Pajero II - [2.8 TD] Wyciek z pompy chlodnicy
vetec - 19-07-2009, 11:15 Temat postu: [2.8 TD] Wyciek z pompy chlodnicy Witam!
Kilka dni temu moj mechanik przeczyscil mi chlodnice, termostat i wymienil plyn chlodniczy. Samochod stal kilka miesiecy nieuzytkowany i po krotkiej jezdzie strasznie sie grzal, woda byla koloru rdzy, nie bylo pelnego obiegu, dolna rura ziman.
Po czyszczeniu i wymianie kapie mi z pompy chlodniczej. Ubytek plynu to ok 1.5l przez 3 dni. Moje pytanie. Przedemna trasa 1500km, ktora musze wykonac. Czy taka nieszczelan pompa moze sie rozleciec podczas takiej trasy. Czy jak bede uzupelnial plyn powinienem dojechac?
Z gory dzieki i pozdrawiam.
Vetec
Mighn - 19-07-2009, 13:01
Nie ryzykował bym, nie masz pewności co się stanie podczas jazdy, a jeżeli zblokuje ci całkowicie pompę albo wywali za dużo wody na raz możesz przegrzać silnik zanim zauważysz to na wskaźniku Przy słabym obiegu wody zdarza się często, że woda po prostu nie dociera do pewnych części silnika, i niby wszystko wygląda OK, to dochodzi do strefowego przegrzania, co bywa poważniejsze w skutkach od przegrzania całego silnika równomiernie (powstaje masa dodatkowych naprężeń), do tego w takiej sytuacji wskaźnik temp. silnika zwykle nie alarmuje o problemie. a 1500km jednym ciągiem to na prawdę sporo.
behemot - 19-07-2009, 21:10
popieram Mighn lepiej sobie taka pompe wymienic i nie ma stresu. Jesli wczesniej była woda to przywlaniu płynu ida recepturki i takiego wycieku sie nie da usunac. Koszt pompy to chyba nie jest straszny wydatek
|
|
|