To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant VR4 E88A 92-96 - łozysko tył

Frost - 08-08-2009, 15:11
Temat postu: łozysko tył
Kto robił już u siebie tylne łozyska ??
Dziś sobota więc juz po zakupie części, ale za to mam czas na wypytanie sie. Jeszcze zwrotnicy nie rozebrałem do końca i się pytam:

same łożysko czy z piastą, gdzie warto kupić ??

swinks_UK - 08-08-2009, 22:28

W ECxx łożysko z piastą (pasują z Eclipse), nie wiem czy w E8xx były te same.
Anonymous - 09-08-2009, 16:20

W e5xx można samo i z piastą. Z piastą prościej i szybciej. Samo łożysko zaś trzeba zdjąć z piasty (pamiętając o koronce ABS), nie ma jak i trzeba wewnętrzną bieżnię ciąć, można przy tym zniszczyć półośkę. Poza tym szpilki nie są najwyższego sortu i "wprawny" wulkanizator potrafi jednym pociągnięciem klucza zniszczyć takową podczas zakładania koła. Różnica finansowa nie jest taka duża, a różnica w szybkości montażu ogromna i przy okazji nowe szpilki.
"Wybór należy do Ciebie".

Anonymous - 09-08-2009, 18:42

swinks_UK napisał/a:
W ECxx łożysko z piastą (pasują z Eclipse), nie wiem czy w E8xx były te same.


Nie są te same przerabiałem ten temat 2 lata temu tylko oryginał

Frost - 10-08-2009, 09:41

ptwardy napisał/a:
pamiętając o koronce ABS
w E88A abs jest na półosi. Pojade dziś do kolesia na prase i zobaczymy czy zejdzie samo łożysko, jak nie to będzie trzeba z piastą, tylko z E54A są zupełnie inne bo nie mają napędu na tył....
Na allegro posucha, wszystkie do E5xA a te nie pasują do mojego - W IC koszt łózyska z piastą po rabacie 700zł - buhaha, oby dało rade wycisnąć same łozysko

załączam wam fotki jak ono wyglada, może sie kiedyś przydać :D

http://www.fotosik.pl/pok...02616bd58e.html

http://www.fotosik.pl/pok...8c028e3faf.html

http://www.fotosik.pl/pok...a72f3dcc8c.html


Łożysko kupione osobno u Japaneze - koszt 273zł + wysyłka, naprawa gratis :D Warto sobie to zapamiętać

wymiary łożyska tylnego





[ Dodano: 28-08-2009, 10:55 ]
Nówka sztuka nie śmigana NTN




Justyn@ - 27-10-2010, 20:50

Mam galanta 97' u mnie lozyska padaja co jakis rok:) niestety... blizej nie zidentyfikowałam czemu ostatnio za łozysko tylknie prawe placiłam 260zł wymiana nie wiem ile bo robie to z chlopakiem ale to jest niezły zakret z tym:) jestem poczatkujaca na forum moze ktos mi pomoze gdziem mam zwrocic sie z pytaniem o nawiew w moim modelu? :) pozdrawiam
mitsu_pl - 27-10-2010, 21:04

Ze wszystkimi pytaniami na temat swojego galanta powinnaś się zwracać w tym temacie:

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=114

gres - 28-10-2010, 09:23

ja wymieniałem a pisałem w temacie o nazwie łożysko przód :D
Ale kurka nie pamiętam już na czym stanęło! :( chyba tak jak frost czyli wyszło łożysko z piasty.

xep - 15-09-2011, 21:25

Wiem, że "odgrzewam kotleta" sprzed roku, ale smutny Gal stojący od ponad miesiąca w garażu nie daje mi spokoju...

Jak już wspominałem w innym temacie, zakupiłem maszynę z wyjącym łożyskiem.
Niestety - okazało się, że wybić łożyska z piasty się nie da. Przyczyna banalna - kulki zewnętrznego, mniejszego łożyska nie śmigają po pierścieniu, ale po bieżni która jest odlana w piaście...
Ceny nowej oscylują w okolicach 1k+ zł (Japaneze, motoryzacyjne w okolicy). Serwis www.japonce.pl który oferował piastę za ok 600zł też na wiele się nie zdał (wszystkie telefony off, pomieszane numery części w katalogu itp).
Co ciekawe, mocowanie i wymiary piasty są identyczne jak te podane przez Frosta...

Tak więc:
Jeśli dysponujecie namiarem na sklep, w którym można za w miarę rozsądne pieniądze dostać całą piastę/macie na zbyciu sztukę, z której można normalnie wycisnąć łożysko i wprasować nowe/piastę-używkę lub jakiekolwiek inne pomysły - walcie jak w dym...

Pozdrawiam
xep

jacek11 - 15-09-2011, 22:28

xep napisał/a:
Przyczyna banalna - kulki zewnętrznego, mniejszego łożyska nie śmigają po pierścieniu, ale po bieżni która jest odlana w piaście...

To jest w ogóle możliwe?

Frost - 16-09-2011, 10:33

xep, weż zdemontuj tylną piaste i idź na prase, Niech wywalą wszystko i wtedy zobaczysz co sie nada a co nie, ponieważ jak ja patrzałem na swoją to też mi sie wydawało że sie nie da, bo wyglada to na jeden element, a tak nie jest.

No i porób jakieś fotki zebym wiedział o czym mówimy i ewent. coś sie doradzi

swinks_UK - 17-09-2011, 07:37

Patrząc na zdjęcia Frosta wychodzi, ze w waszych E8xx są tylne piasty 4 szpilowe. Dziwne. Jednak samo łożysko i flansza IMO jest ta sama co w ECxx i Eclipse z napędem AWD. Może na przyszłość tańszym rozwiązaniem byłoby przełożyć wszystkie piasty na te 5 szpilowe z Eclipse lub Legnuma. Łatwiej zamienników szukać, choćby w USA są w przystępnych cenach.
Frost - 17-09-2011, 13:18

i tu masz racje swinks_UK, wystarczy zmienić samą piaste i ma sie 5x114,3 :)
Wszyc - 17-09-2011, 14:57

Ja to będę robić i jakoś z obliczeń mi to tanio nie wychodzi -_-' chyba że stopniowo wymieniać hehe raz jedno koło na 5 szpilek a reszta na 4 a potem znów się gdzieś dołoży na 5 szpilek przy wymianie haha :D
xep - 17-09-2011, 16:43

@Frost

Dopiero dziś udało mi się znaleźć chwilę i dobrać do piasty.
Tak właśnie wygląda:

Kod:
http://www10.speedyshare.com/files/30355085/download/zewnatrz.jpg
http://www13.speedyshare.com/files/30355115/download/wewnatrz.jpg



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group