To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Wagon Ogólne - wisko-olej,naprawa,zapytanie

szamcio11 - 23-08-2006, 20:44
Temat postu: wisko-olej,naprawa,zapytanie
Witam
Jestem tutaj nowy - na początek dzień dobry wszystkim
Jestem dość poważnie nastawiony na zakup Mitsubishi Space Wagon z napędem na cztery łapy. I właśnie kłopot - pzy oględzinach auta zauważyłem spory wyciek oleju z okolic sprzęgła wisko. Wygląda, że puścił simering i się ciecze z tego. Jaki do tego trzeba wlać olej, jaka może być cena, ile go trzeba, i jakie koszty reszty - łożyska, uszczelniacza?
Poprzedni właściciel nie dysponuje wiedzą w tym zakresie, albo nie chce tego ujawinić
Drugi mankament - może typowy dla tej marki - bardzo wolno poruszają się wycieraczki przedniej szyby. W najszybszym położeniu wygląda to jak bardzo wolno w innych autach
Bedę wdzięczny za odpowiedź - auto poza tym ładne, zadbane, chciałbym go kupić, ale nie wpuścić się w kanał z tym napędem
Pozdrawiam
Szamcio
Kraków

tomekrvf - 28-08-2006, 10:29

Co rozumiesz przez sprzęgło wisko? Olej może lecieć ze skrzyni, transferu lub tylnego dyfra. Z którego roku jest ten MSW?
Wiskoza jest na centralnym mechanizmie różnicowym i opcjonalnie może być w tylnym dyfrze. Sprecyzuj opis problemu i opisz dokładnie auto.
Sama naprawa nie powinna być droga.

szamcio11 - 28-08-2006, 15:51

Już opisuję: auto M Spade Wagon, 93 rok, silnik 2,0, z napędem AWD
Wyciek - z tyłu reduktora, w miejscy, gdzie wychodzi wał na tył
Wisko - bo z opisu wyniak, że tu jest zamontowane sprzęgło wiskotyczne, które przy różnicy obrotów przedniej i tylnej osi zmienia rozkład momentu na osie
Wg mechanika, który to oglądał, i który naprawiał (z tym drugim rozmaiwałem telfonicznie) cieknie z tylnego uszczelnienia reduktora. I stąd pytanie - o olej jaki tam ma być, ile go ma być, bo nie wiem kto co i ile wlał, i ewentualne koszty naprawy
W miarę możliwości poproszę o odpowiedź - o 1700 mam kupować auto
Wycieraczki - niezależnie od biegu, chodzą bardzo wolno
Miga kontrolka poziomu płynu chłodzącego
Wg mechanika, który serwisował to aut - uszczelniał skrzynię, jakiś wyciek z węży układu chłodzącego. ale poza tym nie stwierdził żadnych poważnych usterek
pozdrawiam
Szamcio

Krzyzak - 28-08-2006, 16:00

szamcio11 napisał/a:
Wycieraczki - niezależnie od biegu, chodzą bardzo wolno
Miga kontrolka poziomu płynu chłodzącego

- padł silniczek lub przełącznik
- raczej płynu spryskiwaczy

szamcio11 - 28-08-2006, 16:06

wycieraczki - działają tak od listopada - tak twierdzi poprzedni właściciel. W zależności od ustawienia położenia wyłącznika - chodzą szybciej lub wolniej, ale w najszybszym położeniu i tak bardzo wolno - jak najwolniejsze w innych autach którymi jeździłem
lampka - sądząc po sybolu wskazywało to raczej na poziom płynu chłodzącego.
Ale przypatrzę się jeszcze raz - byłaby to dobra wiadomość
Macie sugestie na co jeszcze zwrócić szczególną uwagę?
ile to realnie pali - bo i na forum, i w informacjach, dane są mocno rozbieżne?
szamcio

Krzyzak - 28-08-2006, 16:11

co do wycieraczek - ew. jeszcze w podszybiu jest przekazanie ruchu z jednej do drugiej wycieraczki - w środku są takie plastikowe kulki, zabezpieczone pierścieniem - czasem warto to przesmarować

ale myśle, że to coś z silniczkiem

szamcio11 - 28-08-2006, 16:18

może to będzie głupie pytanie - ale jeszcze auta nie kupiłem, i nie przygladałem się za dokładnie - jak się dostać do wycieraczek? bo od strony komory silnika nie da rady??? wystarczy zdjąć te plastiki podszybia? czy trzeba ściągać deskę?
popatrzę na te kulki -bo też wygląda mi to na opory ruchu. Silnik by się już chyba dawno spalił?
samcio

Krzyzak - 28-08-2006, 16:21

wystarczy plastiki z podszybia, potem te kratki nawiewowe i zaślepki - w środku będzie potem widać mechanizm
szamcio11 - 28-08-2006, 16:26

dzięki. To już wiem, czym muszę się zająć w pierwszej kolejności - o ile kupię.
Czy są tam potrzebne specjalne umiejętności do ściągnięcia tych plastików? jakieś patenty? ukryte zatrzaski?
szamcio

Krzyzak - 28-08-2006, 19:49

dasz rade - zobaczysz na oczy, to wszystko stanie sie jasne
michu_872 - 28-08-2006, 22:15

Co do tego wycieku oleju to sądze że poleciał simering na wejściu wału napędowego. Koszt niewielki. A co do ilości oleju to nie pamiętam dokładnie ile lałem do gala ale coś koło litra. Ja zalałem MIŚKA Mobilem 75W-90. Co do tej Swiecącej lampki ma to auto może sprykiwacze lamp :?: Bo jak ma to pewnie na osobnym zbiorniczku i tam pewnie jest sucho :P Błachostka ale każda świecąca kontrolka na żółto drażni...
szamcio11 - 29-08-2006, 08:30

NIe chcę zapeszyć - ale może jedno usunięte
kontrolka - faktycznie,ma spryskiwacze reflektorów, dolałem płynu, i na postoju kontrolka już nie świeci. Jeżeli to to - wielkie dzięki
Napiszę w nowym wątku - ale już jestem posiadaczem Space Wagona.
Tylko jeszcze nie wiem, czy mam się tak bardzo cieszyć?
szamcio

tomekrvf - 29-08-2006, 16:11

szamcio11, do transferu lejesz olej 75W-90 GL4 lub wyżej w ilości 0.6l. Simmering kup ori bo kosztuje 40 PLN (MR983368) a założysz i zapominasz na długi czas. Do skrzyni idzie taki sam olej w ilości 2.3l. Tylny dyfer zalany jest olejem SAE 90 GL5 0.7 litra
Wycieraczki wolno chodza bo pewnie zatarte są osie ramion wycieraczek - rozebrać, wyczyścić, nasmarować.
No i gratuluję fajnego czterołapa! :D Jak jeszcze ma VCU w tylnym dyfrze to w ogóle bomba.

szamcio11 - 30-08-2006, 09:10

Dzięki Tomekrvf
Co do oleju - w serwisach podali mi olej TAS-X castrola - czy to coś podobnego?
Transfer - czy mamy to samo na myśli - przystawka do skrzyni z której idzie napęd na tył? bo w serwisach uparcie mówią na to reduktor
Wycieraczki - wczoraj się namęczyłem, wyciągnąłem, i okazalo się, że mechanizm pracuje lekko, natomiast znacznie poprawiło pracę wyczyszczenie kostki z konektorami - cała była usyfiona jakimś smarem?masłem? Po wyczyszczeniu silniczek wycieraczek ożył i zaczął drugą młodość
VCU - czy to jakaą blokada mostu? jak spradzić, czy to ma? poza próbą ruszenia na błocie?? W środku żadnych dźwigni, przelączników itp do tego
pozdrawiam
szamcio

tomekrvf - 01-09-2006, 10:34

szamcio11 napisał/a:
TAS-X castrola

TAF-X
szamcio11 napisał/a:
Transfer - czy mamy to samo na myśli - przystawka do skrzyni z której idzie napęd na tył?

Transfer przekazuje napęd na tył. Reduktor zwiększa moment przekazywany na osie poprzez zwiększenie przełozenia, przeważnie dwukrotnie
VCU (Viscous Coupling Unit) jest to rodzaj blokady która działa (ogranicza poślizg) w momencie wystąpienia różnicy prędkości obrotowej pomiędzy osiami lub gdy jest w tylnym dyfrze między kołami.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group