To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Wagon Techniczne - Nurtujące pytania 2.4 GDI

skull - 18-07-2009, 10:56
Temat postu: Nurtujące pytania 2.4 GDI
Wiadomo jestem na forum nie od dziś,przeczytałem mnóstwo postów,i mam nadal pytania które mnie nurtują :roll:
Pierwsza sprawa to te dziwne zachowanie silnika jak jest zimny,konkretnie chodzi o prychanie z tłumika i falowanie obrotów,dosłownie przez kilka sekund po odpaleniu.Na forum w dwóch różnych tematach wyczytałem różne teorie: że jest to normalne w silnikach GDI,ale już w innym temacie w Galu,koledzy szukają przyczyny tego doradzając sprawdzenie świec,fajko-cewek itp.
Druga sprawa to kable w moim silniku nie ma żadnych kabli wysokiego napięcia idą zwykłe przewody z kostkami do fajko-cewek i nie wyobrażam sobie jak to wymienić skoro wszystko jest w wiązkach oplecione jakimś plastikiem.Na forum często czytam,że zmienia się przewody i internetowy katalog NGK ma w ofercie do Space wagona 2.4 kable, ale one wyglądają całkiem inaczej.
Trzecie nurtujące pytanie :wink: to ten nieszczęsny filtr paliwa czy jest on w Space Wagonach czy go niema.W galantach wyczytałem,że może być gdzieś koło silnika lub w baku paliwa. Po telefonie do Japaneze dowiedziałem się że w MSW nie istnieje jako taki filtr paliwa. :?
Proszę bardzo posiadaczy MSW 2.4 GDI o wypowiedzenie się jak to jest w tych modelach bo już głupieje.Teraz auto zaczęło szarpać przy stałej prędkości na trasie.Wczoraj siedziałem do 12 w nocy czyściłem przepustnice,sprawdzałem świece,kostki połączeniowe,uczyłem silnika obrotów,i jeszcze nie wiem czy jest poprawa.
Wiadomo jeżeli jest filtr paliwa to zawsze warto go wymienić,jeżeli też dostępna jest cała taka wiązka kabli z wtykami to też warto zmienić bo auto ma swoje lata i przebieg a kable potrafią się łamać,przepalać i tylko kupę problemów sprawić.
Czekam na Wasz odzew :)

Bartek - 18-07-2009, 13:19

Wiązki kabli po 10 latach są jak nowe, jeżeli auto nie miało przygód blacharskich - tu nie szukałbym problemu

Zjawisko "prychania" znam, ale powiązać je mogę tylko z czystością dolotu - przy czystym i sprawnych popychaczach - nie zanotowałem go.

Fajki z cewek są wymienne, ale wg mnie trzeba je wymienić w 2 przypadkach: jeżeli są zaolejone (kanały świec lubią podciekać) lub jak widać na nich ślady przebić (lekko okopcone punkty)

Filterki paliwa znajdują się w pompie wysokiego ciśnienia - nie wymienia się ich przez życie auta (nie dotyczy Rosji, gdzie opracowali technikę ich czyszczenia - w pracy mam link, w tygodniu podeślę)

Za szarpanie przy stałym wciśnięciu gazu często odpowiada czujnik położenia przepustnicy lub położenia pedału gazu.

[ Dodano: 18-07-2009, 13:21 ]
PS. jeszcze początek końca czujnika położenia wałka rozrządu może powodować szarpanie i prychanie na początku

j13mk - 18-07-2009, 13:53
Temat postu: Re: Nurtujące pytania 2.4 GDI
skull napisał/a:
Trzecie nurtujące pytanie :wink: to ten nieszczęsny filtr paliwa czy jest on w Space Wagonach czy go niema.W galantach wyczytałem,że może być gdzieś koło silnika lub w baku paliwa. Po telefonie do Japaneze dowiedziałem się że w MSW nie istnieje jako taki filtr paliwa. :?
W galu wymieniałem, znajduje się przy baku (prawym kole tylnym). Stary filtr nie wyglądał zbyt dobrze... rdza go zżerała. Co do MSW,to nie wiem... tylko dlaczego w sklepie IC widnieje taki sam filtr paliwa do zakupu jak do Gala? Może warto samemu dobrać coś odpowiedniego i zainstalować, tylko ciśnienie podawanego paliwa może się zmienić...
Bartek napisał/a:
Filterki paliwa znajdują się w pompie wysokiego ciśnienia - nie wymienia się ich przez życie auta
Wiem, że jest trochę części w autach, których się nie wymienia. Tylko tzn., że producent nie wziął pod uwagę chrzczonego paliwa w PL. Dla mnie niewymienny FILTR to jakaś bzdura, chyba po to on jest, gdy się zabrudzi, to go wymienić?!?
skull - 18-07-2009, 16:08

Dzięki Bartek na Tobie można zawsze polegać :D Teraz mam już konkretnie naświetloną sprawę. A z tym filtrem paliwa to faktycznie IC widnieje taki sam jak do Gala :? Ja osobiście na kanale szukałem filtra koło baku, ale nic nie znalazłem :wink: Wczoraj jak zdjąłem przepustnicę to zaglądałem do dolotu(chyba dobrze rozumuję :wink: ) i jest tam straszny syf, normalnie płynie smoła :shock: Chyba zabiorę się wymontuję ten dolot i wyczyszczę dokładnie.
j13mk - 18-07-2009, 17:10

skull napisał/a:
jest tam straszny syf, normalnie płynie smoła
Sam znalazłeś problem, mnie po sezonie też czeka kontrola przepustnicy i dolotu... narazie 2.4 GDi nie daje znać... Szerokości!
skull - 20-07-2009, 11:12

jeszcze mam pytanko odnośnie świec: czy lekko okopcone na czarno świece to normalne w GDI? Bo zmieniałem świece na nowe po kupnie auta.
saphire - 21-07-2009, 09:39

Tak
skull - 23-07-2009, 00:22

po przeczyszczeniu przepustnicy i nauczeniu obrotów pojeździłem już parę dni i te delikatne szarpanie dalej odzywa się, nawet przy małych prędkościach na trójce w cyklu miejskim. Zastanawiam się czy brać się za te czyszczenie dolotu, czy w ogóle może mieć to wpływ na tego typu szarpania :? Spróbować przestawić TPS z 540mV na 430mV :? A może dać sobie z tym spokój i umówić się na kompa w ASO :? Nawet przeszła mi taka myśl, że jak ostatnio wymieniane miałem łożyska wałka sprzęgłowego w ASO coś nie namieszali fachowcy, albo specjalnie przestawili żeby znowu wrócić do nich i dać zarobić :| U nas w Polsce można wszystkiego się spodziewać. Jak w tym programie Turbo Kamera :wink:
P.S. Dziś dzwoniłem do ASO powiedzieli,że jeśli lampka Engine nie zapaliła się podłączenie do kompa nic nie pokaże :| Trzeba umawiać się i szukać przyczyny :doubt:

coltito - 13-08-2009, 00:07

"P.S. Dziś dzwoniłem do ASO powiedzieli,że jeśli lampka Engine nie zapaliła się podłączenie do kompa nic nie pokaże"

A to świadczy o tym, że raczej słabi z nich naciągacze bo spokojnie mogli by umówić się na termin, podłączyć do MUT-a, powiedzieć że komputer niczego nie wykazał i swoje policzyć.
A potem szukać dalej!
Gdyby byli nieuczciwi!!!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group