To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Silnik bierze olej

Anonymous - 17-08-2006, 09:06
Temat postu: Silnik bierze olej
Mam pytanie bardziej z dziedziny ogolne niz konkretnieco do galanta.
Silnik pali mi olej i olej wycieka na uszczelkach. silnik przejehal 170k mil. Czy lepiej nie ruszac i jezdzic az sie totalnie rozkraczy czy warto wymienic uszczelki i pierscienie?I znowu czy wystarczy wymiana pierscieni czy sa potrzebne jakies dodatkowe operacje?

Moze podrzucicie mi ciekawe linki zeby sie lepiej zapoznac z tematem.

Krzyzak - 17-08-2006, 10:34

Wycieki powinieneś zlikwidować - raz, że to niezbyt ciekawie wygląda (brudny, zafajdany silnik jak i miejsce pod nim), dwa że jakieś przeglądy dopuszczające do ruchu są pewnie i w usa, więc mogą przez to go nie przedłużyć.

Co do pierścieni - raczej bym nie ruszał, jeśli auto nie było notorycznie przegrzane i miało odpowiedni poziom smarowania (olej wymieniany na czas, odpowiedni stan), to raczej nie będą zużyte. Prędzej uszczelniacze na trzonkach zaworów pompują olej.
Przy ew. wymienie pierścieni trzeba dokładnie pomierzyć wszelkie wartości zużycia cylindrów a także ocenić stan reszty silnika.

Anonymous - 17-08-2006, 23:01

Krzyzak napisał/a:
dwa że jakieś przeglądy dopuszczające do ruchu są pewnie i w usa
nie na Florydzie:)
Tak podejrzewalem ze z pierscieniami to za durzo roboty. Ale wydaje mi sie ze mam wyciek na zimeringu przy zaplonie(jesli ktos wie o co mi chodzi:) Tam gdzie sie zaczynaja kable idace do swiec. Mozna wymienic ta uszczelke tak zeby nie poprzestawiac wszystkiego?

Krzyzak - 18-08-2006, 09:06

tam jest o-ring - okrągła uszczelka gumowa a nie simmering
po odkręceniu śrub wyciągasz cały aparat - na wale ustawiasz pozycję T (tak, aby zawory 1 cyl były luźne) a na aparacie też masz taką kreskę i kropkę nabitą - wszystko zgrywasz, zmieniasz oring, wsadzasz, dokręcasz



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group