Galant VR4 E88A 92-96 - łozysko tył 
						
												 Frost - 08-08-2009, 14:11 Temat postu: łozysko tył Kto robił już u siebie tylne łozyska ??
 
Dziś sobota więc juz po zakupie części, ale za to mam czas na wypytanie sie. Jeszcze zwrotnicy nie rozebrałem do końca i się pytam:
 
 
same łożysko czy z piastą, gdzie warto kupić ??
												 swinks_UK - 08-08-2009, 21:28
  W ECxx łożysko z piastą (pasują z Eclipse), nie wiem czy w E8xx były te same.
												 Anonymous - 09-08-2009, 15:20
  W e5xx można samo i z piastą. Z piastą prościej i szybciej. Samo łożysko zaś trzeba zdjąć z piasty (pamiętając o koronce ABS), nie ma jak i trzeba wewnętrzną bieżnię ciąć, można przy tym zniszczyć półośkę. Poza tym szpilki nie są najwyższego sortu i "wprawny" wulkanizator potrafi jednym pociągnięciem klucza zniszczyć takową podczas zakładania koła. Różnica finansowa nie jest taka duża, a różnica w szybkości montażu ogromna i przy okazji nowe szpilki.
 
"Wybór należy do Ciebie".
												 Anonymous - 09-08-2009, 17:42
 
  	  | swinks_UK napisał/a: | 	 		  | W ECxx łożysko z piastą (pasują z Eclipse), nie wiem czy w E8xx były te same. | 	  
 
 
Nie są te same przerabiałem ten temat 2 lata temu tylko oryginał
												 Frost - 10-08-2009, 08:41
 
  	  | ptwardy napisał/a: | 	 		  | pamiętając o koronce ABS | 	   w E88A abs jest na półosi. Pojade dziś do kolesia na prase i zobaczymy czy zejdzie samo łożysko, jak nie to będzie trzeba z piastą, tylko z E54A są zupełnie inne bo nie mają napędu na tył....
 
Na allegro posucha, wszystkie do E5xA a te nie pasują do mojego - W IC koszt łózyska z piastą po rabacie 700zł - buhaha, oby dało rade wycisnąć same łozysko 
 
 
załączam wam fotki jak ono wyglada, może sie kiedyś przydać   
 
 
http://www.fotosik.pl/pok...02616bd58e.html
 
 
http://www.fotosik.pl/pok...8c028e3faf.html
 
 
http://www.fotosik.pl/pok...a72f3dcc8c.html 
 
 
 
Łożysko kupione osobno u Japaneze - koszt 273zł + wysyłka, naprawa gratis    Warto sobie to zapamiętać 
 
 
wymiary łożyska tylnego
 
 
 
 
 
  
 
 
[ Dodano: 28-08-2009, 10:55 ]
 
Nówka sztuka nie śmigana NTN
 
 
 
 
 
 
												 Justyn@ - 27-10-2010, 19:50
  Mam galanta 97' u mnie lozyska padaja co jakis rok:) niestety... blizej nie zidentyfikowałam czemu ostatnio za łozysko tylknie prawe placiłam 260zł wymiana nie wiem ile bo robie to z chlopakiem ale to jest niezły zakret z tym:) jestem poczatkujaca na forum moze ktos mi pomoze gdziem mam zwrocic sie z pytaniem o nawiew w moim modelu?    pozdrawiam
												 mitsu_pl - 27-10-2010, 20:04
  Ze wszystkimi pytaniami na temat swojego galanta powinnaś się zwracać w tym temacie:
 
 
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=114
												 gres - 28-10-2010, 08:23
  ja wymieniałem a pisałem w temacie o nazwie łożysko przód    
 
Ale kurka nie pamiętam już na czym stanęło!    chyba tak jak frost czyli wyszło łożysko z piasty.
												 xep - 15-09-2011, 20:25
  Wiem, że "odgrzewam kotleta" sprzed roku, ale smutny Gal stojący od ponad miesiąca w garażu nie daje mi spokoju...
 
 
Jak już wspominałem w innym temacie, zakupiłem maszynę z wyjącym łożyskiem.
 
Niestety - okazało się, że wybić łożyska z piasty się nie da. Przyczyna banalna - kulki zewnętrznego, mniejszego łożyska nie śmigają po pierścieniu, ale po bieżni która jest odlana w piaście...
 
Ceny nowej oscylują w okolicach 1k+ zł (Japaneze, motoryzacyjne w okolicy). Serwis www.japonce.pl który oferował piastę za ok 600zł też na wiele się nie zdał (wszystkie telefony off, pomieszane numery części w katalogu itp).
 
Co ciekawe, mocowanie i wymiary piasty są identyczne jak te podane przez Frosta...
 
 
Tak więc:
 
Jeśli dysponujecie namiarem na sklep, w którym można za w miarę rozsądne pieniądze dostać całą piastę/macie na zbyciu sztukę, z której można normalnie wycisnąć łożysko i wprasować nowe/piastę-używkę lub jakiekolwiek inne pomysły - walcie jak w dym...
 
 
Pozdrawiam
 
xep
												 jacek11 - 15-09-2011, 21:28
 
  	  | xep napisał/a: | 	 		  |  Przyczyna banalna - kulki zewnętrznego, mniejszego łożyska nie śmigają po pierścieniu, ale po bieżni która jest odlana w piaście...  | 	  
 
To jest w ogóle możliwe?
												 Frost - 16-09-2011, 09:33
  xep, weż zdemontuj tylną piaste i idź na prase, Niech wywalą wszystko i wtedy zobaczysz co sie nada a co nie, ponieważ jak ja patrzałem na swoją to też mi sie wydawało że sie nie da, bo wyglada to na jeden element, a tak nie jest.
 
 
No i porób jakieś fotki zebym wiedział o czym mówimy i ewent. coś sie doradzi
												 swinks_UK - 17-09-2011, 06:37
  Patrząc na zdjęcia Frosta wychodzi, ze w waszych E8xx są tylne piasty 4 szpilowe. Dziwne. Jednak samo łożysko i flansza IMO jest ta sama co w ECxx i Eclipse z napędem AWD. Może na przyszłość tańszym rozwiązaniem byłoby przełożyć wszystkie piasty na te 5 szpilowe z Eclipse lub Legnuma. Łatwiej zamienników szukać, choćby w USA są w przystępnych cenach.
												 Frost - 17-09-2011, 12:18
  i tu masz racje swinks_UK, wystarczy zmienić samą piaste i ma sie 5x114,3  
												 Wszyc - 17-09-2011, 13:57
  Ja to będę robić i jakoś z obliczeń mi to tanio nie wychodzi -_-' chyba że stopniowo wymieniać hehe raz jedno koło na 5 szpilek a reszta na 4 a potem znów się gdzieś dołoży na 5 szpilek przy wymianie haha  
												 xep - 17-09-2011, 15:43
  @Frost
 
 
Dopiero dziś udało mi się znaleźć chwilę i dobrać do piasty.
 
Tak właśnie wygląda:
 
 
 	  | Kod: | 	 		  http://www10.speedyshare.com/files/30355085/download/zewnatrz.jpg
 
http://www13.speedyshare.com/files/30355115/download/wewnatrz.jpg | 	  
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |