniem że nie da sie jeździć na co dzień to oni nie wiedzą co piszą najpierw radził bym zrobić cos takiego i sie przejechać a potem pisać.
Daro - 18-07-2009, 19:39

Bogdan9999 napisał/a:
Ciekawe wypowiedzi piszą w tych linkach co prawda silnik pracuje dość nie równo na wolnych ale z tym powiedzeniem że nie da sie jeździć na co dzień to oni nie wiedzą co piszą najpierw radził bym zrobić cos takiego i sie przejechać a potem pisać.


No nie no dla mnie to juz jest jakas totalna bzdura, jak to nie mozna jezdzic, po odchudzeniu kola pasowego? Chcialbym, zeby tak bylo, naprawde :-) A co do ceny, to po prostu taka bedzie, jak ktos dorabia na codzien elementy z aluminium na wzor, to raczej sobie nie liczy za to jakichs kosmicznych cen...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group