To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Praca klimatyzacji a obroty silnika

Moomin - 10-09-2009, 21:00
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Praca klimatyzacji a obroty silnika
Witam!

Chciałem Was zapytać - czy w Waszych autach odczuwa się załączanie i wyłączanie sprężarki klimatyzacji? Bo nie wiem czy to normalne, ale moje auto jakoś nerwowo na to reaguje - potrafi samo przyspieszyć przy wyłączaniu sprężarki, skaczą mu odczuwalnie obroty. Tak ma być czy coś nie tak? Jest to automat, bo może ma to znaczenie i przepustnicę mam elektroniczną. Wymieniałem właśnie i myślałem, że to ustąpi, ale na nowej (używanej) jest to samo. :(

P.S. Ktoś już o tym pisał, ale nie mogę znaleźć tamtego tematu.

SHARK1979 - 10-09-2009, 21:19

Moomin napisał/a:
czy w Waszych autach odczuwa się załączanie i wyłączanie sprężarki klimatyzacji?

U mnie tak, obroty troszke latają przy właczonej myśle, że to normalne

przemekx303 - 10-09-2009, 21:34

u mnie to samo ,widocznie ten typ tak ma
Moomin - 10-09-2009, 21:40

W takim razie OK. Dzięki za odpowiedzi. :)
scaniol - 10-09-2009, 21:48

cześć Moomin , u mnie zachowuje się identycznie jak opisujesz ( też automat ) , ale mam do Ciebie pytanie o automat właśnie , jak wygląda zmiana biegów ? czy od 1 do 4 jest płynna czy może któryś bieg przełącza Ci inaczej ? bo mam wrażenie , że po rozgrzaniu oleju w skrzyni z 2 na 3 dziwnie przełącza .
Moomin - 10-09-2009, 22:07

scaniol napisał/a:
cześć Moomin , u mnie zachowuje się identycznie jak opisujesz ( też automat ) , ale mam do Ciebie pytanie o automat właśnie , jak wygląda zmiana biegów ? czy od 1 do 4 jest płynna czy może któryś bieg przełącza Ci inaczej ? bo mam wrażenie , że po rozgrzaniu oleju w skrzyni z 2 na 3 dziwnie przełącza .

Hej!
W górę (od 1-4) to przełącza raczej normalnie, ale po rozgrzaniu olej redukcja z 3 na 2 jest czasem jakaś taka gwałtowniejsza. Nawet o to pytałem w ASO wczoraj. Panowie się przejechali, podłączyli do komputera i nic nieprawidłowego nie stwierdzili.
Akurat chyba zmiana między 2 i 3 może być troszkę inna bo z tego co czytałem to biegi 1, 2 są na jednym wałku, a 3 i 4 już na innym więc jak przechodzi z wałka na wałek to będzie trochę inaczej. Ale może głupoty gadam, jak tak to niech mnie ktoś poprawi. Coś takiego czytałem. :)
A na czym polega ta dziwność w Twoim przypadku?

scaniol - 10-09-2009, 22:12

przełączy i za chwilę obroty spadaja o jalies 300 obr w dół , na zimnym jest idealnie

[ Dodano: 10-09-2009, 22:14 ]
pytałem różnych mechaników i jest na to 150 odpowiedzi , kazdy mówi co innego

Moomin - 10-09-2009, 22:21

Tak chyba nie mam, ale jest też sytuacja tak koło 2500 obr, że trzymam wciśnięty gaz, auto się rozpędza, a obroty zamiast rosnąć, spadają o jakieś 200 i potem rosną dalej. Też o to w ASO pytałem. :) Jest tam jeden mechanik, który sam miał Carismę automat i mówił, że tak one mają. Jak to określił "te automaty zawsze były trochę dziurawe". :)
scaniol - 10-09-2009, 22:22

ile kosztuje w Aso podłaczenie kompa aby spr skrzynie

[ Dodano: 10-09-2009, 22:23 ]
na którym biegu tak Ci sie dzieje

[ Dodano: 10-09-2009, 22:24 ]
pytam , ponieważ u mnie jest właśnie identycznie chwilę po przełączeniu z 2 na 3 , tak jak Ci napisałem

[ Dodano: 10-09-2009, 22:26 ]
u ojca w Camry przy przebiegu ok 390 000 km automat pracuje idealnie , nic się nie dzieje , jednak to prawda , że toyota ma bardzo dobre i niezniszczalne automaty

Moomin - 10-09-2009, 22:31

U mnie jest to chyba na trójce i/lub czwórce.
Ja jeżdżę do Białegostoku do Grafixu - samo podłączenie chyba 100zł, ale mi za to nigdy nie liczyli bo i tak podpinali komputer żeby sprawdzić problemy, z którymi się zgłaszałem. Chyba, że cena końcowa zawierała w sobie i podpięcie do MUTa...

scaniol - 10-09-2009, 22:55

czy twoje auto ma dobre przyspieszenie czy raczej bez szału
Moomin - 10-09-2009, 23:04

Nie narzekam na przyspieszenie. Fajnie się zbiera. Denerwuje właśnie tylko ta dziura koło 2500 bo wrażenie jest takie, że auto staje na chwilę. Sporo gorzej jest z przyspieszeniem gdy pracuje klimatyzacja...
A co, nie jesteś zadowolony ze swego?

[ Dodano: 10-09-2009, 23:11 ]
Aha, tak sobie uświadomiłem, że ta dziura w przyspieszeniu jest odczuwalna właśnie przy rozgrzanym oleju. Na zimnym albo lekko ciepłym tego raczej nie ma.

scaniol - 10-09-2009, 23:13

Kupiłem ją tanio bo trzeba było zrobić kilka rzeczy , ale jestem zawiedziony zawieszeniem ( zero luzów , a jednak coś puka i z przodu i z tyłu ) , przyspieszenia też nie ma rewelacyjnego po przejściu z Camry 3.5 270 koników :D , ogólnie nie myślełem , że będzie tyle problemów z przepustnicą , zawieszeniem i takie tam rózne pierdoły .
Anonymous - 10-09-2009, 23:14

u mnie oobroty spadaja do 500 potem sie lekko podnosza, nic nie faluje ale auto do 3000 tys zachowuje sie jakbym wiózł 2 tony, na plus 1 tona na przyczepce :D pozniej jest ok
scaniol - 10-09-2009, 23:16

Moomin , czyli u Ciebie jest dokładnie tak samo jak w moim aucie z tą jak to nazywasz ''dziurą '' , na zimny prawie nie czuć zmiany biegów , a na ciepłym oleju właśnie pojawia się ten problem co mnie wkurza bo lubię jak wszystko działa perfekcyjnie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group