Sigma/Diamante Ogólne - Kupuje Mitsubishi Sigma :) - pytania podstawowe pytania :)
lukasz12 - 16-08-2006, 18:11 Temat postu: Kupuje Mitsubishi Sigma :) - pytania podstawowe pytania :) Czesc.
Jako ze udalo mi sie odlozyc troche $$$ a raczej £££; zastanawiam sie nad jakims ciekawym samochodem. Mitsubishi Sigma jest jednym z takowych (pamietam jak widzialem ten woz dobre kilka lat temu i strasznie mi sie podobal) jednakze mam pewne rozterki poniewaz jest to jednak juz kilkunastoletni samochod a na dodatek dosc rzadko spotykany. Ale do rzeczy. Na kupno moge przeznaczyc okolo 13k-14k zl. Zalezy mi na egzemplarzu w jak najlepszym stanie, jak najmlodszym (czyli pewnie min. 10 letnim?) i jak najmniej problemowym (chyba kazdemu zalezy . Z tego co sie orientuje to byly 2 wersje silnikowe 12V i 24V. Czy jest ISTOTNA (odczuwalna podczas jazdy) roznica w dynamice i ekonomicznosci? Jaka skrzynia biegow jest lepsza z finansowego punktu widzenia? Jak dla mnie automat bylby fajny ale z drugiej strony nie wiem czy jednak wersja reczna nie ma lepszej dynamiki i ekonomiki jazdy (z moich informacji wynika ze automat ma dosc dlugie przelozenia - na I pojdzie do 80 kmh). Ogolnie podsumowujac moj przydlugawy wywod - prosilbym o kilka rad na poczatek co wybrac i na co zwrocic uwage przy kupnie tak zeby nie utopic sporych (jak dla mnie ;/ ) pieniedzy.
Jesli cos wyrazilem nieprecyzyjnie to prosze o poprawienie.
Pozdrawiam
kordiank2 - 17-08-2006, 13:57
jako, że auto będzie kilkuletnie, proponuję:
- SIGMĘ z AUTOMATEM - na pewno będzie miała motorek w lepszym stanie niż jej odpowiednik w manualu
- jestem zadowolony z silnika 12 zaworowego SOHC - auto tacza się przyzwoicie, po włączeniu AT/MODE (takie sportowe przełożenie skrzyni) przy starcie ze świateł konkuruje z powodzeniem z młodszymi autami
- dobrze byłoby sprowadzić brykę z zachodu - zawieszenie dłużej wytrzyma
- nie licz na jakąkolwiek ekonomikę przy trzylitrowcu - tylko gaz ratuje. sekwencje ostatnio potaniały można spróbować...
-przy kupnie zwróć uwagę na to, czy silnik nie jest przesadnie czysty - raczej lepiej jak widać delikatny wyciek niż błyszczący blok, a najlepiej jak nie widać wycieków na zabłoconej powierzchni. obejrzyj i posłuchaj jak pracuje zawieszenie. sprawdź czy auto nie było po poważnym dzwonie: znaczki (pieczątki) na szybach w jednakowym kolorze i o podobnych numerach, czy lakier jest oryginalny - najlepiej dokładnie popatrz na blachy pod maską i w bagażniku - będzie widać; zajrzyj pod plastiki zderzaków, czy nie są pogięte pod nimi pasy. no i czy przebieg nie jest podejrzanie niski. przy 200 tys. nie ma prawa dymić. jeśłi sigma nie była bita, to blachy będą długo służyć...
Anonymous - 17-08-2006, 20:33
Witam ja jestem posiadaczem Sigmy z manualna skrzynią , silnikiem 12 zaworowym i jak narazie jestem z niej bardzo zadowolony jak na auto z takim silnikiem to nawet spalanie ma przyzwoite ( 12-14l lpg i to zwykły gaz nie sekwencja) a osiągi juz nie jednego zadziwiły. chociaz mam ja dopiero niecałe 3 miesiące ( oczywiscie sprowadzana z niemiec). takze polecam ale wybor nalezy do Ciebie. pozdrawiam
Tomek210 - 17-08-2006, 22:43
grzess81 napisał/a: | jak na auto z takim silnikiem to nawet spalanie ma przyzwoite ( 12-14l lpg i to zwykły gaz nie sekwencja) | To ciekawe bo moja 24V z automatem i zwykłym gazem pali tyle samo..
Anonymous - 20-08-2006, 03:54
Właśnie....
Jaki gaz można do Signy 3.0 z automatem zamontować? (oprócz sekfencji oczywicie) i ile +_ taka instalacja może kosztować?
lukasz12 - 20-08-2006, 11:15
Cytat: | -przy kupnie zwróć uwagę na to, czy silnik nie jest przesadnie czysty - raczej lepiej jak widać delikatny wyciek niż błyszczący blok, a najlepiej jak nie widać wycieków na zabłoconej powierzchni. obejrzyj i posłuchaj jak pracuje zawieszenie. sprawdź czy auto nie było po poważnym dzwonie: znaczki (pieczątki) na szybach w jednakowym kolorze i o podobnych numerach, czy lakier jest oryginalny - najlepiej dokładnie popatrz na blachy pod maską i w bagażniku - będzie widać; zajrzyj pod plastiki zderzaków, czy nie są pogięte pod nimi pasy. no i czy przebieg nie jest podejrzanie niski. przy 200 tys. nie ma prawa dymić. jeśłi sigma nie była bita, to blachy będą długo służyć... |
Ok.Dzieki za odpowiedź. Jednak nadal nie jestem przekonany co do dynamiki wersji 12V. Zdecyduje sie chyba na 24V. Jaka jest masa własna pojazdu? Ciezko mi znaleźć odpowiednie dane techniczne. I jeszcze jedno pytanie na koniec - domyślam sie ze warto sprowadzić egzemplarz z zachodu bo mozna liczyc na troche lepszy stan samochodu?
I jak wyglada sprawa instalacji gazowej ? Tzn. Jakiej generacji jest wskazana? Domyslam sie ze przynajmniej wielopunktowy wtrysk gazu? Jak cos to jeszcze odezwe
Dzieki
Anonymous - 20-08-2006, 16:47
podobno można zamontować II Gen za około 1600 zł, ale to jeszcze nie potwierdzone przez nikogo komu można by zaufać
|
|
|