[02-06]Lancer CS0 - Tarcze i klocki
Anonymous - 22-05-2007, 18:44 Temat postu: Tarcze i klocki Panowie,
Jak w temacie, prawdopodobnie niedługo nadejdzie czas na zmianę tarcz i przy okazji klocków hamulcowych na przedniej osi. Co polecacie? Zastanawiam się nad EBC, klocki to byłaby seria redstuff, a tarcze to TurboGroove. Tylko, teraz jedno i najważniejsze pytanie, czy warto? Róznica w cenie znaczana i dlatego poważnie się zastanawiam.
Czy będzie zauważalna róznica i czy ma to sens pozostawiają z tyłu tradycyjne tarcze i klocki (wiem, że i tak głównie przód hamuje). Czy nie będę musiał wymieniać klocków co 10 000 i tarcz co 20 000 (jeżdze róznie, ale 70 w trasiez prędkościami powyżej 150).
Z przyjemnoscią wymienie uwagi z osobami, które takie modyfikacje przeprowadziły lub samoe mogą cos innego polecić.
Z góry dzieki
Maciek
Anonymous - 23-06-2007, 12:04
Odwieczne pytanie... chcesz lepiej hamowac musisz liczyc sie z tym, ze bedziesz czesciej wymienial drozsze klocki i tak dalej.
Warto na pewno, ale z drugiej strony obecna wersja Lancer'a ma seryjnie na prawde bardzo dobre hamulce.
Przy okazji - ja szukalem tez EBC i w katalogu nie znalazlem nic co by bylo przypisane do modelu. Odwieczne pytanie... chcesz lepiej hamowac musisz liczyc sie z tym, ze bedziesz czesciej wymienial drozsze klocki i tak dalej.
Warto na pewno, ale z drugiej strony obecna wersja Lancer'a ma seryjnie na prawde bardzo dobre hamulce.
Przy okazji - ja szukalem tez EBC i w katalogu nie znalazlem nic co by bylo przypisane do modelu. Mozesz podac jakis namiar co konkretnie chcesz montowac, nr katalogowy?
tomekrvf - 26-06-2007, 09:37
Alph napisał/a: | Zastanawiam się nad EBC, klocki to byłaby seria redstuff, a tarcze to TurboGroove. |
Jeśli to założysz to zrobisz baaardzo duży błąd. Nie ma nic gorszego od EBC (no chyba że Kaszajama z JC)
Załóż do Lancernika klocki Lucas na przód i tył i zobaczysz że te auto całkiem dobrze hamuje.
Numery klocków
FR GDB3287
RR GDB3341
Klocki do kupienie w Intercars, Moto-Profil itp
Łączny koszt to 250PLN za przód i tył.
Anonymous - 26-06-2007, 18:11
Na podstawie czego takie wnioski?
Znam kilka osob, ktore na tym jezdza i sa bardzo zadowoleni (np. Corolla E12, Evo VIII). Jak ktos montuje RedStuff i jezdzi powoli/spokojnie to wiadomo, ze nie bedzie zadowolony, te klocki nie sa do tego.
Co do Lucas, to prosze... bo mnie znow ocenzuruja. Zaproponowali mi ostatnio w ASO. Przy bardziej agresywnej jezdzie:
- bardzo szybkie zuzycie (7-8 kkm na przod)
- pyla i brudza alu na czarno (kilka hamowan i felgi od nowa do mycia)
- wydaja jakies dziwne odglosy po rozgrzaniu, zimne piszcza
Tak jak pisalem wczesniej, jezeli ktos nie cisinie ostro najlepsza seria, porzadni japonscy producenci i bardzo dobre hamulce na pokladzie. A jak ktos potrzebuje wiecej to EBC, Tarox, itd. Klocki + tarcze koniecznie... ale jak tylko pojawia sie na rynku, na razie nic nie znalazlem w katalogach.
Anonymous - 28-06-2007, 22:35
Jak Lancer ma dobre hamulce to Lanos jest dobrym samochodem
Popieram kolegę tomekrvf, zrobiłem dokładnie tak jak zaleca i jest super. Prawdą jest, że pylą i to bardzo ale za to tarcz nie krzywią (coś za coś).
W poprzednim Lancerku (1,6) zabiłem tarcze po 7 tyś km. W obecnym mam 21 tyś km na liczniku (też 1,6), klocki Lucas przód i tył od nowości - japońskie klocki na przeglądzie zerowym poszły do kosza (bo do tego się nadają)) i nic kompletnie się nie dzieje. Jeżdżę chyba szybko - trasa Warszawa-Gdańsk 2.50 min to norma.
Polecam Lucasy, dosyć długo się układają (około 200-300 km) ale są w miarę tanie i mają większą skuteczność po rozgrzaniu niż oryginalne japońskie
Anonymous - 07-08-2007, 20:53
Kupiłem Lancera 2003, rejestracja 06 2004. Oczywiście tarcze zardzewiały, auto sprzedano pani, która nie mi9al. Pojęcia o tym wszystkim , zrobiła 40 000, tarcze ruina, (przeszły trzy przeglądy co 15kkm – kto zgadnie u którego dealera , ) Też m,uszą coś załozyć ale Lucasa kompletu nie ma , tylko kolcki, a zasada jest taka żeby te dwie częsci do siebie pasowały !!! Technologicznie i materiałowo. Jeździełm szbką fiestką na Lucasach – nie raz dym poszedł z opon a hamulce równiutko, cichutko , ale to był komple... Bęę szukał i napiszę co zakłądam , a może ktoś ma taki optymalny komplet ?
[ Dodano: 07-08-2007, 20:54 ]
Kupiłem Lancera 2003, rejestracja 06 2004. Oczywiście tarcze zardzewiały, auto sprzedano pani, która nie mi9al. Pojęcia o tym wszystkim , zrobiła 40 000, tarcze ruina, (przeszły trzy przeglądy co 15kkm – kto zgadnie u którego dealera , ) Też muszę coś załozyć ale Lucasa kompletu podobno do Lancera 2.0 nie ma , tylko klocki, a zasada jest taka żeby te dwie części do siebie pasowały !!! Technologicznie i materiałowo. Jeździłem szybką fiestką na Lucasach – nie raz dym poszedł z opon a hamulce równiutko, cichutko , ale to był komplet... Będę szukał i napiszę co zakładam , a może ktoś ma taki optymalny komplet ?
Anonymous - 01-09-2007, 14:08
Polecam klocki textara. Cena akceptowalna a jakosc dobra
Anonymous - 01-09-2007, 15:27
Polecasz firme, czy konkretne klocki do modelu? Masz moze jakis numer katalogowy?
Anonymous - 02-09-2007, 17:12
Firme. U mnie w serwisie montuja duzo klockow tej firmy i nie bylo z nimi nigdy problemow.
Anonymous - 17-02-2008, 15:42
Witajcie,
Pora odgrzebac ten watek. Czy ktos znalazl jakiekolwiek tarcze inne niz seria? Najlepiej sportowe...
Mam na liczniku 52kkm, tarcze byly juz dwa razy toczone i znow sa zwichrowane. Teraz juz tylko wymiana.
Przy okazji - czy ktos zuzywa tarcze w podobnym tempie? Moze powinienem poszukac przyczyny w innym miejscu samochodu? Co sadzicie?
Pawel`85 - 17-02-2008, 17:52
Moze zacznij troszke hamowac silnikiem zamiast deptac pedal hamulca w podloge
Anonymous - 17-02-2008, 20:00
Daruj sobie takie rady... Gdyby to zalatwilo sprawe to bym nie pytal.
[ Dodano: 17-02-2008, 20:02 ]
Widze, ze Textar ma cos w koncu. Sa tarcze tyl, klocki przod i tyl. Tarcze do przodu maja status "w przygotowaniu". Jutro do nich dzwonie
Anonymous - 19-02-2008, 19:36
Brembo MAX, nie sa robione w PL
Anonymous - 19-02-2008, 20:15
Ali-En napisał/a: | Brembo MAX, nie sa robione w PL |
Ale masz jakis konkret? Nr katalgowy do tego modelu? Czy zgadujesz?
tomekrvf - 19-02-2008, 23:44
Pawel`85 napisał/a: | Moze zacznij troszke hamowac silnikiem zamiast deptac pedal hamulca w podloge |
He he, baardzo dobra uwaga. Dodałbym jeszcze przewidywanie sytuacji na drodze.
A kolega glowix wciąż gnie tarcze bo pewnie ma oryginalne klocki założone.
PS Inne tarcze o tym samym wymiarze nie polepszą tematu hamulców. Na teraz można się ratowac klockami Lucas, Textar, ATE.
W drodze eksperymentu poszukałbym zacisków z jarzmami od Outlandera. Jest jakaś szansa że da się to założyć do Lancera-hamulce urosłyby z 15" na 16".
|
|
|