Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
aren195612 - 01-08-2009, 19:39 Temat postu: [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/ Zainspirowany eksperymentami naszego forumowego kolegi „demeone” link do posta
przekopałem różne fora- szczególnie kolegów zza wschodniej granicy /ocean informacji- oni więcej dłubią/ napotkałem informację iż do współpracy z Evoscanem wyjątkowo nadaje się kabel VAG KKL-USB.,pracuje jako Openport 1,3u /oczywiście tylko do odczytu, jedyny warunek – musi być zbudowany na chipie FTDI.
Jak i gdzie kupić kabel?.
[ Dodano: grudzień 2010 ]
Temat jest rozwojowy, obecnie / grudzień 2010/ sprzedawcy z Allegro w swoich ofertach zapewniają kompatybilność oferowanych kabli diagnostycznych z Evoscanem.
Link do takich aukcji: tutaj
Oczywiście kabel trzeba lekko zmodernizować.
Konkretnie musi być połączony pin 1 z pinem 4 we wtyczce. Po tej operacji podłączamy go do Lapa i instalujemy sterowniki.
Link
Można także skorzystać z sterowników zawartych w katalogu programu, domyślnie: C:\Program Files\EvoScan\EvoScan v2.6\USB Drivers. Tytaj wybieramy właściwą platformę. Opis dotyczy Windows XP.
Pozostaje zainstalować Evoscana - koszt 25 USD :link
===================================================
Efekt taki:
===================================================
Opis:
Po trzydziestu sekundach od połączenia się autkiem /kluczyk na poz. załączony zapłon/
-Uruchomiłem silnik.
-Obroty około 1800 potem spadły do 1200 i powoli spadają
-Sonda Lambda zaczyna pracować w 110 sekundzie –musi się nagrzać
-Opcja Oxygen Feedback Trim informuje że sonda zaczyna oddziaływać cytat: ” Trimy - poprawki wyrażone w procentach, gdy są większe od 0% ECU dodaje paliwa, gdy mniejsze ujmuje. Korekty są nakładane na "podstawową" mapę wtrysku: tutaj widać że jest minus 2,252%
-Przepustnica w pierwszym momencie uchylona do 75% stopniowo domyka się do 87,451%.
-Koniec wykresu -silnik wyłączony
Silnik odpalałem zimny, po nocy z rana.
=====================================================
Silnik na postoju- cieply
=====================================================
Jak widać zachowanie lambdy całkiem inne, do 270 sekundy 0 Volt, wtryskiwacze otwarte na 0,133%- chyba ECO , lampka tego nie wskazuje.
Po tym czasie lekkie podniesienie obrotów- sonda zaczyna sie odzywać.
=====================================================
Trochę się rozpisałem. Byłoby miło jakby temat się rozwinął. Bawię się tym od rana, opcji bez liku. Dobrze byłoby powymieniać sobie całe logi celem porównania. Interesuje mnie GDI "idealne"- celem wyłapania ochyleń od normy w moim.
Anonymous - 01-08-2009, 21:18
Fajne, rozumiem, że do 1.6 tak samo pasuje...
bo powoli przymierzam się do zakupu takiej zabaweczki.
[ Dodano: 01-08-2009, 22:02 ]
aren195612 napisał/a: | Oczywiście kabel trzeba lekko zmodernizować.
Konkretnie musi być połączony pin 1 z pinem 4 we wtyczce. Po tej operacji podłączamy go do Lapa i instalujemy sterowniki. |
to nie te same piny, które są do odczytu kodów migowych ?
w 1.6 po spieciu tego mrygaja na desce kody błędów ecu - kontrolka CE
aren195612 - 02-08-2009, 08:56
leser napisał/a: | to nie te same piny, które są do odczytu kodów migowych ?
w 1.6 po spieciu tego mrygaja na desce kody błędów ecu - kontrolka CE |
Tak jak piszesz, samo podpięcie kabla nawet bez lapa powoduje migotanie kontrolki silnika i abs-u.
Uruchomienie evoscana i zalogowanie się do "ECU-EFI" powoduje, że kontrolka silnika gaśnie natomiast kontrolka abs świeci cały czas. Kluczyk oczywiście w poz "on".
Do sterownika abs "ECU-ABS" jeszcze nie próbowałem się zalogować.
Poczytałem trochę i uruchomiłem Evoscana z opcją: "Select DTC Method/ECU: MUTII EFI."
W okienku logowania wyskoczyło dodatkowe info: Check DTCs Complete.
Czyżby program czytał błędy?. U mnie jest wszystko ok, to i log jest pusty
Bartek - 03-08-2009, 08:39
Do podłączenia się do sterownika abs, kabel musi posiadać multiplekser przełączajacy między liniami k i l a nawet droższe kable, w opisie z multiplekserami, takiego nie mają - sprawdziłem chyba wszystkie dostępne u chinoli - mam zaprzyjaźnionego importera . Zanalazłem jeden bardzo podobny do openporta, wystarczy dodać 74257 i powinien biegać, za tydzień, jak wrócę z wakacji - polututję i sprawdzę.
Anonymous - 06-08-2009, 22:04
Przykładowe logi ze skanu Carismy 1.6 90KM na postoju,
wolne obroty z jedną lekką przygazówką, paliwo: Pb95
_ _ _
saphire - 07-08-2009, 11:28
Kiedyś jak podpinałem znajomego Gala to tak się złożyło że miał zarejestrowane błędy od sensorów ABS'u i je po prostu (po podpięciu kabla i EvoScan'a) wymrygało kontrolką ABSu na zegarach
Anonymous - 08-08-2009, 13:00
Tym razem dla odmiany odczyty z LPG, instalka V gen LPi Vialle
a do tego porównanie z włączoną i wyłączoną klimą
LPi bardzo ładnie radzi sobie z klimą i skuteczniej podbija obroty równoważąc obciążenie, niż ECU benzyny
Ewidentnie po każdym odczycie widać kiedy załączana jest klima
*W momencie załączania lekki spadek napiecia (battery level - fiolet), potem stabilizacja
*Delikatne zafalowanie obrotów i ich podniesienie o około 50 rpm względem tradycyjnej wartosci na luzie (Engine rpm - pomarańczowy)
*Po wykresie sondy lambda (oxygen sensor - żółty) widać, że zmieniała się mieszanka paliwowa od włączenia klimy
*Dłużej otwarte są wtryskiwacze LPi (Injector Pulse Width - zielony)
normalnie około 2 - 2.3 milisekundy, a po włączeniu klimy 3 ms
Oczywiście są to wartości dla paliwa LPG, dla benzyny nieco się różnią,
jak widać auto na klimie musi wiecej palić
Anonymous - 11-08-2009, 08:04
Wczoraj zakupiłem owy kabelek i program. Podłączyłem do cari i wszystko zaskoczyło za pierwszym razem, co mnie pozytywnie zdziwiło. Zastanawiam się tylko po co "aren195612" mostkowałeś pin 1-4? Dzisiaj jak dam rade to wrzucę parę pomiarów.
aren195612 - 11-08-2009, 19:58
willson1981 napisał/a: | Zastanawiam się tylko po co "aren195612" mostkowałeś pin 1-4? |
Po to co by kody DTC /błędy silnika/ czytać.
Jak sprowokuję jakiś błąd to zobaczę czy to działa.
Tak nawiasem w/g jakiego protokółu łączyłeś sie ze swoim ECU:
Mitsubishi MUT czy OBD II ?.
Być moze do samego połączenie się z ECU dla odczytu parametrów nie trzeba nic mostkować, nie wiem, nie sprawdzałem. Z tym że musi być MUT dla naszych silników.
Anonymous - 12-08-2009, 00:22
W książce serwisowej urządzeń diagnostycznych Bosch też podają, żeby 1 połączyć z masą (w tym przypadku 4)
Anonymous - 12-08-2009, 00:48
Troszeczkę dzisiaj posiedziałem w samochodzie i o to co uzyskałem. Troszkę niedobrze bo samochód był aktywny 2 godziny przed pomiarem i brak na odczytach typowego wstępu.
http://rc-electrotown.pl/cari/1.jpg
http://rc-electrotown.pl/cari/2.jpg
http://rc-electrotown.pl/cari/5.jpg
Zastanawiam się cały czas co jest powodem, że mi pali 13,5L. Może uda mi się wychwycić to z tych odczytów.
I tu jeszcze jeden wykres po małej przygazówce.
http://rc-electrotown.pl/cari/7.jpg
woxy - 14-08-2009, 21:49
Dzisiaj dorwałem kabelek, zwarłem 1 i 4, no i evoscan ruszył.
Ustawienia to:
- openport 1.3
- Mitsubishi MUTIII
- ECU Select EFI
- DTC Method MUTII EFI
Odczyty w logach idą ładnie i są ok.
Natomiast gdy chciałem odczytać DTC, to mi wywala błąd odczytu ECU, z komunikatem "No response from vehicle ECU", "Turn off/on wehicle and try again".
Actuatory działają, włączałem sobie wiatraczki czy pompę paliwa.
Czy evoscan odczytuje błędy czy niestety trzeba inne specjalistyczne oprogramowanie + okablowanie?
P.S. Uruchamiałem pod MS Vista w trybie Uruchom jako... (wtedy evoscan był w trybie R/W)
Anonymous - 14-08-2009, 22:09
jak próbowałem z DTC to w logu pisało, że połączył sie bez problemu,
tylko lista pusta bo błędów nie miałem wiec EvoScan powinien odczytywac błędy
aren195612 - 14-08-2009, 22:20
Mi po entej próbie wyszło takie coś:
===================================================================
[img] [/img]
===================================================================
Chyba się chwali że dokonał testu określonych podzespołów.
Odpiąłem wtykę od przepływomierza, to jest taki błąd który ujawnia się po odpaleniu autka, więc na postoju go nie wykrył, ale za to można go wymrugać po uruchomieniu silnika, program niestety i w tej sytuacji błędu nie zobaczył. Mruganie kontrolki powoduje sam fakt podłaczenia kabla do gniazda OBDII. Czyli coś takiego jak spinacz miedzy 1-4 pinem.
Czyli w sumie z odczytem błędów póki co- niezbyt.
woxy - 17-08-2009, 19:16
aren195612 napisał/a: | Chyba się chwali że dokonał testu określonych podzespołów. |
Nie wiem czy się chwali, ale mi po zwiększeniu Timeout z 1000 na 10000 ms udało się odczytać DCT i wyszło "Vehicle speedometer error".
|
|
|