To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - szarpie kierownica na nierównościach.

sibkods - 03-09-2009, 21:34
Temat postu: szarpie kierownica na nierównościach.
Witam. Mam nowego Out 2009 2.0 DiD.
Wszystko OK, świetny samochodzik :mrgreen:
Mam tylko pytanie, mianowicie na nierównościach, nawet małych kierownica (po puszczeniu) nie trzyma sie w pionie, tylko "lata" to w lewo to w prawo na nierównościach, podczas jazdy trzeba uważnie ją trzymać :? Nie miałem czegoś takiego w poprzednim samochodzie, więc czy to normalne przy SUVach? Wina szerszych opon, wyższego zawieszenia, i trzeba sie przyzwyczaić czy coś nie tak ?

Krzysiek_slask - 03-09-2009, 22:54

Widze, ze jednak kupiles Outka.

Pochwalisz sie gdzie, ktory rok, z jakim wypasem i za ile ?

sylb - 04-09-2009, 00:19

No Outek to nie Mondeo czy C5, po prostu tak ma.
rezon - 04-09-2009, 08:32

sibkods napisał/a:
trzeba sie przyzwyczaić
niestety TTM czyli ten typ tak ma. Jazda na trybie 4WD Auto zmniejsza tę dolegliwość w porównaniu do 2WD, ale niestety do ideału wciąż daleko.
sibkods - 04-09-2009, 17:42

Czyli to normalne? Czym to jest spowodowane? Inne Suvy tez tak mają?

Wy też tak macie?

mitsu00 - 04-09-2009, 17:55

ja mam trochę inne pytanie:

czy jakk jeździcie w terenie, np podczas pokonywania nierówności to zawieszenie wam pracuje głośno? w moim przypadku tylne zawieszenie trochę hałasuje.Nic nie stuka tylko jakby lekko trzeszczy jak autko buja sie na boki.


Pozdr.

rezon - 05-09-2009, 19:29

sibkods napisał/a:
Czyli to normalne?
dla tego typu - tak.
sibkods napisał/a:
Czym to jest spowodowane?
pewny nie jestem ale chyba kilka rzeczy się na to składa - rozmiar kół (średnica i szerokość), dość duży moment obrotowy na kołach, nastawy wspomagania i napędu na 4 koła.
sibkods napisał/a:
Inne Suvy tez tak mają?
RAV4 inaczej się prowadziła na teście - mniej narowiście, ale i bardziej miękko, czego osobiście nie lubię na zakrętach
mitsu00 napisał/a:
jakk jeździcie w terenie, np podczas pokonywania nierówności to zawieszenie wam pracuje głośno?
u mnie nie słychać trzeszczenia zawieszenia. Czasami jakiś plastik się odezwie.
sylb - 05-09-2009, 23:51

Hmm, a trzeszczy u was siedzenie kierowcy.
mitsu00 - 06-09-2009, 00:27

kiedys mi trzeszczalo. ASO poprawilo obudowę plastikową gdzie jest panel sterowania fotelem i teraz jest git.

Pozdr.

karol_alasz - 08-09-2009, 21:34

A przy skręcie w lewo nie pyka wam coś z tyłu po prawej (jakby w okolicy siedzenia pasażera z tyłu po prawej cos w plasticzek stukało...)-tylko tam i tylko przy skręcie ostro w lewo...?
Karas - 17-09-2009, 21:04

Ja mam to samo jak sibkods a na dodatek rwie mi kierownice przy gwałtownym przyspieszniu jakby miał z 500 km
Grześku - 18-09-2009, 08:08

karol_alasz napisał/a:
A przy skręcie w lewo nie pyka wam coś z tyłu po prawej


jeżeli masz na myśli 'tyrkotanie', to przy skręcie w lewo od tygodnia mam!

Tylko nie wiem czy to powód do radości ;)

karol_alasz - 18-09-2009, 09:23

Grześku napisał/a:
jeżeli masz na myśli 'tyrkotanie'

Raczej pojedyncze pyknięcie jakby coś w plasticzek puknęło... Ktoś kiedyś napisał,że miał podobne coś w innym wózku i powiedziano mu w serwisie ,że to sprężyna amortyzatora może tak pykać-ale to byłby bardziej metaliczny stuk a nie "plasticzany"

Hitori - 18-10-2009, 16:47

sibkods napisał/a:
Czyli to normalne? Czym to jest spowodowane? Inne Suvy tez tak mają?

Wy też tak macie?


Wlasnie od jakiegos czasu tez jakos bardziej zaczelo mnie to irytowac i juz nawet zastanawialem sie czy nie pomarudzic w serwisie zeby cos zakombinowali ze wspomaganiem, jakos odczulili albo cos, nie wiem czy takie tricki sa wogle mozliwe. Mniej wiecej przez miesiac nie jezdzilem (urlop ;) hyy) i teraz jakos chyba sie odzwyczailem.

Jedna z przyczyn ktore dolewa oliwy do ognia moze byc prozaiczne zuzycie opon, jak juz wspomnialem wczesniej szarpanie kierownica jakos mniej mnie draznilo. 4x4 troche pomaga ale nie w kazdym przypadku. Najsmieszniejsze jest w moim przypadku to ze to w wiekszosci mniejsze nierownosci wybijaja miska z rownowagi niz jakies wieksze...

Trik - 19-10-2009, 11:59

sibkods napisał/a:
Mam tylko pytanie, mianowicie na nierównościach, nawet małych kierownica (po puszczeniu) nie trzyma sie w pionie, tylko "lata" to w lewo to w prawo na nierównościach, podczas jazdy trzeba uważnie ją trzymać

IMO. Ogólnie to chyba tak powinno być. Koło pracując na nierównościach robi to nie tylko oponą ale i geometrią zawieszenia i układem kierowniczym (kąty i tym podobne przekładają sie na układ kierowniczy)), co prowadzi właśnie do takiego zachowania. Zapytajcie kolegów od terenówek. Oni wiedzą o tym doskonale. Właśnie z tego powodu przy jeździe w ciężkim terenie powinno sie trzymac kierownicę całą dłonią "małpi chwyt'. Powód - przy pokonywaniu większych wertepów kierownica potrafi tak szarpnąć że łamie kciuk. Przynajmniej tak twierdzi mój kolega przeprawowiec.
karol_alasz napisał/a:
A przy skręcie w lewo nie pyka wam coś z tyłu po prawej (jakby w okolicy siedzenia pasażera z tyłu po prawej cos w plasticzek stukało...)-tylko tam i tylko przy skręcie ostro w lewo...?
Tu proponuje przyjżeć sie zapince pasów :biggrin: pasażera z przodu. W pewnych sytuacjach(np zakręcony pas) potrafi włąśnie stukać o plastik na środkowym słupku. W Lancerze też tak miewam i bardzo się zdziwiłem jak zobaczyłem o co biega.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group