Problemy techniczne - Skrzynia nie przełącza na 4 bieg
embejo - 12-09-2009, 13:23 Temat postu: Skrzynia nie przełącza na 4 bieg No i znowu ja. Po uzyskaniu info, którego poszukiwałem, zwracam się do Was z kolejnym problemem. Otóż w moim Galancie skrzynia automatyczna ma 4 przełożenia, ale niestety 4 bieg nie wskakuje. Jeżdżę w tym momencie z wł. przyciskiem O/D off, czyli skrzynia przełącza max do 3 biegu, dlatego, ponieważ bez wył. O/D off w momencie kiedy skrzynia powinna przełączyć na 4 bieg włącza się jakby bieg N, neutralny, jałowy, jak zwał tak zwał, w każdym bądź razie samochód mimo przełączonej dźwigni na D nie jedzie, tzn. mogę sobie dodawać gazu i tylko obroty idą w górę, a skrzynia jest rozłączona z ukł. napędowym. Pomaga tylko włączenie przycisku O/D off i skrzynia się "załącza" czyli znowu jest połączona z układem napędowym.
Miał ktoś z Was taką historię z automatem? Da się to jakoś zregenerować, a może nie? Czekam na wszelkie opinie.
lombard - 12-09-2009, 13:40
CZY ZMIANY BIEGÓW SĄ PŁYNNE???NIE MA SZARPNIĘĆ ITP.???
embejo - 13-09-2009, 15:48
lombard napisał/a: | CZY ZMIANY BIEGÓW SĄ PŁYNNE???NIE MA SZARPNIĘĆ ITP.??? |
Myślę, że tak, dobrze przełącza biegi
jacek11 - 13-09-2009, 16:39
Kiedy był wymieniany olej w skrzyni?
lombard, pisz proszę małą czcionką
Pisanie wielkimi literami oznacza krzyk
embejo - 13-09-2009, 20:07
jacek11 napisał/a: | Kiedy był wymieniany olej w skrzyni? |
Nie mam pojęcia kiedy wymieniany był olej w skrzyni, nie uzyskałem takich info od poprzedniego właściciela
jacek11 - 13-09-2009, 21:32
embejo napisał/a: | Nie mam pojęcia kiedy wymieniany był olej w skrzyni, nie uzyskałem takich info od poprzedniego właściciela |
Więc proponuję zacząć od wymiany,a jak nie pomoże to wtedy zacząć się martwić
jawaldek - 13-09-2009, 22:37
Zanim wdasz się w koszty wymiany oleju sprawdź na komputerze jaki jest błąd bo to może być przyczyna elektroniki. A olej wymieniaj w sprawdzonym i pewnym warsztacie bo to nie jest tak że tylko wylać i wlać->> z grubsza biorąc.A po moich perturbacjach z moją skrzynią UWAŻAJ co kupować i u kogo na Allegro.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41231
Zobacz też http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40551 to jest magia automatów
lombard - 14-09-2009, 01:17
Święte słowa kolego "jawaldek".Zacznij diagnozować problem od najprostszych żeczy...Skomplikować sobie temat zawsze możesz potem Moim skromnym zdaniem problem nie jest mechaniczny.
embejo - 15-09-2009, 14:16
No już jest pewna myśl, że nie koniecznie jest to wina samej skrzyni, a może to być sterownik, i zmiana skrzyni nic by tutaj mogła nie dać. Mój szwagier bawi się automatami, przekładał, rozkładał, składał już dziesiątki automatów, tyle że do "amerykańców" no ale automat to automat, więc podsunę mu pewną myśl i zobaczymy. Dobrze Drodzy Koledzy, będę coś próbował działać i na bieżąco Was informował co i jak, ewentualnie jakieś pytanka gdybym miał, będę śmiało się zwracał.
Hugo - 16-09-2009, 14:49
embejo napisał/a: | automat to automat | Akurat w przypadku automatów Mitsu to nie do końca...
Poczytaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=12962
embejo - 19-09-2009, 02:55
Więc, wracając do tematu, na pewno do wymiany mam olej. I teraz mając świadomość, że rodzaj oleju, a dokładnie jego oznaczenie ma ogromne znaczenie co do skrzyni, mam pytanie, jaki to ma być olej, ATF II czy ATF III ?
jacek11 - 19-09-2009, 13:04
Czytałem,że najlepszy Dextron.Ale niech się wypowie użytkownik takiej skrzynki
embejo - 26-09-2009, 04:26
No więc tak. Olej w skrzyni wymieniony na ElfMatic G3, do tego filtr oleju oraz uszczelka pod miską, stary olej to rzeczywiście nie był olej tylko jakaś maź nieokreślonego koloru. Trochę pojeździłem, a skrzynia dalej nie wrzuca 4 biegu. Jakieś sugestie?
mario mario - 02-10-2009, 07:05
obawiam się, że coś ze sterowaniem padło. Sam komputer jakby odmówił posłuszeństwa to nie załaczałby wogóle skrzyni. Tak jak koledzy podpowiadają, zacznij od podłączenia pod komputer. W tym miejscu podpowiem abyś sie udał do warsztatu zajmujacego się ASB a nie do ASO ja z ASo mam nie miłe doświadczenia. Z drugiej strony wizyta w warsztacie ASB może zakończyć się naciągnięciem na naprawę skrzyni i nie zdziw się jak usłyszysz, że bez wyciągania skrzyni nic nieda się zdiagnozować, niestety tak już jest. Jestem z Lublina i wszystkich okolicznych speców od ASB odwiedziłem osobiście a co niektórych w Polsce obdzwoniłem. Wyobraź sobie fachowców, którzy ASB naprawiają od nastu lat a nie potrafili stwierdzić, że konwerter kończy się. No ale dość tych opowieści. TAk jak wszyscy podpowiadają podłacz pod komputer. Prośba z mojej strony to napisz ze szczegółami jak się zachowuje skrzynia na zimnym oleju i na gorącym czyli po przejechaniu około 20 kilo. Czy kupiłeś auto z tym problemem czy to stało śię w czasie uzytkowania. Jak te info już są to sorki. temat czytałem wczoraj a odpo. piszę przed pracą. Jak chcesz to daj nr kom. na pw, oddzwonię i pogadamy. Jak zdiagnozujesz problem to proszę napisz, a pomożesz innym. Pozdro.
embejo - 04-10-2009, 20:20
Wracając do mojego tematu. Jeśli chodzi o zimną skrzynię czy po przejechaniu około 20 km myślę, że większej różnicy nie ma. Jedyne co zauważyłem, to fakt, że na zimnej skrzyni przy 3000 obr/min mam około 75 km/h, natomiast po przejechaniu ok. 20-30 km przy 3000 obr mam 90 km/h. Żadnych innych różnic nie zauważyłem.
Aha, jeszcze jedno: skrzynię kupiłem z takim problemem, to znaczy auto z taką skrzynią.
|
|
|