Chcę kupić Lancera! - Zamierzam kupić Lancerka 2008/2009
Evo1501 - 08-09-2009, 17:19 Temat postu: Zamierzam kupić Lancerka 2008/2009 Witam,
Jako że treść tego forum bardzo przypadła mi do gustu (i jestem tu nowa) chciałabym zasięgnąć porady na temat zakupu Miśka...
Opcje Lancera to: 2,0 TDI 140 KM z 2008r, albo 1,8 143 KM 2009r...
Nie znam nikogo, kto jeździ Miśkami, dlatego zwracam się do Was...
Interesuje mnie codzienna eksploatacja autka min:
- spalanie (na różnych stronach piszą różnie)
- przyspieszenie (jak się ma te 143 KM do 1,8 i 140 KM do 2,0 TDI)
- zawieszenie (jak się zachowuje na zakrętach itp)
- widoczność z tyłu (ponoć tragedia)
Aha i jakie salony byście polecili z Pomorskiego...?
Z góry dziękuję za podpowiedzi,
Pozdrawiam.
Trik - 08-09-2009, 19:31
Na wszystkie lub prawie wszystkie twoje pytania odpowiedzi znajdziesz w tym dziale:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=135
gzesiolek - 08-09-2009, 22:47 Temat postu: Re: Zamierzam kupić Lancerka 2008/2009 Dama prosi... wiec cokolwiek odpowiem...
Evo1501 napisał/a: |
- spalanie (na różnych stronach piszą różnie)
|
Na pewno diesel oszczedniejszy, ale cena zwroci sie dopiero po ok. 100-120k km...
Benzynka 1,8 swoje spala...
a najlepiej jak sobie poprzegladasz wyniki ludzisk na motostacie (masz ikonke spalania u mnie w podpisie)
Evo1501 napisał/a: |
- przyspieszenie (jak się ma te 143 KM do 1,8 i 140 KM do 2,0 TDI)
|
Diesielkiem nie jezdzilem... te 143KM w 1,8 nie jest zbytnio narowistych, ale spokojnie wystarcza nawet jak na takie ciezkie autko jak Lancer... jak wkrecisz to czujesz ze przyspieszasz... jak nie wkrecisz to nie widze roznicy czy jade 1,5 czy 1,8
Evo1501 napisał/a: |
- zawieszenie (jak się zachowuje na zakrętach itp)
|
Jak dla mnie "rewelacja!", zakrety jak po sznurku, nawet jak jezdze prywatnym 1,5 to zwykle na zakretach jade szybciej niz inni bez utraty pcozucia bezpieczenstwa...
Evo1501 napisał/a: |
- widoczność z tyłu (ponoć tragedia)
|
No panoramy nie ma... jak sie bedzie autko rozbijac po miescie i parkowac na cm to polecam czujniki parkowania, albo pomoc kogos na zewnatrz jesli chodzi o widocznosc stricte drogowa, to tragedii nie ma... ogromne lusterka robia swoje
Evo1501 napisał/a: |
Aha i jakie salony byście polecili z Pomorskiego...?
|
niestety nie moj teren...
moze wycieczka do Białegostoku?
Crimson - 09-09-2009, 08:00
Evo1501 napisał/a: | Interesuje mnie codzienna eksploatacja autka min:
- spalanie (na różnych stronach piszą różnie)
- przyspieszenie (jak się ma te 143 KM do 1,8 i 140 KM do 2,0 TDI) |
Jeśli te dwa parametry są bardzo istotne, do tego dużo jazdy miejskiej, a pojemność wnętrza jest mniej ważna i ma to być Mitsubishi, to może lepszym rozwiązaniem byłby COLT RALLIART (dane z Samaru):
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 7.6
Spalanie:
w mieście [litry/100 km] 8.6,
poza miastem [litry/100 km] 5.7,
średnie [litry/100 km] 6.9.
jaca71 - 09-09-2009, 08:10
Wszystko fajnie ale na papierze
http://wysokieobroty.moto...57,3130225.html
http://www.autogaleria.pl....5-turbo,6.html
I mały cytat:
Cytat: | W czasie testu średnie spalanie wyniosło 8,8 litra/100 km. Jeżdżąc dynamicznie w mieście spaliliśmy ponad 12 litrów na setkę. Ale Colt ma jeszcze drugą stronę - jak odpuścisz poza miastem, z baku ulotni się mniej niż 6 litrów benzyny po każdych stu kilometrach. |
Czyli dokładnie tak samo jak Lancer 1,8 - potrafi na trasie zejść do okolic 6L/100km tak samo jak i spokojnie łyknąć ponad 13 w mieście i to bez szaleństwa.
BTW. Tak się zastanawiam, wszyscy idą w downsizing to dlaczego Mitsubishi nie pakuje tego silnika w Lancera? Przecież była by to świetna alternatywa dla TFSI by VW, T-jet by Fiat, TCE by Renault. 210Nm i 150KM chyba by sobie radziło z 1350kg lancera?
[/i]
[ Dodano: 09-09-2009, 08:13 ]
Evo1501 napisał/a: | - widoczność z tyłu (ponoć tragedia) |
Co to jest tragedia? W tylnej szybie widać wszystko, lusterka boczne wielkie jak w garderobie. Do tyłu widoczność jest ok. Ale za to do przodu wnerwiają mnie czasami słupki przednie poprowadzone bardzo płasko. Na niektórych skrzyżowaniach muszę się nieźle nagimnastykować by zobaczyć czy coś nie jedzie lub ktoś nie idzie.
tomekrvf - 09-09-2009, 08:14
jaca71 napisał/a: | 210Nm i 150KM chyba by sobie radziło z 1350kg lancera |
Pewnie lepiej jak 1.8
gzesiolek - 09-09-2009, 09:24
Jak dla mnie taki silnik byłby idealny, ale pewnie kosztowałby więcej niż 1,8
BTW, to konstrukcyjnie bardzo inny silnik od 1,5 wolnossacego? oczywiscie pomijajac turbosprezarke...
Evo1501 - 09-09-2009, 09:28
Dziękuję za pomoc, info jak najbardziej przydatne
Przy sprzyjających wiatrach w pierwszym kwartale przyszłego roku chciałabym się już pochwalić Ale co z tego wyjdzie - zobaczymy...
Z tego, co czytałam na forum można wymarudzić fajne rzeczy w salonach... Zobaczymy jak bardzo nieustępliwi są dealerzy w Trójmieście i okolicach...
Krótko mówiąc jestem zgrzana na Lancera jak pączek w maśle Myślę, że to dobry wybór...
Pozdrawiam, Ewa
gzesiolek - 09-09-2009, 09:39
Ewa, Ty sie tak na Lancerka nie napalaj bo to tylko przyzwoity d...woz tylko wyglada nieco lepiej od wiekszosci konkurentow...
wiec lepiej stonowac emocje niz sie pozniej zawiesc
moze jak chwile poczekasz do doczekasz na diselka od Mitsu, podobno mieli wymienic tego staruszka od VW, ale na razie cisza, chyba, ze ktos cos wie, czy slyszal...
jurekschroda - 12-09-2009, 11:45
Cytat: | to tylko przyzwoity d...woz tylko wyglada nieco lepiej od wiekszosci konkurentow... |
no nieeee... nie wygląda "nieco" tylko "niebo" lepiej od większości konkurentów
Na dizelka Mitsu jeszcze trooooooochę poczekasz. Jeśli chcesz odebrać auto w pierwszym kwartale nowego roku to możesz zrobić tak; złóż zamówienie do produkcji i odbierz jedno z pierwszych aut z rocznika 2010 jakie wpłyną do Polski, fabrycznie przystosowane do montażu gazu (silnik 1.8) - znika Ci problem ze spalaniem i masz auto dokładnie takie, jakie chcesz (dobierasz sobie dowolnie kolor
Evo1501 - 15-09-2009, 09:39
Dzięki koledzy za info - przyda się
Wybór padł na Lancera, ponieważ jak dla mnie wygrywa w swojej klasie w przedbiegach... A że jest przyzwoity, no cóż... Nie zamierzam się nim ścigać na 1/4
Jeżeli chodzi o kosmetykę, to z wyglądu podoba mi się baaaardzo... A jak mam marudzić o kolor, to koniecznie niebieski
jurekschroda - 15-09-2009, 10:05
niebieski..... rewelacyjny ! Tylko nie zakładaj mu złotych felg a la subaru Szkoda, że tak mało niebieskich lancerków jest na drogach - chociaż z drugiej strony, tym lepsze wrażenie jak już się jakiegoś spotka.
Evo1501 - 15-09-2009, 20:29
Jak Subaru, to tylko Legacy, jak niebieski Lancer, to tylko czarne felgi i fajne niskoprofilowe opony...
Niestety jeszcze marzenie...
krzychu - 16-09-2009, 09:24
Evo1501 napisał/a: | jak niebieski Lancer, to tylko czarne felgi i fajne niskoprofilowe opony... |
To nie jest jedna z tych rzeczy jak kolacja to tylko ze śniadaniem.
Lestat - 12-10-2009, 11:55
Ja bede mial w listopadzie diesla to sie wypowiem. Wiaze jednak dosc spore nadzieje z tym silnikiem. Jesli chodzi o tego diesla to z tego co wiem to jest to silnik jeszcze na pompo wtryskach czyli tak zwany tddi bez ukladu common raily a tym samym bez bardzo wrazliwych na plaiwo wtryskiwaczy (jak padna to nowe kosztuja srednio 1,5 tys za szt) Co do benzyny ja zrezygnowalem troche ze wzgledu wlasnie na charakterystyke silnika - jakies 170 Nm przy obrotach 4200 a w dieselku ponad 300 przy 1700 wiec przyspieszenie dzieki turbo jest o wiele wieksze. A te 143 Km w bz uzyskujesz przy 6000 obrotow....dla mnie auto juz za glosno wyje...tak mowi katalog Mitsu...a jaka rzeczywistość? No coz moja zona jezdzi RAV 4 (3-drzwiowa wersja wiec lzejsza od standardu w sumie waga jakies 1600 wiec tylko o 300 kg wiecej od lancera) silnik 2.0 - 150 km naped 4x4 i szczerze? Mialem wrazenie ze ma mniejsze przyspieszenie niz moj stary focus 1.8 tddi - 90 KM. Stad decyzja o dieslu
Jesli chodzi o zawieszenie - slyszalem bardzo duzo pochwal odnosnie prowadzenia w zakretach - ale sam to jeszcze sprawdze wiem ze z tylu jest multilink - czyli wielowahaczowość - niewiele producentów decyduje sie na takie rozwiazanie ktore oczywiscie poprawia znacznie komfort jazdy.
Podsumowujac nie moge doczekac sie listopada
|
|
|