Carisma - Techniczne - Rozrząd i niespodzianka
LEWY - 20-08-2009, 10:37 Temat postu: Rozrząd i niespodzianka Wczoraj gdy wracałem po miłej wizycie u dentysty nagle silnik zgasł spróbowałem jeszcze raz zakręcił a nie zapalił.
Pasek od alternatora był postrzępiony i jego resztki wisiały na rolkach chciałem go wyciągnąć
ale udało się wyjąć dwa paski.
dla pewność zdjąłem osłonę i taki widok zastałem
.
Przez myśl przeszło mi że jeżeli będę miał pecha to lepiej od razu kupić DID-a
tylko czy skrzynia podoła no pewnie kompa bym musiał zmienić ale czy była by możliwość przerobić wiązkę do nowego komputera by nie trzeba było wyciągać wszystkich kabli
LukaszSZ999 - 20-08-2009, 11:36
Pasek rozrządu też pękł? Jak to mozliwe ze koło rozrządu jest gołe bez osłony?
docencik87 - 20-08-2009, 11:40
LukaszSZ999 napisał/a: | Jak to mozliwe ze koło rozrządu jest gołe bez osłony? |
LEWY napisał/a: | dla pewność zdjąłem osłonę i taki widok zastałem |
Trzeba zdjąć główkę i zobaczyć...
I będzie boleć...
Powiedz jeszcze czy wymieniałeś pasek po zakupie?? Jeśli tak to na jaki, byśmy uważali...
LEWY - 20-08-2009, 11:53
Wszystko było zrobione po zakupie na tym rozrządzie miałem zrobione 31tys wiec jeszcze 3 razy tyle mógłbym zrobić wszystko było kupione u JAPANEZE więc nie sadze by o jakość tu chodziło jest jedno przypuszczenie ze może z którąś rolką coś jest nie tak
LukaszSZ999 - 20-08-2009, 12:06
Dziwne troche. żeby dwa paski strzeliły razem... lewarek pod miskę i odkrecaj mocowanie silnika. Wtedy wszystko widać.
[ Dodano: 20-08-2009, 12:12 ]
Chyba wiem co sie mogło stać. Poszarpany pasek od osprzetu wkręcił się w kółko rozrządu na wale. Zaklinował i pasek rozrzadu też wyrwało. Ciekawe jak teraz sie maja zawory.
Anonymous - 20-08-2009, 12:20
http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=18005inne forum jednak te same silniki i te same problemy, wiele przyczyn w tych silnikach jest powodem zrywania paska i nie było by w tym nic bolesnego jednak w tych konstrukcjach w 90% ZERWANY PASEK nawija sie na kolo pasowe strzępiąc przy okazji pasek rozrządu a następstwem tego z reguły jest remont glowicy itd itp.
Bartek - 20-08-2009, 12:57
W dieslach zawory są prostopadłe do tłoków, więc w 99% zawory nie pogięły się. Wymienić trzeba połamane dźwigienki zaworowe, założyć pasek i naprzód
[ Dodano: 20-08-2009, 12:58 ]
PS. A koło pasowe na wale masz całe? - To jest główna przyczyna zrywania paska rozrządu we francajskich dieslach
LukaszSZ999 - 20-08-2009, 15:09
Prostopadłe??? Nie możliwe. Mogą jedynie nie wystawać ponad głowice w co wątpie.
Na pewno zgiął któryś zawór bo stał się to podczas jazdy a potem jeszcze próbował go odpalić.. Wymiana zaworu to mały koszt w porównaniu z demontażem głowicy w serwisie.
Krzyzak - 20-08-2009, 15:21
LukaszSZ999 napisał/a: | Wymiana zaworu to mały koszt w porównaniu z demontażem głowicy w serwisie. |
a jak sie wymienia zawor bez demontazu glowicy???
Bartek - 20-08-2009, 15:31
LukaszSZ999, wystają ponad głowicę, dlatego pękają dźwigienki. Nie krzywią się trzonki, bo siła działa na zawór idealnie równolegle do trzonka. W benzynowych jednostkach zawory są umieszczone pod kątem do denka tłoka, stąd się krzywią.
Kręcenie i próby odpalenia PO zerwaniu paska są bezpieczne i nie powodują żadnych skutków, ponieważ po zerwaniu paska zawory zamykają się, przez to, że układ sprężyn zaworowych dąży do minimalizacji własnej energii i ustawi się zawsze w pozycji o najmniejszym otwarciu zaworów.
Głowicy nie trzeba demontować, wymieniać zaworów itp. Wymienić dźwigienki, założyć pasek i naprzód......
[ Dodano: 20-08-2009, 15:34 ]
LukaszSZ999 napisał/a: |
Na pewno |
Sorry, ale na pewno to nie masz pojęcia o czym piszesz......
Maretzky85 - 20-08-2009, 15:54
Zgadzam się z Bartkiem, w tych dieselkach zawory są prostopadle do tłoka, więc nie powinno im się nic stać. Przeważnie trzeba wymienić połamane dźwigienki, czasami śruby mocujące zespół dźwigienek, bo mogą się wygiąć, zmienić pasek i gotowe
Przy bardzo mocnym strzale może głowica też ucierpieć, ale to naprawdę duża siła musiałaby być.
LEWY - 20-08-2009, 17:38
Bardzo Wam wszystkim dziękuje niestety dopiero jutro okaże się co i jak,
fajnie by było jak by to były małe koszta a jak nie to zobaczymy.
dzięki raz jeszcze.
Jutro wyda się kto był bliżej prawdy,
zakłady tylko do godz18 i wszystkie wpłaty bezpośrednio na konto
LukaszSZ999 - 20-08-2009, 18:23
Heh. Sory za to prostopadłe, bo o czym innym myślałem w tym momencie. Ale i tak sie moze zgiąc zawór. Sam tak miałem.... Bartek, a włoż śrubę w imadło i skreć ją, zobacz czy sie nie skrzywi mimo ze jest prostopadła do płaszczyzny "szczęk" imadła... Bedziesz mi tu gadał ze nie mam pojecia co mówie...
[ Dodano: 20-08-2009, 18:26 ]
Aha i jeszcze jedno. Kredcenie rozrusznikiem po peknieciu paska to juz przegiecie. Któryś tłok spotka się z zaworem i koniec. Spróbuj schowac wszystkie zawory... Nie da się, zawsze jeden jest wysuniety.
[ Dodano: 20-08-2009, 18:28 ]
Krzyzak napisał/a: | LukaszSZ999 napisał/a: | Wymiana zaworu to mały koszt w porównaniu z demontażem głowicy w serwisie. |
a jak sie wymienia zawor bez demontazu glowicy??? |
Tak się składa ze sam zdjąłem głowice bo inaczej zabuliłbym 800zł a tak tylko 30zł za wymiane zaworu. Jesli ma ktoś troche odwagi i zaufania do swoich umiejętnosci to zdejmie głowice sam bez pomocy "fachmanów".
Maretzky85 - 20-08-2009, 18:56
LukaszSZ999, tylko 30 zł ?
Rozumiem, że złożyłeś na starej uszczelce i nie planowałeś głowicy, nie wspominając o innych uszczelkach (wydech, dolot) ?
LukaszSZ999 - 20-08-2009, 21:41
No dobra i jeszcze uszczelka. Liczyłem tylko koszt usługi. Zdąłem głowice z klektorami i pompą paliwa razem Trzeba było dwóch osób aby to wyciagnąć
|
|
|