To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Rozrząd i niespodzianka

LEWY - 20-08-2009, 10:37
Temat postu: Rozrząd i niespodzianka
Wczoraj gdy wracałem po miłej wizycie u dentysty nagle silnik zgasł spróbowałem jeszcze raz zakręcił a nie zapalił.
Pasek od alternatora był postrzępiony i jego resztki wisiały na rolkach chciałem go wyciągnąć
ale udało się wyjąć dwa paski.
dla pewność zdjąłem osłonę i taki widok zastałem
.
Przez myśl przeszło mi że jeżeli będę miał pecha to lepiej od razu kupić DID-a
tylko czy skrzynia podoła no pewnie kompa bym musiał zmienić ale czy była by możliwość przerobić wiązkę do nowego komputera by nie trzeba było wyciągać wszystkich kabli

LukaszSZ999 - 20-08-2009, 11:36

Pasek rozrządu też pękł? Jak to mozliwe ze koło rozrządu jest gołe bez osłony?
docencik87 - 20-08-2009, 11:40

LukaszSZ999 napisał/a:
Jak to mozliwe ze koło rozrządu jest gołe bez osłony?
LEWY napisał/a:
dla pewność zdjąłem osłonę i taki widok zastałem


Trzeba zdjąć główkę i zobaczyć...

I będzie boleć...

Powiedz jeszcze czy wymieniałeś pasek po zakupie?? Jeśli tak to na jaki, byśmy uważali...

LEWY - 20-08-2009, 11:53

Wszystko było zrobione po zakupie na tym rozrządzie miałem zrobione 31tys wiec jeszcze 3 razy tyle mógłbym zrobić wszystko było kupione u JAPANEZE więc nie sadze by o jakość tu chodziło jest jedno przypuszczenie ze może z którąś rolką coś jest nie tak
LukaszSZ999 - 20-08-2009, 12:06

Dziwne troche. żeby dwa paski strzeliły razem... lewarek pod miskę i odkrecaj mocowanie silnika. Wtedy wszystko widać.

[ Dodano: 20-08-2009, 12:12 ]
Chyba wiem co sie mogło stać. Poszarpany pasek od osprzetu wkręcił się w kółko rozrządu na wale. Zaklinował i pasek rozrzadu też wyrwało. Ciekawe jak teraz sie maja zawory.

Anonymous - 20-08-2009, 12:20

http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=18005inne forum jednak te same silniki i te same problemy, wiele przyczyn w tych silnikach jest powodem zrywania paska i nie było by w tym nic bolesnego jednak w tych konstrukcjach w 90% ZERWANY PASEK nawija sie na kolo pasowe strzępiąc przy okazji pasek rozrządu a następstwem tego z reguły jest remont glowicy itd itp.
Bartek - 20-08-2009, 12:57

W dieslach zawory są prostopadłe do tłoków, więc w 99% zawory nie pogięły się. Wymienić trzeba połamane dźwigienki zaworowe, założyć pasek i naprzód :)

[ Dodano: 20-08-2009, 12:58 ]
PS. A koło pasowe na wale masz całe? - To jest główna przyczyna zrywania paska rozrządu we francajskich dieslach

LukaszSZ999 - 20-08-2009, 15:09

Prostopadłe??? Nie możliwe. Mogą jedynie nie wystawać ponad głowice w co wątpie.

Na pewno zgiął któryś zawór bo stał się to podczas jazdy a potem jeszcze próbował go odpalić.. Wymiana zaworu to mały koszt w porównaniu z demontażem głowicy w serwisie.

Krzyzak - 20-08-2009, 15:21

LukaszSZ999 napisał/a:
Wymiana zaworu to mały koszt w porównaniu z demontażem głowicy w serwisie.

a jak sie wymienia zawor bez demontazu glowicy???

Bartek - 20-08-2009, 15:31

LukaszSZ999, wystają ponad głowicę, dlatego pękają dźwigienki. Nie krzywią się trzonki, bo siła działa na zawór idealnie równolegle do trzonka. W benzynowych jednostkach zawory są umieszczone pod kątem do denka tłoka, stąd się krzywią.

Kręcenie i próby odpalenia PO zerwaniu paska są bezpieczne i nie powodują żadnych skutków, ponieważ po zerwaniu paska zawory zamykają się, przez to, że układ sprężyn zaworowych dąży do minimalizacji własnej energii i ustawi się zawsze w pozycji o najmniejszym otwarciu zaworów.

Głowicy nie trzeba demontować, wymieniać zaworów itp. Wymienić dźwigienki, założyć pasek i naprzód......

[ Dodano: 20-08-2009, 15:34 ]
LukaszSZ999 napisał/a:

Na pewno


Sorry, ale na pewno to nie masz pojęcia o czym piszesz......

Maretzky85 - 20-08-2009, 15:54

Zgadzam się z Bartkiem, w tych dieselkach zawory są prostopadle do tłoka, więc nie powinno im się nic stać. Przeważnie trzeba wymienić połamane dźwigienki, czasami śruby mocujące zespół dźwigienek, bo mogą się wygiąć, zmienić pasek i gotowe :)
Przy bardzo mocnym strzale może głowica też ucierpieć, ale to naprawdę duża siła musiałaby być.

LEWY - 20-08-2009, 17:38

Bardzo Wam wszystkim dziękuje niestety dopiero jutro okaże się co i jak,
fajnie by było jak by to były małe koszta a jak nie to zobaczymy.
dzięki raz jeszcze.
Jutro wyda się kto był bliżej prawdy,
zakłady tylko do godz18 i wszystkie wpłaty bezpośrednio na konto :p

LukaszSZ999 - 20-08-2009, 18:23

Heh. Sory za to prostopadłe, bo o czym innym myślałem w tym momencie. Ale i tak sie moze zgiąc zawór. Sam tak miałem.... Bartek, a włoż śrubę w imadło i skreć ją, zobacz czy sie nie skrzywi mimo ze jest prostopadła do płaszczyzny "szczęk" imadła... Bedziesz mi tu gadał ze nie mam pojecia co mówie...

[ Dodano: 20-08-2009, 18:26 ]
Aha i jeszcze jedno. Kredcenie rozrusznikiem po peknieciu paska to juz przegiecie. Któryś tłok spotka się z zaworem i koniec. Spróbuj schowac wszystkie zawory... Nie da się, zawsze jeden jest wysuniety.

[ Dodano: 20-08-2009, 18:28 ]
Krzyzak napisał/a:
LukaszSZ999 napisał/a:
Wymiana zaworu to mały koszt w porównaniu z demontażem głowicy w serwisie.

a jak sie wymienia zawor bez demontazu glowicy???


Tak się składa ze sam zdjąłem głowice bo inaczej zabuliłbym 800zł a tak tylko 30zł za wymiane zaworu. Jesli ma ktoś troche odwagi i zaufania do swoich umiejętnosci to zdejmie głowice sam bez pomocy "fachmanów".

Maretzky85 - 20-08-2009, 18:56

LukaszSZ999, tylko 30 zł ?
Rozumiem, że złożyłeś na starej uszczelce i nie planowałeś głowicy, nie wspominając o innych uszczelkach (wydech, dolot) ?

LukaszSZ999 - 20-08-2009, 21:41

No dobra i jeszcze uszczelka. Liczyłem tylko koszt usługi. Zdąłem głowice z klektorami i pompą paliwa razem :) Trzeba było dwóch osób aby to wyciagnąć


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group