Pajero II - [2.8 TD] Modyfikacja bagażnika
Faraonix - 16-09-2009, 00:10 Temat postu: [2.8 TD] Modyfikacja bagażnika jak w temacie tutaj jest opisana moja modyfikacja bagażnika
Mighn - 16-09-2009, 00:25
bardzo ładne i wygląda na całkiem praktyczne.
możliwe że podglądnę to i owo, bo sam mam w planie rewolucje w bagażniku
zbyszekm2 - 16-09-2009, 07:07 Temat postu: Re: Modyfikacja bagażnika
Faraonix napisał/a: | jak w temacie tutaj jest opisana moja modyfikacja bagażnika |
Trzeba przyznać , ze wygląda to imponująco.
Anonymous - 16-09-2009, 15:53
aż chce się użyć wulgarnego słowa by to opisac.... Super pomysł, wykonanie nawet więcej niż profesjonalne - efekt wizualny po obejrzeniu zdjęć - cudownie to wygląda, dopracowane w najmniejszym szczególe. Naprawdę idealnie zrobione.
Tylko mam jedną wątpliwość - nie za mała ta kratka od głośnika basowego?
A i jedna rzecz mnie martwi... że nie ja to wymyśliłem
Faraonix - 16-09-2009, 19:58
kratka nie jest za mala, bezproblemowo wystarcza dla glosnika. Mozna powiedziec ze to namiastka obudowy typu band-pass. Bass gra bardzo ladnie, najbardziej drzy zewnetrzna blacha - blotnik bo jest jakby tylnia czascia obudowy glosnika. Najlepiej by bylo od srodka wykleic blotnik wloknem szklanym zeby usztywnic ale nie chcialo mi sie rozbierac auta do tego stopnia. Glosniki ktore sa zamontowane we wlasnych komorach graja duzo lepiej niz jak byly zamontowane w bokach
jawaldek - 16-09-2009, 21:00
bartek2800 co tu się bać ze słowami jest to za..........iste (bałem się ostrzeżenia od moderatora ) Też przerobiłem bagażnik w moim Miśku i że wcześniej nie podpatrzyłem pewnych rozwiązań ale...... Mam dwa pytania dot.zabudowy 1)sposób studzenia przetwornicy 2)półka położona na górnym poziomie->>czy w czasie gwałtownego hamowania nie zmieni się w gilotynę->>czy jest w jakiś sposób zabezpieczona ?? Ja zabudowałem sklejką wodoodporną 8mm z szufladami i po rozłożeniu tylnych siedzeń można spać.
Faraonix - 16-09-2009, 22:48
Przetwornica jest niewielka - max 300W. Ma zabezpieczenie termiczne wiec raczej jej sie nic nie stanie. Generalnie ma sluzyc do podlaczenia laptopa, ladowarki telefonu, lutownicy itp. wiec nie ma problemu z nadmiernym grzaniem.
Polka nie jest prostokatem tylko rabem wiec jej nie da sie wsunac ile sie chce. Wchodzi do momentu jak sa rozlozone fotele i sie blokuje.
Musialaby podskoczyc zeby wypasc z gornego rowka to wtedy moglaby poleciec do przodu. W dolnym rowku nie ma mozliwosci zeby wypadla - zwykle w nim jezdzi.
Ostatnio wlasnie dalem na gorny bo na dole mialem pelno workow z piaskiem i cementem a na polke zaladowalem 4 plyty chodnikowe 5cm grube 60x60cm i 2 worki zwiru po 25kg. Polka wytrzymala. Jedna taka plyta chyba byla ciezsza od worka tak ze cos kolo 150-180kg bylo Chyba 18mm OSB jest dosc mocne
jawaldek - 16-09-2009, 23:04
Faraonix napisał/a: | Przetwornica jest niewielka - max 300W. Ma zabezpieczenie termiczne wiec raczej jej sie nic nie stanie. Generalnie ma sluzyc do podlaczenia laptopa, ladowarki telefonu, lutownicy itp. wiec nie ma problemu z nadmiernym grzaniem. |
Też używam przetwornicy o podobnej mocy i po podłączeniu ładowarki do kamery dość ostro się grzała->>doładowywała kamerę w czasie jazdy nie wspomnę już o gniazdku zapalniczki->>może styki były brudne
Faraonix - 16-09-2009, 23:31
moja przetwornica to stary UPS Orvaldi 400. Komputer na tym czasem dzialal z pol godziny jak pradu braklo ale jakos strasznie sie to nie grzalo. W plastikowej obudowie raczej niewiele dziurek do wentylacji w tym zasilaczu bylo. W sumie radiator na plytce jest niewielki, za to transformator duzy. Moze w tych malych przetwornicach jest odwrotnie. Duze straty na tranzystorach ktore trzeba chlodzic, bo jest wsadzony maly transformator. Sam nie wiem.
Podlaczac do zapalniczki nie polecam bo duze staraty na stykach sa i sie pala. Ja pociagnalem przewod 16mm2 od akumulatora i potem rozgalezione sa krotkie 6mm2 do przetwornicy i wzmacniacza.
Mighn - 16-09-2009, 23:46
Ja też mam planach wmontować starego UPS-a 500 WA - generalnie nie grzeje się toto ale ja założę jednak wentylatorek
Natomiast przetwornica samochodowa w porównaniu z upsem to straszny szrot - grzeje się po pieronie, ma diabelne straty - no ale za to jest znacznie tańsza.
Faraonix - 17-09-2009, 00:58
w aucie jest bateryjka 40-70Ah a w UPSie 4-7Ah wiec trzeba zastosowac lepsze uklady zeby max energii przetworzyc a nie grzac otoczenia
turbolax - 17-09-2009, 14:15
Gratuluje pomysłu i wykonane ładnie i starannie.
Gene - 17-09-2009, 19:03
Pelen szacunek. Kolejny raz!
|
|
|