To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Problem z automatem po wymianie skrzyni

krzysiek65 - 09-09-2009, 00:25
Temat postu: Problem z automatem po wymianie skrzyni
Włożyłem skrzynię z innej SIGMY do mojej ale bez wymiany TCU (100 % sprawny).Na postoju zero szarpnięć przy zminie położenia dzwigni zmiany biegów .Na wstecznym super ale do przodu jedzie cały czas na jedynce. Poziom oleju OK. Dawca mił taki sam silnik tj 24v. POMOCY!!
VirMan - 09-09-2009, 09:53

nie wiem.... ecu ? - sprawdziles komputer - strzelam ale trzeba sprawdzic,.. :)
krzysiek65 - 09-09-2009, 13:43

sprawdziłem TCU. Dawca miał TCU na trzy wtyczki a w aucie mam na dwie wtyczki. Co Wy na to?
VirMan - 09-09-2009, 18:03

no to masz odpowiedź ;)

[ Dodano: 09-09-2009, 18:03 ]
ps - to chciałeś jeździć bez komputera skrzyni czy jak ?

BartekWu - 09-09-2009, 21:31

Krzysiek raczej oczekiwał sugestii jak rozwiązać problem gdzie komputer i wiązka jest na 2 wtyczki, a skrzynia jeździła w dawcy, który miał kompa na 3.

Przelutować, wywalić wiązkę i kompa ?

Zajc3w - 09-09-2009, 22:39

Pytanie czy suma wykorzystanych pinów w obu kompach jest taka sama.
Jeśli nie to bez schematów obu instalacji nie ma najmniejszych szans.
Jeśli tak nadal potrzeba opisu sygnałów na poszczególnych pinach ale da rade przerobić wiązkę (zamienić wtyczki z 2 na 3.) i powinno działać na 3 wtykowym TCU

VirMan - 10-09-2009, 19:36

może i tak ,ale rozmieszczenie może by inne - napewno pasuje oryginalne ecu - bo tak to można szukać.. Labo zmienić cąłą wiązke skrzyni.. nie przerabiałem tematu - pytać łukasza
lukasz12 - 12-09-2009, 15:02

Zajc3w napisał/a:
Pytanie czy suma wykorzystanych pinów w obu kompach jest taka sama.
Jeśli nie to bez schematów obu instalacji nie ma najmniejszych szans.
Jeśli tak nadal potrzeba opisu sygnałów na poszczególnych pinach ale da rade przerobić wiązkę (zamienić wtyczki z 2 na 3.) i powinno działać na 3 wtykowym TCU



Odpowiem tak (bo sam taki scenariusz u siebie przerabiałem).

Ilość wyprowadzeń się nieco różni jednak z tego co pamiętam to różnica w podłączeniach od skrzyni sprowadza się do kilku rzeczy:

-inne połączenie przełącznika na skrzyni tzw. inhibitor switch
-czujnik temperatury na 3 piny w starszych skrzyniach i na 2 piny w nowszych
-tłoczek od kickdownu - nieco inna wtyczka ale samo podłączenie takie samo - 1 pin

Wydaje mi się że jeśli zamontujesz skrzynię starą do autaz z nowym TCU to powinna chodzić tzn przynajmniej biegi zmieniać, tutaj najpewniej jest problem z czujnikami wałków - wejściowego i wyjściowego. Na podstawie sygnałów z tych 2 czujników skrzynia wie jaka jest prędkość i kiedy ma zmienić bieg. Jeśli czujnik jest rozłączony to TCU nie ma informacji o prędkości w skrzyni więc na podstawie czego ma podjąć decyzję ? :) Dla programu w skrzyni jedynym wskaźnikiem jest sygnał z czujników a skoro go nie ma to program nie działa

PS.

U mnie skrzynia z 91 działa bezproblemowo już od 33 tysięcy km. Jedyne co wymieniłem to właśnie inhbitor switch, czujnik temperatury oleju i tłoczek od kickdownu. Nie wiem na 100% czy były zamieniane czujniki prędkości tzw. generatory impulsów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group