To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - Kupuje Mitsubishi Sigma :) - pytania podstawowe pytania :)

lukasz12 - 16-08-2006, 18:11
Temat postu: Kupuje Mitsubishi Sigma :) - pytania podstawowe pytania :)
Czesc.
Jako ze udalo mi sie odlozyc troche $$$ a raczej £££; zastanawiam sie nad jakims ciekawym samochodem. Mitsubishi Sigma jest jednym z takowych (pamietam jak widzialem ten woz dobre kilka lat temu i strasznie mi sie podobal) jednakze mam pewne rozterki poniewaz jest to jednak juz kilkunastoletni samochod a na dodatek dosc rzadko spotykany. Ale do rzeczy. Na kupno moge przeznaczyc okolo 13k-14k zl. Zalezy mi na egzemplarzu w jak najlepszym stanie, jak najmlodszym (czyli pewnie min. 10 letnim?) i jak najmniej problemowym :) (chyba kazdemu zalezy ;) . Z tego co sie orientuje to byly 2 wersje silnikowe 12V i 24V. Czy jest ISTOTNA (odczuwalna podczas jazdy) roznica w dynamice i ekonomicznosci? Jaka skrzynia biegow jest lepsza z finansowego punktu widzenia? Jak dla mnie automat bylby fajny ale z drugiej strony nie wiem czy jednak wersja reczna nie ma lepszej dynamiki i ekonomiki jazdy (z moich informacji wynika ze automat ma dosc dlugie przelozenia - na I pojdzie do 80 kmh). Ogolnie podsumowujac moj przydlugawy wywod - prosilbym o kilka rad na poczatek co wybrac i na co zwrocic uwage przy kupnie tak zeby nie utopic sporych (jak dla mnie ;/ ) pieniedzy.
Jesli cos wyrazilem nieprecyzyjnie to prosze o poprawienie.
Pozdrawiam

kordiank2 - 17-08-2006, 13:57

jako, że auto będzie kilkuletnie, proponuję:
- SIGMĘ z AUTOMATEM - na pewno będzie miała motorek w lepszym stanie niż jej odpowiednik w manualu
- jestem zadowolony z silnika 12 zaworowego SOHC - auto tacza się przyzwoicie, po włączeniu AT/MODE (takie sportowe przełożenie skrzyni) przy starcie ze świateł konkuruje z powodzeniem z młodszymi autami :lol:
- dobrze byłoby sprowadzić brykę z zachodu - zawieszenie dłużej wytrzyma
- nie licz na jakąkolwiek ekonomikę przy trzylitrowcu - tylko gaz ratuje. sekwencje ostatnio potaniały można spróbować...

-przy kupnie zwróć uwagę na to, czy silnik nie jest przesadnie czysty - raczej lepiej jak widać delikatny wyciek niż błyszczący blok, a najlepiej jak nie widać wycieków na zabłoconej powierzchni. obejrzyj i posłuchaj jak pracuje zawieszenie. sprawdź czy auto nie było po poważnym dzwonie: znaczki (pieczątki) na szybach w jednakowym kolorze i o podobnych numerach, czy lakier jest oryginalny - najlepiej dokładnie popatrz na blachy pod maską i w bagażniku - będzie widać; zajrzyj pod plastiki zderzaków, czy nie są pogięte pod nimi pasy. no i czy przebieg nie jest podejrzanie niski. przy 200 tys. nie ma prawa dymić. jeśłi sigma nie była bita, to blachy będą długo służyć...

Anonymous - 17-08-2006, 20:33

Witam ja jestem posiadaczem Sigmy z manualna skrzynią , silnikiem 12 zaworowym i jak narazie jestem z niej bardzo zadowolony jak na auto z takim silnikiem to nawet spalanie ma przyzwoite ( 12-14l lpg i to zwykły gaz nie sekwencja) a osiągi juz nie jednego zadziwiły. chociaz mam ja dopiero niecałe 3 miesiące ( oczywiscie sprowadzana z niemiec). takze polecam ale wybor nalezy do Ciebie. pozdrawiam
Tomek210 - 17-08-2006, 22:43

grzess81 napisał/a:
jak na auto z takim silnikiem to nawet spalanie ma przyzwoite ( 12-14l lpg i to zwykły gaz nie sekwencja)
To ciekawe bo moja 24V z automatem i zwykłym gazem pali tyle samo..
Anonymous - 20-08-2006, 03:54

Właśnie....
Jaki gaz można do Signy 3.0 z automatem zamontować? (oprócz sekfencji oczywicie) i ile +_ taka instalacja może kosztować?

lukasz12 - 20-08-2006, 11:15

Cytat:
-przy kupnie zwróć uwagę na to, czy silnik nie jest przesadnie czysty - raczej lepiej jak widać delikatny wyciek niż błyszczący blok, a najlepiej jak nie widać wycieków na zabłoconej powierzchni. obejrzyj i posłuchaj jak pracuje zawieszenie. sprawdź czy auto nie było po poważnym dzwonie: znaczki (pieczątki) na szybach w jednakowym kolorze i o podobnych numerach, czy lakier jest oryginalny - najlepiej dokładnie popatrz na blachy pod maską i w bagażniku - będzie widać; zajrzyj pod plastiki zderzaków, czy nie są pogięte pod nimi pasy. no i czy przebieg nie jest podejrzanie niski. przy 200 tys. nie ma prawa dymić. jeśłi sigma nie była bita, to blachy będą długo służyć...


Ok.Dzieki za odpowiedź. Jednak nadal nie jestem przekonany co do dynamiki wersji 12V. Zdecyduje sie chyba na 24V. Jaka jest masa własna pojazdu? Ciezko mi znaleźć odpowiednie dane techniczne. I jeszcze jedno pytanie na koniec - domyślam sie ze warto sprowadzić egzemplarz z zachodu bo mozna liczyc na troche lepszy stan samochodu?
I jak wyglada sprawa instalacji gazowej ? Tzn. Jakiej generacji jest wskazana? Domyslam sie ze przynajmniej wielopunktowy wtrysk gazu? Jak cos to jeszcze odezwe
Dzieki

Anonymous - 20-08-2006, 16:47

podobno można zamontować II Gen za około 1600 zł, ale to jeszcze nie potwierdzone przez nikogo komu można by zaufać :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group